DZICZ KARPACKA - UKRAINA 2009 7-14.06.09

Archiwum quadowych imprez, które odbyły się poza granicami Polski.
Grzegorz1
Posty: 12
Rejestracja: czw 23 paź, 2008
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzegorz1 » wt 02 cze, 2009

Maciek opona BH wystaje poza felgę sporo więc chroni felgę wydaje mi się że to zbędne . Mi osobiście nie przydazyło się by zsuneła sie opona - ale kto wie . Drugie rozwiązanie to takie jade z pilotem będzie miał co robic ( może obserwować pojazd z poza niego ) co na quadzie jest trudne :-) . A beadlok podnosi rant felgi ( dobrze kombinuje )

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » wt 02 cze, 2009

beadlock pierścieniem przytrzymuje rant felgi, wiec nawet jak złapiesz gumę, nie schodzi ona z felgi. Pozwala też na jazdę na niższym ciśnieniu. Zdjęcie opony nie wymaga narzedzi, bo po prostu odkręcasz pieścień dociskający.

Do śrub pierścienia uzywaj smaru anti-seize, bo inaczej sruby ciezko chodzą po jakimś czasie. Niech nazwa LOCTITe cię nie zmyli. Robią nie tylko specyfiki zabezpieczające śruby przed odkręcaniem, ale tekże przed zakleszczaniem jak ten.



Obrazek



Oto BH na beadlockach OMF



Obrazek





Obrazek



Do OMFów najlepiej pasują nakrętki 14mm od ITP.

Dokładnie TE:



Obrazek



tutaj jest instrucja osadzania opon na felgach beadlock OMF:



http://www.omfperformance.com/pdf/Tire% ... ctions.pdf



Finalne dokręcenie śrub mocujących obręcz to 10-12 ft/lbs, czyli maksymalnie ok 16Nm.



Jedna uwaga:

Beadlocki OMF ważą mimo śrub, pancernej budowy i piescienia mniej więcej tyle co felgi zwykłe ITP!
Ostatnio zmieniony wt 02 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 4 razy.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » wt 02 cze, 2009

Grzegorz1

Maciek opona BH wystaje poza felgę sporo więc chroni felgę wydaje mi się że to zbędne . Mi osobiście nie przydazyło się by zsuneła sie opona - ale kto wie . Drugie rozwiązanie to takie jade z pilotem będzie miał co robic ( może obserwować pojazd z poza niego ) co na quadzie jest trudne :-) . A beadlok podnosi rant felgi ( dobrze kombinuje )
Obserwacja RZR nie uchroni przed ściągnięciem opony a dodatkowy czlowiek to dodatkowe 100kg obciążenia a to głównie ono powoduje schodzenie gumy z felgi
Ostatnio zmieniony wt 02 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 1 raz.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » wt 02 cze, 2009

Beadlock w RZR to standard bezpieczeństwa.
rodzajów jest multum, ale niestety wiekszość u nas niedostępna

http://www.rubicon4x4.com/index.php?cPa ... _4039_4067

robertyamaha
Posty: 600
Rejestracja: wt 01 sty, 2008
Lokalizacja: w-wa

Post autor: robertyamaha » wt 02 cze, 2009

grzegorz - myśle ża 18-19L na 100 nie przekroczy, a quady jarają - 13-14 grizly, 15 rincon, 16 polaris 850XP, my jechaliśmy ostro, wy będziecie jechać spokojniej, nię będzie z tym problemu, wieczorkiem wyśle ci na maila waypointy z pewnym paliwem, stacji troche jest na tej trasie, trzeba tylko rozplanować, w razie co będzie tyle pojazdów że ci będą zlewać.
na trawersach ten RZR też jest niezły, ale w wielu miejscach bedziesz potrzebować asekuracji, bo jest takich wiele miejsc gdzie jak się zsunie z trawersu to spadnie ze 3km w dółbez drzew potrafi być..
nie wiem jak sobie tym radzisz ale generalnie będziesz spowalniał grupe, za co niektórzy będą ci dziękować :haha:

Grzegorz1
Posty: 12
Rejestracja: czw 23 paź, 2008
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzegorz1 » wt 02 cze, 2009

Robert powiadaszspowalniać grupe ? no może tak ale wiesz liczy się zabawa . A co do trawersów RZR według mnie lepiej je robi niz quad . A tak poza konkursem czekam jeszcze na jakieś wskazówki .

Grzegorz1
Posty: 12
Rejestracja: czw 23 paź, 2008
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzegorz1 » wt 02 cze, 2009

Maciek dzięki , ale bedzie chyba kłopot by to teraz zdobyc, nie moge tego nigdzie namierzyć w W-wce

robertyamaha
Posty: 600
Rejestracja: wt 01 sty, 2008
Lokalizacja: w-wa

Post autor: robertyamaha » wt 02 cze, 2009

opony w RZR nie będą spadać, nabij trochę więcej powietrza niż normalnie. Zalecam wziąć kilka dętek od malucha, czasami opony nie da się naprawić, ja w jednym kole juz mam

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » wt 02 cze, 2009

robertyamaha napisał...
opony w RZR nie będą spadać
Czemu tak uważasz?

Jednym z pierwszych zmian robionych w UTV jest zakładanie beadlocków.

Boleśnie o ich braku przekonało się kilku riderów, np. na Croatia 2006...ale tutaj tez wydatnie przyczyniły sie terracrossy.

Masa UTV RZR golasa to ok 430kg, wobec ok 300kg dla ATV.
....a opony nadal niskociśnieniowe i praktycznie identyczne
Ostatnio zmieniony wt 02 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 1 raz.

robertyamaha
Posty: 600
Rejestracja: wt 01 sty, 2008
Lokalizacja: w-wa

filmiki

Post autor: robertyamaha » wt 02 cze, 2009

jak napompuje 0,6 - 0,7 wobec standartowych 0,3 to opona się nie będzie tak wyginać i nie spadnie, będzie twardsza mniej trakcji, ale będzie ok. oczywiście jak przywali bokiem przy 80km/h to spadnie.. zalecam zero wariowania, bo wyjazd się dla niektórych skończy zanim dojadą do wysokich gór, dojazdówka do wyższych partii to 1-2 dni (jeśli bez awarii)

a oto następne filmiki:













































ODPOWIEDZ

Wróć do „Imprezy zagraniczne”