DZICZ KARPACKA - UKRAINA 2009 7-14.06.09
Maciek opona BH wystaje poza felgę sporo więc chroni felgę wydaje mi się że to zbędne . Mi osobiście nie przydazyło się by zsuneła sie opona - ale kto wie . Drugie rozwiązanie to takie jade z pilotem będzie miał co robic ( może obserwować pojazd z poza niego ) co na quadzie jest trudne . A beadlok podnosi rant felgi ( dobrze kombinuje )
beadlock pierścieniem przytrzymuje rant felgi, wiec nawet jak złapiesz gumę, nie schodzi ona z felgi. Pozwala też na jazdę na niższym ciśnieniu. Zdjęcie opony nie wymaga narzedzi, bo po prostu odkręcasz pieścień dociskający.
Do śrub pierścienia uzywaj smaru anti-seize, bo inaczej sruby ciezko chodzą po jakimś czasie. Niech nazwa LOCTITe cię nie zmyli. Robią nie tylko specyfiki zabezpieczające śruby przed odkręcaniem, ale tekże przed zakleszczaniem jak ten.
Oto BH na beadlockach OMF
Do OMFów najlepiej pasują nakrętki 14mm od ITP.
Dokładnie TE:
tutaj jest instrucja osadzania opon na felgach beadlock OMF:
http://www.omfperformance.com/pdf/Tire% ... ctions.pdf
Finalne dokręcenie śrub mocujących obręcz to 10-12 ft/lbs, czyli maksymalnie ok 16Nm.
Jedna uwaga:
Beadlocki OMF ważą mimo śrub, pancernej budowy i piescienia mniej więcej tyle co felgi zwykłe ITP!
Do śrub pierścienia uzywaj smaru anti-seize, bo inaczej sruby ciezko chodzą po jakimś czasie. Niech nazwa LOCTITe cię nie zmyli. Robią nie tylko specyfiki zabezpieczające śruby przed odkręcaniem, ale tekże przed zakleszczaniem jak ten.
Oto BH na beadlockach OMF
Do OMFów najlepiej pasują nakrętki 14mm od ITP.
Dokładnie TE:
tutaj jest instrucja osadzania opon na felgach beadlock OMF:
http://www.omfperformance.com/pdf/Tire% ... ctions.pdf
Finalne dokręcenie śrub mocujących obręcz to 10-12 ft/lbs, czyli maksymalnie ok 16Nm.
Jedna uwaga:
Beadlocki OMF ważą mimo śrub, pancernej budowy i piescienia mniej więcej tyle co felgi zwykłe ITP!
Ostatnio zmieniony wt 02 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 4 razy.
Obserwacja RZR nie uchroni przed ściągnięciem opony a dodatkowy czlowiek to dodatkowe 100kg obciążenia a to głównie ono powoduje schodzenie gumy z felgiGrzegorz1
Maciek opona BH wystaje poza felgę sporo więc chroni felgę wydaje mi się że to zbędne . Mi osobiście nie przydazyło się by zsuneła sie opona - ale kto wie . Drugie rozwiązanie to takie jade z pilotem będzie miał co robic ( może obserwować pojazd z poza niego ) co na quadzie jest trudne . A beadlok podnosi rant felgi ( dobrze kombinuje )
Ostatnio zmieniony wt 02 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 1 raz.
Beadlock w RZR to standard bezpieczeństwa.
rodzajów jest multum, ale niestety wiekszość u nas niedostępna
http://www.rubicon4x4.com/index.php?cPa ... _4039_4067
rodzajów jest multum, ale niestety wiekszość u nas niedostępna
http://www.rubicon4x4.com/index.php?cPa ... _4039_4067
-
- Posty: 600
- Rejestracja: wt 01 sty, 2008
- Lokalizacja: w-wa
grzegorz - myśle ża 18-19L na 100 nie przekroczy, a quady jarają - 13-14 grizly, 15 rincon, 16 polaris 850XP, my jechaliśmy ostro, wy będziecie jechać spokojniej, nię będzie z tym problemu, wieczorkiem wyśle ci na maila waypointy z pewnym paliwem, stacji troche jest na tej trasie, trzeba tylko rozplanować, w razie co będzie tyle pojazdów że ci będą zlewać.
na trawersach ten RZR też jest niezły, ale w wielu miejscach bedziesz potrzebować asekuracji, bo jest takich wiele miejsc gdzie jak się zsunie z trawersu to spadnie ze 3km w dółbez drzew potrafi być..
nie wiem jak sobie tym radzisz ale generalnie będziesz spowalniał grupe, za co niektórzy będą ci dziękować
na trawersach ten RZR też jest niezły, ale w wielu miejscach bedziesz potrzebować asekuracji, bo jest takich wiele miejsc gdzie jak się zsunie z trawersu to spadnie ze 3km w dółbez drzew potrafi być..
nie wiem jak sobie tym radzisz ale generalnie będziesz spowalniał grupe, za co niektórzy będą ci dziękować
-
- Posty: 600
- Rejestracja: wt 01 sty, 2008
- Lokalizacja: w-wa
Czemu tak uważasz?robertyamaha napisał...
opony w RZR nie będą spadać
Jednym z pierwszych zmian robionych w UTV jest zakładanie beadlocków.
Boleśnie o ich braku przekonało się kilku riderów, np. na Croatia 2006...ale tutaj tez wydatnie przyczyniły sie terracrossy.
Masa UTV RZR golasa to ok 430kg, wobec ok 300kg dla ATV.
....a opony nadal niskociśnieniowe i praktycznie identyczne
Ostatnio zmieniony wt 02 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 600
- Rejestracja: wt 01 sty, 2008
- Lokalizacja: w-wa
filmiki
jak napompuje 0,6 - 0,7 wobec standartowych 0,3 to opona się nie będzie tak wyginać i nie spadnie, będzie twardsza mniej trakcji, ale będzie ok. oczywiście jak przywali bokiem przy 80km/h to spadnie.. zalecam zero wariowania, bo wyjazd się dla niektórych skończy zanim dojadą do wysokich gór, dojazdówka do wyższych partii to 1-2 dni (jeśli bez awarii)
a oto następne filmiki:
a oto następne filmiki: