temat prawa jazdy na quada w TVN
temat prawa jazdy na quada w TVN
Następne bezsensowne bicie piany http://www.tvn24.pl/0,1599475,0,1,rzad- ... omosc.html
- tede74
- Administrator
- Posty: 1033
- Rejestracja: sob 19 maja, 2007
- Quad:: Scrambler XP 1000 S
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Największym idiotyzmem w tym wszystkim jest quad lekki do 350kg czyli prawie każdy dostępny na rynku. Czternastolatkowie dosiadający 700 i 800, legalnie poruszający się po drogach, to chyba droga w całkowicie złym kierunku. Zamiast poprawić przepisy tylko je pogorszą. Quad lekki powinien być do 150kg, a nie 350kg.
prawo jazdy AM dotyczy nie tylko masy pojazdu (quada lekkiego do 350 kg) ale takze mocy silnika oraz jego pojemnosci, bedzie ono kwalifikowane prawdopodobnie jako uprawnienie na prowadzenie motorowerów, dzieki temu 14 latkowie oraz starsi ludzie, ktorzy do tej pory lataja skuterami i quadami (kumunijnymi) bede musieli zdac prosty i tani egzamin, ktory bedzie zawieral podstawy przepisow ruchu drogowego oraz np. info, do czego sluża te pomarańczowe lampeczki po bokach pojazdu...
w tej chwili tak naprawde nie jest uregulowana kwestia motorowerow, skuterow i malych 50tek, siada na nie kazdy, kiedys byla karta motorowerowa, teraz wystarczy miec dowod osobisty...
kwestia rejestracji pojazdów oraz ubezpieczenia - nie podlega dyskusji, nie widze jednak szans na rejestracje quadow, ktore sa uzytkowane na terenach prywatnych oraz zamknietych, rownie dobrze sprawdzilby sie nakaz rejestracji lodowki, byc moze ktos ja kiedys do lasu wyrzuci i po tablicy rejestracyjnej dojdziemy kto to...
jezeli jednak wpadnie ktos na to aby wprowadzic prawko na duzego quada, 700, 500, 350 itp, to po pierwsze zamknie sie kilka firm, po drugie nie widze instruktorow, ktorzy beda szkolic z praktyki jazdy takim pojazdem, ja widze nie wiecej niz 5 osob, ktore mogly by mnie poduczyc jezdzic...
po trzecie, jezeli ktos lamie prawo i porusza sie pojazdem niezarejestrowanym i nawet nieubezpiczonym po drodze publicznej, dewastuje parki oraz straszy ludzi - powinien byc karany i to surowo... jest jednak tyle lesnych drog pulicznych, ze mozna zjechac nimi cala Polske, trzeba tylko chcec zapoznac sie z mapami...
jezdze quadem kilka lat, mam duza tolerancje dla srodowiska off-roadowego, ale zdarza sie, że ludzom odbija... na mojej ulicy motocyklista na wypasionej sportowce postawil przy moim poltorarocznym dziecku sprzęt na kolo... dzieciak sie wystraszyl, poplakal, a koles tylko chcial zaimponowac matce (mojej zonie) z dzieckiem, przeciez to nie jego wina, że lekarze przez pomylke wycieli mu 9/10 mozgu i pozostawili tylko to odpowiadajace za jedzenie, defakację i dodawanie gazu...
normowanie prawa jest dobre, ale tylko jezeli bedzie przeprowadzane przez ludzi, ktorzy sie na tym znaja, a nie starych ministrantow, ktorzy najchetniej zabronią tego, na co nie maja kasy, albo co ich nie kreci...
legalizacja kwestii quadowej tak, jak najbardziej - ALE Z GŁOWĄ SIŁO USTAWODAWCZA!
w tej chwili tak naprawde nie jest uregulowana kwestia motorowerow, skuterow i malych 50tek, siada na nie kazdy, kiedys byla karta motorowerowa, teraz wystarczy miec dowod osobisty...
kwestia rejestracji pojazdów oraz ubezpieczenia - nie podlega dyskusji, nie widze jednak szans na rejestracje quadow, ktore sa uzytkowane na terenach prywatnych oraz zamknietych, rownie dobrze sprawdzilby sie nakaz rejestracji lodowki, byc moze ktos ja kiedys do lasu wyrzuci i po tablicy rejestracyjnej dojdziemy kto to...
jezeli jednak wpadnie ktos na to aby wprowadzic prawko na duzego quada, 700, 500, 350 itp, to po pierwsze zamknie sie kilka firm, po drugie nie widze instruktorow, ktorzy beda szkolic z praktyki jazdy takim pojazdem, ja widze nie wiecej niz 5 osob, ktore mogly by mnie poduczyc jezdzic...
po trzecie, jezeli ktos lamie prawo i porusza sie pojazdem niezarejestrowanym i nawet nieubezpiczonym po drodze publicznej, dewastuje parki oraz straszy ludzi - powinien byc karany i to surowo... jest jednak tyle lesnych drog pulicznych, ze mozna zjechac nimi cala Polske, trzeba tylko chcec zapoznac sie z mapami...
jezdze quadem kilka lat, mam duza tolerancje dla srodowiska off-roadowego, ale zdarza sie, że ludzom odbija... na mojej ulicy motocyklista na wypasionej sportowce postawil przy moim poltorarocznym dziecku sprzęt na kolo... dzieciak sie wystraszyl, poplakal, a koles tylko chcial zaimponowac matce (mojej zonie) z dzieckiem, przeciez to nie jego wina, że lekarze przez pomylke wycieli mu 9/10 mozgu i pozostawili tylko to odpowiadajace za jedzenie, defakację i dodawanie gazu...
normowanie prawa jest dobre, ale tylko jezeli bedzie przeprowadzane przez ludzi, ktorzy sie na tym znaja, a nie starych ministrantow, ktorzy najchetniej zabronią tego, na co nie maja kasy, albo co ich nie kreci...
legalizacja kwestii quadowej tak, jak najbardziej - ALE Z GŁOWĄ SIŁO USTAWODAWCZA!
.:GALEON:.
http://www.motofakty.pl/artykul/_8222ni ... klach.html
Nowością ma być też kategoria AM zastępująca obecną kartę motorowerową. Egzamin na prawko umożliwiające jazdę skuterami i motorowerami nie będzie się już odbywać w szkole, a w państwowych ośrodkach egzaminowania i zostanie poprzedzony profesjonalnym kursem obejmującym zajęcia teoretyczne i praktyczne.
Według wstępnych szacunków ustawa zmieniająca zasady zdobywania motocyklowego prawa jazdy ma szansę wejść w życie w połowie 2009 r. Tomasz Piętka zastrzega, że równie dobrze może to być początek roku 2010, bo Polska ma czas na modyfikację przepisów do końca 2013 r.
Zapisy powstającej ustawy mówią o czterech kategoriach prawa jazdy na jednoślady (obecnie dwie): AM, A1, A2 i A.
- Prawo jazdy AM zastąpi dzisiejszą kartę motorowerową. Pozwoli na jazdę skuterami i motorowerami z silnikami o pojemności do 50 cm3. Będzie je można zdobyć po ukończeniu 14 lat.
- Prawo jazdy kategorii A1 dotyczyć ma motocykli o pojemności silnika do 125 cm3, mocy nie przekraczającej 11 kW (15 KM) i stosunku mocy do masy 0,1 kW (0,136 KM) na 1 kg oraz trójkołowców z silnikami o mocy do 15 kW (20,4 KM). A1 będzie można uzyskać mając 16 lat.
- Prawo jazdy kategorii A2 ma objąć motocykle z silnikami o mocy do 35 kW (47,6 KM) i stosunku mocy do masy 0,2 kW (0,272 KM) na 1 kg. Aby je wyrobić trzeba będzie mieć ukończone 18 lat
- Prawo jazdy kategorii A pozwoli na jazdę wszystkimi motocyklami. Będzie je można zdobyć w wieku od 20 lat (w przypadku osób mających już prawo jazdy A2 i 2-letni staż) lub 24 lat (jeśli kandydat na motocyklistę nie ma A2).
Nowością ma być też kategoria AM zastępująca obecną kartę motorowerową. Egzamin na prawko umożliwiające jazdę skuterami i motorowerami nie będzie się już odbywać w szkole, a w państwowych ośrodkach egzaminowania i zostanie poprzedzony profesjonalnym kursem obejmującym zajęcia teoretyczne i praktyczne.
Według wstępnych szacunków ustawa zmieniająca zasady zdobywania motocyklowego prawa jazdy ma szansę wejść w życie w połowie 2009 r. Tomasz Piętka zastrzega, że równie dobrze może to być początek roku 2010, bo Polska ma czas na modyfikację przepisów do końca 2013 r.
Zapisy powstającej ustawy mówią o czterech kategoriach prawa jazdy na jednoślady (obecnie dwie): AM, A1, A2 i A.
- Prawo jazdy AM zastąpi dzisiejszą kartę motorowerową. Pozwoli na jazdę skuterami i motorowerami z silnikami o pojemności do 50 cm3. Będzie je można zdobyć po ukończeniu 14 lat.
- Prawo jazdy kategorii A1 dotyczyć ma motocykli o pojemności silnika do 125 cm3, mocy nie przekraczającej 11 kW (15 KM) i stosunku mocy do masy 0,1 kW (0,136 KM) na 1 kg oraz trójkołowców z silnikami o mocy do 15 kW (20,4 KM). A1 będzie można uzyskać mając 16 lat.
- Prawo jazdy kategorii A2 ma objąć motocykle z silnikami o mocy do 35 kW (47,6 KM) i stosunku mocy do masy 0,2 kW (0,272 KM) na 1 kg. Aby je wyrobić trzeba będzie mieć ukończone 18 lat
- Prawo jazdy kategorii A pozwoli na jazdę wszystkimi motocyklami. Będzie je można zdobyć w wieku od 20 lat (w przypadku osób mających już prawo jazdy A2 i 2-letni staż) lub 24 lat (jeśli kandydat na motocyklistę nie ma A2).
.:GALEON:.
bedzie to dotyczyc, o ile wejdzie w zycie, a pewnie tak - wymogi unijne takze prowadzenia quadow do 50 ccm oraz samochodow typu Liegier, czy cos takiego - tez do 50ccm, do tej pory wystarczyl tylko dowod osobisty...
http://www.icsk.pl/modules.php?op=modlo ... le&sid=191
Ważne Posłowie z sejmowej komisji infrastruktury wpadli na pomysł zmian w kodeksie drogowym. Jedna z nich to wprowadzenie nowej kategorii prawa jazdy - AM, na motorowery do 50 centymetrów sześciennych pojemności silnika. Może to nastąpić już w październiku.
Posłowie tłumaczą nowelizację zaleceniami unijnymi. Wygląda jednak na to, że Polska będzie najgorliwsza we wprowadzaniu restrykcyjnych przepisów. Zwolennicy nowych regulacji podkreślają, że nastoletni kierowcy motorowerów często powodują wypadki - i dlatego trzeba ich szkolić. Przeciwnicy zauważają, że prawo jazdy AM będą musieli zdobyć też dorośli - w tym kierowcy z długim stażem za kółkiem. Właściciele szkół jazdy zacierają ręce z radości. Za to posiadacze salonów ze skuterami mogą już liczyć straty. Teraz w Polsce na skuter może wsiąść już 13-latek, jeśli posiada kartę motorowerową. Po ukończeniu 18 lat do prowadzenia skutera wystarczy jedynie dowód osobisty, którego nie trzeba nawet mieć przy sobie.
Ale, jak mówią policjanci z drogówki - szaleńców na skuterach jest niewielu. Choć trafiają się również tacy, którzy nie mają zielonego pojęcia o przepisach ruchu drogowego, to jednak większość wypadków na jednośladach powodują... młodzi motocykliści, którzy mają prawo jazdy na motor. Planowanymi zmianami zaniepokojeni są właściciele salonów ze skuterami. Ostatnio na obroty nie narzekali, bo motorowery sprowadzane z Chin można kupić już za 3 tys. złotych. Uzyskanie prawa jazdy na prowadzenie motoroweru czy skutera będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami. Na tym zarobią właściciele szkół jazdy, ale nie tylko dlatego proponowane zmiany popierają. Rozsądny ich zdaniem jest również przepis, który dopiero 24-latkom, w szczególnych okolicznościach 20-latkom umożliwi zdobycie prawa jazdy kategorii A. Takie przepisy obowiązują już m.in. w Niemczech.
http://www.icsk.pl/modules.php?op=modlo ... le&sid=191
Ważne Posłowie z sejmowej komisji infrastruktury wpadli na pomysł zmian w kodeksie drogowym. Jedna z nich to wprowadzenie nowej kategorii prawa jazdy - AM, na motorowery do 50 centymetrów sześciennych pojemności silnika. Może to nastąpić już w październiku.
Posłowie tłumaczą nowelizację zaleceniami unijnymi. Wygląda jednak na to, że Polska będzie najgorliwsza we wprowadzaniu restrykcyjnych przepisów. Zwolennicy nowych regulacji podkreślają, że nastoletni kierowcy motorowerów często powodują wypadki - i dlatego trzeba ich szkolić. Przeciwnicy zauważają, że prawo jazdy AM będą musieli zdobyć też dorośli - w tym kierowcy z długim stażem za kółkiem. Właściciele szkół jazdy zacierają ręce z radości. Za to posiadacze salonów ze skuterami mogą już liczyć straty. Teraz w Polsce na skuter może wsiąść już 13-latek, jeśli posiada kartę motorowerową. Po ukończeniu 18 lat do prowadzenia skutera wystarczy jedynie dowód osobisty, którego nie trzeba nawet mieć przy sobie.
Ale, jak mówią policjanci z drogówki - szaleńców na skuterach jest niewielu. Choć trafiają się również tacy, którzy nie mają zielonego pojęcia o przepisach ruchu drogowego, to jednak większość wypadków na jednośladach powodują... młodzi motocykliści, którzy mają prawo jazdy na motor. Planowanymi zmianami zaniepokojeni są właściciele salonów ze skuterami. Ostatnio na obroty nie narzekali, bo motorowery sprowadzane z Chin można kupić już za 3 tys. złotych. Uzyskanie prawa jazdy na prowadzenie motoroweru czy skutera będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami. Na tym zarobią właściciele szkół jazdy, ale nie tylko dlatego proponowane zmiany popierają. Rozsądny ich zdaniem jest również przepis, który dopiero 24-latkom, w szczególnych okolicznościach 20-latkom umożliwi zdobycie prawa jazdy kategorii A. Takie przepisy obowiązują już m.in. w Niemczech.
.:GALEON:.
http://prawo-jazdy.wieszjak.pl/formalno ... ziesz.html
Na niektórych pojazdach mechanicznych można poruszać się po drogach publicznych bez prawa jazdy. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych jako motorower (jakkolwiek obecnie nazwa może być myląca).
Do poruszania się motorowerem uprawnia karta motorowerowa – (dla osób w wieku 13-18 lat) lub osiągnięcie pełnoletności. Oznacza to, że część użytkowników ruchu drogowego niekoniecznie musi znać odpowiednie przepisy, czy chociażby mieć jakiekolwiek szkolenie w zakresie prowadzenia pojazdów.
Czym jest motorower
Motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Każdym pojazdem spełniającym powyższą charakterystykę może więc poruszać się każda osoba pełnoletnia i każde dziecko posiadające kartę motorowerową.
Najpopularniejszymi pojazdami tego typu są:
* motorowery „klasyczne” („Komar” itp.)
* motorynki,
* skutery,
* quady.
Pojazdy te mieszczą się w powyższej kategorii – o ile spełniają ograniczenia dotyczące pojemności silnika i maksymalnej prędkości.
Nowe zasady
Nowe zasady wyeliminują z obiegu kierowców pojazdów mechanicznych nie posiadających żadnego prawa jazdy. Osoba pełnoletnia nie posiadająca żadnych uprawnień będzie mogła poruszać się jedynie rowerem.
Ustawa o kierujących pojazdami przewiduje zupełnie nowy tym prawa jazdy : AM. Będzie można je uzyskać mając 14 lat po odbyciu szkolenia i egzaminu – w odróżnieniu od karty motorowerowej egzamin będzie przeprowadzany w ośrodku szkolenia kierowców.
Kategoria AM dotyczyć będzie:
• motoroweru (zgodnie ze starą definicją),
• czterokołowcem lekkim;
[glow=red] Za czterokołowiec uważać się będzie pojazd samochodowy (z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla), którego masa własna nie przekracza 350 kg, a którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h... czyli quad. Przy czym quad cięższy, lub szybszy - będzie wymagał prawa jazdy kategorii co najmniej B1 lub A1 (w zależności od rejestracji). [/glow]
Na niektórych pojazdach mechanicznych można poruszać się po drogach publicznych bez prawa jazdy. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych jako motorower (jakkolwiek obecnie nazwa może być myląca).
Do poruszania się motorowerem uprawnia karta motorowerowa – (dla osób w wieku 13-18 lat) lub osiągnięcie pełnoletności. Oznacza to, że część użytkowników ruchu drogowego niekoniecznie musi znać odpowiednie przepisy, czy chociażby mieć jakiekolwiek szkolenie w zakresie prowadzenia pojazdów.
Czym jest motorower
Motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Każdym pojazdem spełniającym powyższą charakterystykę może więc poruszać się każda osoba pełnoletnia i każde dziecko posiadające kartę motorowerową.
Najpopularniejszymi pojazdami tego typu są:
* motorowery „klasyczne” („Komar” itp.)
* motorynki,
* skutery,
* quady.
Pojazdy te mieszczą się w powyższej kategorii – o ile spełniają ograniczenia dotyczące pojemności silnika i maksymalnej prędkości.
Nowe zasady
Nowe zasady wyeliminują z obiegu kierowców pojazdów mechanicznych nie posiadających żadnego prawa jazdy. Osoba pełnoletnia nie posiadająca żadnych uprawnień będzie mogła poruszać się jedynie rowerem.
Ustawa o kierujących pojazdami przewiduje zupełnie nowy tym prawa jazdy : AM. Będzie można je uzyskać mając 14 lat po odbyciu szkolenia i egzaminu – w odróżnieniu od karty motorowerowej egzamin będzie przeprowadzany w ośrodku szkolenia kierowców.
Kategoria AM dotyczyć będzie:
• motoroweru (zgodnie ze starą definicją),
• czterokołowcem lekkim;
[glow=red] Za czterokołowiec uważać się będzie pojazd samochodowy (z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla), którego masa własna nie przekracza 350 kg, a którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h... czyli quad. Przy czym quad cięższy, lub szybszy - będzie wymagał prawa jazdy kategorii co najmniej B1 lub A1 (w zależności od rejestracji). [/glow]
.:GALEON:.