Homologacja?????
Homologacja?????
Witam all.
Orientuje się ktoś może, ile kosztuje homologacja do G700 i jego zarejestrowanie??
I jeszcze mnie nurtuje jedna rzecz. Mianowicie, czy jak się kupuje u autoryzowanego dealera pojazd, to czy może on nie posiadac homologacji???
Z góry dzięki.
Orientuje się ktoś może, ile kosztuje homologacja do G700 i jego zarejestrowanie??
I jeszcze mnie nurtuje jedna rzecz. Mianowicie, czy jak się kupuje u autoryzowanego dealera pojazd, to czy może on nie posiadac homologacji???
Z góry dzięki.
Szukam partnerów do jazdy quadem okolice Kłobucka, Kamyka, Częstochowy (grizzli)
nie można zdobyć homologacji na pojaz kupiony w autoryzowanej stacji
najprostrzy sposób na poruszanie sie po drogach to pojazd wolnobiezny który niepodlega rejestracji musisz miec swiatła kierunki klakson oraz zamontowany trójkat ostrzegawczy oraz na pojeżdzie powinna sie znajdować nalejka lub tabliczka do kogo pojazd należy oraz znaczek do 25 km/h
wykupujesz w ubezpieczenie oc na pojaz wolnobiezny i smigasz na legalu
dilerzy wychodzą z założenia ze to są pojazdy rekreacyjne i olewaja homologacje ale wchodzi projekt ustawy o quadach i beda musieli coś zrobić chcąć sprzedawać
najprostrzy sposób na poruszanie sie po drogach to pojazd wolnobiezny który niepodlega rejestracji musisz miec swiatła kierunki klakson oraz zamontowany trójkat ostrzegawczy oraz na pojeżdzie powinna sie znajdować nalejka lub tabliczka do kogo pojazd należy oraz znaczek do 25 km/h
wykupujesz w ubezpieczenie oc na pojaz wolnobiezny i smigasz na legalu
dilerzy wychodzą z założenia ze to są pojazdy rekreacyjne i olewaja homologacje ale wchodzi projekt ustawy o quadach i beda musieli coś zrobić chcąć sprzedawać
- JAPE
- Posty: 2831
- Rejestracja: sob 29 lis, 2008
- Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
- Imię: KUba
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nowe prawo wymyślasz.MPARYS napisał...
nie można zdobyć homologacji na pojaz kupiony w autoryzowanej stacji
najprostrzy sposób na poruszanie sie po drogach to pojazd wolnobiezny który niepodlega rejestracji musisz miec swiatła kierunki klakson oraz zamontowany trójkat ostrzegawczy oraz na pojeżdzie powinna sie znajdować nalejka lub tabliczka do kogo pojazd należy oraz znaczek do 25 km/h
wykupujesz w ubezpieczenie oc na pojaz wolnobiezny i smigasz na legalu
dilerzy wychodzą z założenia ze to są pojazdy rekreacyjne i olewaja homologacje ale wchodzi projekt ustawy o quadach i beda musieli coś zrobić chcąć sprzedawać
pojazd nie zarejestrowany = nie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych! kierunki i OC nie wystarcza
Ostatnio zmieniony sob 31 sty, 2009 przez JAPE, łącznie zmieniany 1 raz.
- JAPE
- Posty: 2831
- Rejestracja: sob 29 lis, 2008
- Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
- Imię: KUba
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Homologacja?????
homologacji sam nie zrobisz -gringo99 pisze:
jedyne co możesz zrobić (jeśli masz papiery na tego quada - np brief lub inny dokument stwierdzający ze był zarejestrowany np w UE ), to zdobycie papieru honorowanego przez twoj urzad komunikacyjny o tym ze twoj gad ma nie wiecej niz 15.4KW. - sa na to sposoby legalne i mniej legalne.
taki pojazd rejestrujesz na kategorie L7e - pojazd samochodowy inny!
nie słuchaj bredni o tym ze jak dasz kierunkowskazy i napiszesz na błotniku NOWAK to możesz sie poruszać tym pojazdem po drogach publicznych!
e vqsoft, poczytaj ustawe potem pogadajmy a z doświadczenia własnego sam tak jezdze i wielu innych posiadaczy poruszających sie w ten sposób po drogach moge ci potwierdzic iz przy kontroli drogowej policjant nie miał zadnych wątpliwości co statusu prawnego tej operacji lecz czy ten pojazd napewno może jechac tylko 25 km/h ale to jest tak samo legalne lub nie jak fikcyjne zmniejszanie mocy do 15 kw
i jescze dla przykładu wszystkie koparki jadą po drogach i nie maja rejestracji niepodlegają nawet przegldą itd a sie poruszaja właśnie na takiej zasadzie wieć prawa nie wymyślam ale na biurku ministra infrastruktury jes juz projekt lub jescze krązy ustawy dotyczący klasyfikowani quadów i to bedzie rewolucja jesli masz kogos obytego na stacji diagnostycznej to ci powie jakie są plany
i jescze dla przykładu wszystkie koparki jadą po drogach i nie maja rejestracji niepodlegają nawet przegldą itd a sie poruszaja właśnie na takiej zasadzie wieć prawa nie wymyślam ale na biurku ministra infrastruktury jes juz projekt lub jescze krązy ustawy dotyczący klasyfikowani quadów i to bedzie rewolucja jesli masz kogos obytego na stacji diagnostycznej to ci powie jakie są plany

vqsoft, http://e-prawnik.pl/ruch-drogowy/pojazd ... tracyjne-1
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
reszte sam doszukaj
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
reszte sam doszukaj

- JAPE
- Posty: 2831
- Rejestracja: sob 29 lis, 2008
- Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
- Imię: KUba
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie zmienia to faktu ze i tak musisz miec przeglad techniczny "atem zgodnie z art. 71 ust. 3, pojazd wolnobieżny nie podlega rejestracji i jest dopuszczony do ruchu, jeśli odpowiada warunkom technicznym określonym w art. 66 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. "
to teraz znajdź mi stacje gdzie diagnosta podłoży sie da ci taka kategorie na quada który 25km/h osiąga bez problemu.
przecież sam sobie miana pojazdu wolnobieżnego nie nadasz.
to teraz znajdź mi stacje gdzie diagnosta podłoży sie da ci taka kategorie na quada który 25km/h osiąga bez problemu.
przecież sam sobie miana pojazdu wolnobieżnego nie nadasz.
Piszesz konkretnie o G700 więc może konkretnie:
Wszystkie G700 sprzedawane przez autoryzowanych sprzedawców Yamaha nie posiadają homologacji. Co do zarejestrowania quada kupionego legalnie w Polsce to najprościej eksport quada do Niemiec na fikcyjny tuning ( na przykład ) i z powrotem odkupienie zarejestrowanego na terenie Unii i po problemie cały koszt ok. 300euro. Tak w zasadzie to chyba każdy sprzedawca Yamahy w Polsce wie jak to zrobić, oczywiście do Niemiec jadą tylko dokumenty. Jest jeden minus przynajmniej dla mnie – możesz zrobić taki numer raz w roku, a dokładnie jeden model raz w roku, i wtedy piszesz oświadczenie o imporcie indywidualnym i zgodnie z prawem nie musisz mieć homologacji.
Wszystkie G700 sprzedawane przez autoryzowanych sprzedawców Yamaha nie posiadają homologacji. Co do zarejestrowania quada kupionego legalnie w Polsce to najprościej eksport quada do Niemiec na fikcyjny tuning ( na przykład ) i z powrotem odkupienie zarejestrowanego na terenie Unii i po problemie cały koszt ok. 300euro. Tak w zasadzie to chyba każdy sprzedawca Yamahy w Polsce wie jak to zrobić, oczywiście do Niemiec jadą tylko dokumenty. Jest jeden minus przynajmniej dla mnie – możesz zrobić taki numer raz w roku, a dokładnie jeden model raz w roku, i wtedy piszesz oświadczenie o imporcie indywidualnym i zgodnie z prawem nie musisz mieć homologacji.