Honda 300 EX ew. 300 TRX

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Honda
Grzegorz
Posty: 5
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Grzegorz » wt 20 sty, 2009

Witam wszystkich
Chciałem sie dołączyc i zapytać czy ktoś mógłby mi pomóc .
Kupiłem honde big red 4x4 i chciłem ją przygotowac do sezonu .
Jestem nowicjuszem i potrzebuje się dowiedzieć jakimi olejami pozalewać silnik,kardan i mosty.
z góry dziękuje .Pozdrawiam

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » śr 21 sty, 2009

Wszystko zależy w jakim stanie jest sprzęt. Jeżeli jest raczej w dobrym, silnik nie ma wycieków, to wlej połsyntetyka, ale osobiście uważam, że nie zaszkodzisz mu wlewając olej mineralny. Wiele osób zaleca połsyntetyk Motul 5100, ja akurat jeżdzę na połsytetycznym Mobilu. Co do mostów to też polecano mi kiedyś jakiegoś przekładniowego Motula ale niestety nie zdało to egzaminu, olej był "za dobry". Po kilku próbach, wlewaniu wszystkiego co jest na rynku zalałem wkońcu Elfem Transalfem 80W-90, dopiero wtedy skończyły sie moje problemy z dyframi. Więc polecam, zwłaszcza do tego sprzętu. Pamiętaj o wymianie oleju w (nie wiem jak to sie dokładnie nazywa) skrzynce, w której przekazywany jest napęd z silnika na przedni dyfer. wlej to samo co w dyfry.
.:GALEON:.

Grzegorz
Posty: 5
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Grzegorz » śr 21 sty, 2009

Witaj
Bardzo mi pomogłeś bo wiem już od czego zacząć
Ale powiedz mi prosze jeszcze czym zalać kardan jak oczywiście się to robi .
I mam jeszcze jedną prośbę w którym miejscu jedt korek spóstowy oleju bo nie mogę go znaleść
Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam :)

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » śr 21 sty, 2009

Wał kardana, przedni most oraz skrzynkę, o której pisałem w pierwszym poście zalewasz tym samym olejem przekładniowym. Na wszystko z tego co pamiętam potrzebujesz około 0,5 litra oleju.
Korek spustowy oleju hmm ale jakiego oleju, w czym silniku, czy z któryms z dyfrów?!
.:GALEON:.

Grzegorz
Posty: 5
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Grzegorz » pt 23 sty, 2009

Witaj
nie napisałem korek spustowy w silniku oczywiście
Pozdrawiam

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » pt 23 sty, 2009

Korek spustowy oleju silnikowego znajduje się w najbardziej prawdopodobnym miejscu, czyli od spodu silnika, jest specjalnie zrobiony otwór w ramie, żeby można było włożyć klucz i wyjąc korek. Raczej nie da się pomylić...
.:GALEON:.

Grzegorz
Posty: 5
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Grzegorz » ndz 25 sty, 2009

witaj
Dziękuje za pomoc
dzisiaj znalazłem
Tak jak mówisz
odkręciłem osłone silnika i znalazłem w ramie otwór na klucz
czas brać się do roboty
.
miałem dzisiaj pech pojechałem trochę poszaleć i mam opony do wymiany
pękła mi jedna
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”