Filtr powietrza G700 - przeróbka

Wasze doświadczenia i problemy z quadami Yamaha Grizzly 550/660/700
ralph
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 maja, 2008
Lokalizacja: Legnica

Filtr powietrza G700 - przeróbka

Post autor: ralph » ndz 07 gru, 2008

Co myślicie o przeróbce filtra powietrza mokrego na suchy ?
www.youtube.com/watch?v=wHcs-C4We-k

ralph
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 maja, 2008
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ralph » pt 19 gru, 2008

No i stało się - założyłem w swoim Grizlaku suchy filterek powietrza. Quadzik po pierwszych jazdach testowych nie zgłasza sprzeciwów :ok: Czas zatem latać do następnej wymiany filterka.

Awatar użytkownika
JAPE
Posty: 2831
Rejestracja: sob 29 lis, 2008
Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
Imię: KUba
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JAPE » pt 26 gru, 2008

ralph napisał...
No i stało się - założyłem w swoim Grizlaku suchy filterek powietrza. Quadzik po pierwszych jazdach testowych nie zgłasza sprzeciwów :ok: Czas zatem latać do następnej wymiany filterka.
IMO mokry to mokry - lepsza filtracja co przy jeździe w piachu i kurzu nie pozostaje obojętne dla silnika.
Ja nawet w samochodzie stosuje nasączeń filtry powietrza

Powiedz co ta zmiana ma dać ? oprócz szybszego remontu :)???
Ostatnio zmieniony pt 26 gru, 2008 przez JAPE, łącznie zmieniany 1 raz.

ralph
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 maja, 2008
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ralph » ndz 28 gru, 2008

Czy w autach osobowych remontujemy motory przez stosowanie suchego filtra powietrza :myśl: Odpowiedz sobie sam drogi chłopcze - Szczęśliwego Nowego Roku :hejka:

Awatar użytkownika
JAPE
Posty: 2831
Rejestracja: sob 29 lis, 2008
Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
Imię: KUba
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JAPE » ndz 28 gru, 2008

ralph napisał...
Czy w autach osobowych remontujemy motory przez stosowanie suchego filtra powietrza :myśl: Odpowiedz sobie sam drogi chłopcze - Szczęśliwego Nowego Roku :hejka:
jeśli drogi chłopcze używasz quada do jazdy po asfalcie to proszę Cie bardzo. montuj

papier ma mniejsze zdolności filtracji niz nasączona odpowiednim olejem gąbka.
Ostatnio zmieniony ndz 28 gru, 2008 przez JAPE, łącznie zmieniany 1 raz.

ralph
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 maja, 2008
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ralph » wt 30 gru, 2008

Pewny jesteś że papierowy wkład filtra ma gorsze właściwości oczyszczania powietrza od nasączonej olejem gąbki ? Dlaczego zatem maszyny górnicze podziemne mają suche filtry powietrza. Może dysponujesz jakimiś wynikami testów - właśnie po to poddałem temat konstruktywnej dyskusji :myśl:

Awatar użytkownika
JAPE
Posty: 2831
Rejestracja: sob 29 lis, 2008
Quad:: Suzuku KQ 750AXI & KW miniTraper 70ccm
Imię: KUba
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JAPE » śr 31 gru, 2008

ralph

Pewny jesteś że papierowy wkład filtra ma gorsze właściwości oczyszczania powietrza od nasączonej olejem gąbki ? Dlaczego zatem maszyny górnicze podziemne mają suche filtry powietrza. Może dysponujesz jakimiś wynikami testów - właśnie po to poddałem temat konstruktywnej dyskusji :myśl:
wyników testów Ci teraz nie przytoczę, ale czytając różne fora i testy przekonałem sie do tego. zresztą na logike - jesli coś jest mokre i tłuste i lepkie to wszelkie drobinki sie do tego przyklejają. dzieki czemu nie krążą po airboxie i nie szukają innej drogi. Fakt faktem obsluga filtra mokrego jest czasochłonna i droga.Argumentem za używania filtrów papierowych jest ich cena i bezobsługowość.


tu
Ostatnio zmieniony śr 31 gru, 2008 przez JAPE, łącznie zmieniany 1 raz.

tomekmasa
Posty: 36
Rejestracja: ndz 19 paź, 2008
Quad:: Grizzly700 2007 sprzedany Grizzly700 2014 OBECNY
Imię: Tomasz MASA
Lokalizacja: Malczyce pow. Środa Śląska
Kontakt:

Post autor: tomekmasa » ndz 25 sty, 2009

Ja kupiłem sobie jeszcze jeden filtr TWIN AIR do GRIZZLY 700 i mam na zmianę i nie muszę się ścierać nad szybkim wysuszeniem tylko ciach nowy i kita a brudny wymyje się później.

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » śr 11 lut, 2009

Powiedz Ralph co chciałes uzyskac zmieniając rodzaj filtru? lepsze rezultaty? czy może coś z tym w Grizzly jest nie tak? Filtry papierowe montowane w Polarisie mają na sobie taka membrane , która wyłapuje większość kurzu. Filtr papierowy jest na pewno niezły wg mnie zbyt delikatny - po kilku wodowaniach filtr traci swój kształt i przydatność. Ja bym pozostal przy gąbkowym i dobrze go nasączał - na pewno lepiej będzie sobie radził z wodą bo będzie ona spływała po nim pod warunkiem ze airbox nie będzie pełny:-)

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » czw 12 lut, 2009

jeździłem na K&N w G660, ale on mial dodatkowy siatkowy pre-filtr z repelentem więc:
1. wyłapywał sporo kurzu
2. repelent rozpraszął sporo wody.

Powiem jednak, ze to dla zupełnych wariatów, którzy liczą kazdy KM i gram i lubia się scigac, czyli nowy tłumik, nowy filtr i nowe mapy wtrysku lub ew. dynojety do gaźnika.

Tak naprawdę to upierdliwe i zawracanie głowy a juz na pewno sama wymiana filtra. Wpływa to na zmianę mieszanki i tak naprawdę wymaga modyfikowania map.

Jeżeli ktoś naprawdę poszukuje mocy niech kupi dobrą V-ke jak Renegade lub quada sportowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha Grizzly 550/660/700”