Kierownica faktycznie chodzi lekko , bez wspomagania masz wrażenie jak byś kręcił wspomaganym , wyraźnie widać zmiany konstrukcyjne, 99% modelu to nowa konstrukcja poparta tysiącami godzin w terenie i setkami egzemplarzy pre produkcyjnych. Zawieszenie nadal typowo amerykańskie czyli ponton... Silnik pięknie mruczy i gładko wkręca się na obroty przekazując płynnie moc. Na uwagę zasługuje nowa konstrukcja napędu - 8000 km bez zaglądania do skrzyni pasowej!
Szczupły w talii , nisko umieszczony środek ciężkości , koła 14" niestety nadal cięższy o parę kilo od konkurencji. Wielka chłodnica czuwa nad sprawnym chłodzeniem, wyciągarka wróciła na swoje miejsce pod chłodnicą. Urzekają w 850 XP nowe kolory , mi najbardziej spodobał się Nuclear Sunset , piękny metaliczny pomarańcz , imponuje również niezliczona ilość dodatków. Prowadzi się świetnie i pewnie, choć nadal brakuje prawej klamki. Prawdopodobnie cena będzie oscylowała blisko 50 tyś przy obecnym kursie EURO , jak dla mnie warto, nikt z konkurencji nie jest w stanie pochwalić się tak nowymi rozwiązaniami i technologiami.
A oto co mówią oficjalne źródła:
eXtremalny Sportsman XP
Kontynuując długą historię produkcji quadów z rodziny Sportsman, Polaris stworzył pojazd niezwykły o niepowtarzalnym wyglądzie oraz niespotykanych wśród konkurencji osiągach. Modele Sportsman XP są nowe w 99 % nie tracąc przy tym swojego charakteru. Zostały zbudowane by dostarczać maksimum mocy oraz przyczepności w każdych warunkach zapewniając przy tym komfort oraz bezpieczeństwo.
Na bazie ogromnego doświadczenia, wiedzy oraz znajomości rynku został stworzony niespotykany pojazd o ekstremalnych osiągach wyposażony w nowe silniki o mocach 40 KM (500cc) oraz 70 KM (850cc)
w połączeniu z ulepszonym zawieszeniem, dają kierowcy zapas mocy oraz przyczepności pozwalający wydostać się z każdej opresji.
DOSTĘPNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY
POLARIS zbudował pojazd który
na życzenie może być wyposażony w układ wspomagania. Wysoki prześwit, duże opony, przesunięcie końcówek drążków układu kierowniczego bliżej środka koła sprawia, iż Sportsman XP
bez wspomagania prowadzi się łatwiej niż pojazdy konkurencji wyposażone we wspomaganie układu kierowniczego!
Układ wspomagania (EPS) jest to zamknięty, szczelny oraz nierozbieralny moduł, którego sercem jest bezszczotkowy silnik elektryczny o małym poborze prądu. Całkowicie elektroniczny układ wspomagania jest o 30 % silniejszy niż rozwiązania konkurencji, posiada system Variable Assist, który ułatwia kierowanie przy małych prędkościach zapewniając lepsze tłumienie przy dużych prędkościach. Obecnie jest to najlepszy układ wspomagania na rynku.
NIEZALEŻNE TYLNE ZAWIESZENIE (IRS)
Sportsman XP posiada specjalnie wzmocniony oraz zmodyfikowany układ tylnego zawieszenia pozwalający w pełni wykorzystać moc nowych silników, zapewniając przy tym bezpieczną oraz płynną jazdę.
NOWE ! PRZEDNIE ZAWIESZENIE
Sportsman XP został wyposażony w przednie zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi o najdłuższym skoku na rynku 22,9 cm oraz sprężyny o regulowanym napięciu wstępnym.
NOWY ! OPATENTOWANY SYSTEM REDUKCJI DRGAŃ
Sportsman XP został zbudowany do extremalnej jazdy, jest to kompletnie nowy pojazd, który posiada opatentowany system redukcji drgań kierownicy. Ostra jazda Sportsmanem XP po wybojach, kamieniach oraz nierównościach nie przyprawia o bóle ramion i nadgarstków, jest to pojazd przyjazny kierowcy z którym nie trzeba walczyć by utrzymać kierownicę podczas jazdy.
NAJWIĘKSZA MOC
Sportsman XP posiada największą moc w swojej klasie, która w połączeniu z doskonałym zawieszeniem oraz wyśmienitą przyczepnością sprawia, że może holować ładunek o masie 680 kg.
INTELIGENTNY NAPĘD AWD
Firma Polaris jako pierwsza zastosowała napęd AWD dla pojazdów ATV w roku 1987. Już od ponad 21 lat Polaris wyposaża swe pojazdy w prawdziwy napęd na wszystkie koła, który włącza się automatycznie wtedy gdy tego potrzebujesz. Pozwala na jazdę z włączonym napędem na jedną oś, a w razie potrzeby automatycznie włącza napęd na cztery koła przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
SYSTEM KONTROLI ZJAZDU Z POCHYŁOŚCI (ADC)
SYSTEM HAMOWANIA SILNIKIEM (EBS)
Oba systemy współpracując ze sobą zapewniają bezpieczeństwo kierowcy podczas zjazdu sprawiając, że jazda jest bezpieczna, płynna i komfortowa.
NOWE SILNIKI
Pojazdy sportsman XP zostały wyposażone w całkowicie nowe silniki zoptymalizowane tak by dać kierowcy jak największą moc, zapewniając przy tym niespotykaną dynamikę. Nowe silniki poza ogromną mocą oferują też niezwykły komfort podczas jazdy dzięki rozwiązaniom minimalizującym wibracje.
850 SOHC Twin EFI
(najsilniejszy w swojej klasie*)
4 zawory na cylinder
Dwa wałki wyrównoważające
Moc 70 KM
Silnik odizolowano
od ramy na gumowych
poduszkach.
550 SOHC Single EFI
4 zawory na cylinder
Dwa wałki wyrównoważające
Moc 40 KM
Silnik odizolowano
od ramy na gumowych
poduszkach
