Blokada prędkości Suzuki LT80. Pomocy

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
jago1234
Posty: 2
Rejestracja: pn 01 wrz, 2008
Lokalizacja: Bielsko

Blokada prędkości Suzuki LT80. Pomocy

Post autor: jago1234 » pn 01 wrz, 2008

Witam!
Mam wielki problem :( . Posiadam Suzuki LT80 i osiąga on prędkość ok 30km/h. Widziałem u kilku osób ten sam model i jedzie on o wiele szybciej. Czy na moim jest założona blokada? Wydaje mi się że tak. Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie jest ta blokada i czy trzeba jechac do serwisu zeby ja sciagnac? Z góry dzięki. Pozdrawiam :wink: .

Awatar użytkownika
gkasp
Posty: 58
Rejestracja: czw 05 cze, 2008
Lokalizacja: Komorów

Post autor: gkasp » sob 08 lis, 2008

witaj,

mój 6letni syn śmiga na LTZ90 - i rzeczywiście są dwie blokady z którymi już się uporałem

Jedna bardzo prosta - zwężka w tłumiku - na samym wylocie - trzeba po prostu odkręcić jedną śrubkę wyciągnąć "osadnik" i już go nie zakładać - oczywiście nie ma to większego znaczenia dla osiągania większych prędkości i dla tego trzeba zdjąć drugą blokadę...

Druga blokada umieszczona jest na przeniesieniu napędu.

Aby ją zdjąć udałem się do serwisu, lecz wszystkie czynności wykonałem praktycznie sam - ...była sobota rano ... mechanicy byli zmęczeni ... :drink:

W LTZ 90 trzeba było zdjąć lewy boczek obudowy silnika - po jego zdjęciu po lewej będzie widać wałek i dwa talerze między którymi chodzi pasek klinowy - to tzw. "przekładnia automatyczna" w tego typu quadach.

Zasada działania jest prosta - ze wzrostem prędkości obrotowej (czyli również prędkości quada) talerze zaczynają przybliżać się do siebie i pasek klinowy przesuwa się od środka w kierunku zewnętrznej krawędzi talerzy.

Zastosowana blokada jest banalna - jest nią metalowy pierścień nasunięty na wałek pomiędzy talerzami - co uniemożliwia ich pełne zsunięcie - czyli uniemożliwia przesunięcie się paska klinowego ku zewnętrznej krawędzi talerzy (tak jak byśmy w rowerze mieli bardzo małą przednią zębatkę i brak możliwości jej zmiany).

Aby usunąć ten pierścień, trzeba wziąć klucz pneumatyczny odkręcić widoczną nakrętkę, zdjąć pierwszy talerz, zdjąć pierścień, - następnie nasunąć talerz na wałek - nie zapominając o pozostawieniu pomiędzy talerzami paska klinowego :lol: - przykręcić tym samym kluczem nakrętkę, przykręcić boczek i resztę plastików i ŚMIGAĆ :cwaniak:

Tak na oko, porównując jazdę po asfalcie przed i po "operacją" , prędkość wzrasta o jakieś 10 km/h - oczywiście trzeba go dłuuuuugo rozpędzać.

aleee się rozpisałem mam nadzieję, że wyjaśnienia będą pomocne ....POWODZENIA.


P.S. napisz czy udało Ci się uporać z zabiegiem - w serwisie za odkręcenie tej jednej nakrętki (jednej z którą mogą być problemy) skasują Cię na 200-250 zł.
Nie zapomnij o wymianie oleju w silniku i czyszczeniu filtra powietrza-co ma znaczący wpływ na osiągi quada.

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Post autor: Ruszko » sob 08 lis, 2008

jago przypomne o przycisku Pomógł!
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
gkasp
Posty: 58
Rejestracja: czw 05 cze, 2008
Lokalizacja: Komorów

Post autor: gkasp » sob 08 lis, 2008

hehehe ... i jeszcze tak bardzo ... widoczna blokada o której zapomniałem wspomnieć :) - trzeba wykręcić śrubkę, która wystaje z obudowy przyśpieszacza - w prawej manetce

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”