Używany, sportowy, koło 10.000zł
Używany, sportowy, koło 10.000zł
Witam.
Czytam to forum już od jakiegoś czasu, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować i przywitać i teraz chciałbym prosić o rade...
Czytając wiele się dowiedziałem, ale wybór nie stał się ani trochę prostszy...
Generalnie mam (chyba) trójkę faworytów, mianowicie:
-Yamaha YFZ 450
przykładowe linki:
http://www.allegro.pl/item443184409_zar ... ition.html
http://www.allegro.pl/item442342554_yam ... tanie.html
http://www.allegro.pl/item444256819_yam ... r_trx.html
http://www.allegro.pl/item440681813_yamaha_yfz_450.html
-Yamaha Raptor (niemoge sie zdecydować na pojemność, znalazłem w interesującym mnie budrzecie dwie 660)
przykładowe linki:
http://www.allegro.pl/item441035100_200 ... y.html#top
http://www.allegro.pl/item443924558_yam ... obacz.html
-Honda TRX 450
przykładowe linki:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M958582
Myślę też o kawasaki KFX, głównie z powodu biegu wstecznego, ale mam nadzieje że ktos mnie szybko przekona że coś takiego jak wsteczny nie jest czymś co może przeważyć nad wyborem quada , poza tym ciągle biorę pod uwagę takie marki jak suzuki i polaris, ale nie wiem o nich zbyt wiele.
Bardzo ważne dla mnie jest to żeby kupić quada zarejestrowanego, lub takiego którego da się zarejestrować...
Czytam to forum już od jakiegoś czasu, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować i przywitać i teraz chciałbym prosić o rade...
Czytając wiele się dowiedziałem, ale wybór nie stał się ani trochę prostszy...
Generalnie mam (chyba) trójkę faworytów, mianowicie:
-Yamaha YFZ 450
przykładowe linki:
http://www.allegro.pl/item443184409_zar ... ition.html
http://www.allegro.pl/item442342554_yam ... tanie.html
http://www.allegro.pl/item444256819_yam ... r_trx.html
http://www.allegro.pl/item440681813_yamaha_yfz_450.html
-Yamaha Raptor (niemoge sie zdecydować na pojemność, znalazłem w interesującym mnie budrzecie dwie 660)
przykładowe linki:
http://www.allegro.pl/item441035100_200 ... y.html#top
http://www.allegro.pl/item443924558_yam ... obacz.html
-Honda TRX 450
przykładowe linki:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M958582
Myślę też o kawasaki KFX, głównie z powodu biegu wstecznego, ale mam nadzieje że ktos mnie szybko przekona że coś takiego jak wsteczny nie jest czymś co może przeważyć nad wyborem quada , poza tym ciągle biorę pod uwagę takie marki jak suzuki i polaris, ale nie wiem o nich zbyt wiele.
Bardzo ważne dla mnie jest to żeby kupić quada zarejestrowanego, lub takiego którego da się zarejestrować...
- Grzegorz Głowienka
- Administrator
- Posty: 2030
- Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
- Quad:: testowy :)
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: mazowieckie
- Kontakt:
Napisz jeszcze proszę, do jakich celów głównie będziesz używał tego quada - bo wymieniłeś wszystkie quady sportowe. W związku z tym planujesz może jakieś starty w zawodach amatorskich, ogólnopolskich PZM, czy będziesz często jeździł na torach crossowych czy gdzie się da... A może będziesz śmigał tylko po asfaltach i szutrówkach... Bo od tego zależy czy będzie potrzebny Ci automat KFX z biegiem wstecznym czy np. yamaha yfz450...
Póki co quadowa emeryturka :)
Quad ma służyć generalnie do trochę bardziej ekstremalnej rekreacji, trochę do poskakania po lasach, ale jak się wjeżdżę to na pewno będę chciał startować od czasu do czasu w jakichś amatorskich zawodach, mam nadzieje że później się to rozwinie (czytałem już wcześniej opinie że jak na zawody to najwięcej jeździ Yamah YFZ 450 i Hond TRX 450 i nie było by problemu z ewentualnym pożyczaniem części w razie awarii), ale na początek po prostu rekreacja, na pewno będę trochę skakać więdz dlatego nie rozglądałem się za kładem typowo rekreacyjnym.
Jeżeli chodzi o asfalty/szutrówki to na pewno od czasu do czasu będę się wybierał quadem na uczelnie, lub do pracy, dlatego zależy mi na zarejestrowanym quadzie (mam nadzieje że da się zarejestrować quada bez biegu wstecznego)... Generalnie do końca nie umiem sobie wyobrazić kiedy mógłby mi się ten bieg wsteczny przydać, albo byłby wręcz niezbędny.
Rozsądek mówi mi że w sumie quady sportowe (no może poza raptorami 660) są na tyle lekkie że kiedy będę musiał to wypchnę go na tyle do tyłu żeby sobie poradzić, przecież nawet ciężkie motory nie mają wstecznego, ale z drugiej strony mam takie uczucie że jednak wsteczny powinien być, ale to chyba przez to że dużo jeżdżę samochodem w terenie i wsteczny nieraz mnie ratował.
Dlatego chciałbym żeby ktoś mnie najlepiej sensownie przekonał że wsteczny wcale nie jest taki ważny ( czyli niby wiem czego (nie)chce, ale potrzebuje jeszcze jeszcze opinii doświadczonych quadzikowców )
Mam jeszcze pytanie czy istnieją jeszcze jakieś quady sportowe ze wstecznym poza kawasaki KFX?
A wracając do tego czemu miałby mi służyć quad to w sumie do wszystkiego poza przeprawami i ciężkim terenem. Chętnie na zawody, ale niema być tylko do zawodów, w zasadzie to gdzie się da łącznie z drogami publicznymi. Wiem że chce mieć quada sportowego, ale nie chce się nastawiać tylko na jedną rzecz.
Jeszcze mam takie pytanie gdzie mógłbym znaleźć w miarę dokładne dane techniczne na temat quadów sportowych, bo np. nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów i wagi raptorów?
Jeżeli chodzi o asfalty/szutrówki to na pewno od czasu do czasu będę się wybierał quadem na uczelnie, lub do pracy, dlatego zależy mi na zarejestrowanym quadzie (mam nadzieje że da się zarejestrować quada bez biegu wstecznego)... Generalnie do końca nie umiem sobie wyobrazić kiedy mógłby mi się ten bieg wsteczny przydać, albo byłby wręcz niezbędny.
Rozsądek mówi mi że w sumie quady sportowe (no może poza raptorami 660) są na tyle lekkie że kiedy będę musiał to wypchnę go na tyle do tyłu żeby sobie poradzić, przecież nawet ciężkie motory nie mają wstecznego, ale z drugiej strony mam takie uczucie że jednak wsteczny powinien być, ale to chyba przez to że dużo jeżdżę samochodem w terenie i wsteczny nieraz mnie ratował.
Dlatego chciałbym żeby ktoś mnie najlepiej sensownie przekonał że wsteczny wcale nie jest taki ważny ( czyli niby wiem czego (nie)chce, ale potrzebuje jeszcze jeszcze opinii doświadczonych quadzikowców )
Mam jeszcze pytanie czy istnieją jeszcze jakieś quady sportowe ze wstecznym poza kawasaki KFX?
A wracając do tego czemu miałby mi służyć quad to w sumie do wszystkiego poza przeprawami i ciężkim terenem. Chętnie na zawody, ale niema być tylko do zawodów, w zasadzie to gdzie się da łącznie z drogami publicznymi. Wiem że chce mieć quada sportowego, ale nie chce się nastawiać tylko na jedną rzecz.
Jeszcze mam takie pytanie gdzie mógłbym znaleźć w miarę dokładne dane techniczne na temat quadów sportowych, bo np. nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów i wagi raptorów?
Aha, jeszcze mam pytanie co do skrzyni, generalnie jeżeli chodzi o samochody, zwłaszcza terenowe, to nie lubię automatów, bo mam poczucie że nie mam pełnego panowania nad pojazdem. Na quadach jak dotąd jeździłem głównie automatami, tylko chwilę (chyba)półautomatem i generalnie nie wiem co by było najlepsze...
- Grzegorz Głowienka
- Administrator
- Posty: 2030
- Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
- Quad:: testowy :)
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: mazowieckie
- Kontakt:
Zasadniczo bieg wsteczny jest wygodny i przy takiej jeździe jak opisałeś zapewne by się przydał, ale oczywiście można sobie dać radę bez niego. Będziesz się musiał nauczyć zawracać w miejscu i tyle Nie zawsze się da, więc wtedy pozostaje zejście z quada i pchanie...
Dla sprotowców jeżdżących w motocrossie lub supermoto jest to oczywiście niepotrzebny gadżet zwiększający tylko masę quada...
Z tą lekkości quada to bym nie przesadzał, bo 170 kg na stromym podjeździe, kiedy za tobą tylko drzewa i nie da się wycofać, a podłoże piaskowe wcale nie tak łatwo przepchać... Miałem raz taką przygodę...
Co do sporotwych quadów z biegiem wstecznym to masz np.: KTM 450 XC, Honda TRX 700 z niezależnym zawieszeniem z tyłu, Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 700...
Co do danych technicznnych to szukaj na stronach oficjalnych importerów quadów w Polsce -> tu znajdziesz wagę 450 i 700 Yamahy, albo w tej broszurce
Tak jak już wcześniej w innym temacie napisałem testowałem KTM 450 XC równocześnie z Can-amem 450 (zresztą test tego quada będzie w pierwszym numerze gazety Quadzik - polski magazyn o quadach) i mi bardziej do gustu przypadł KTM niż Can-am, ale np. Marcin Grochowski, który jest utytułowanym zawodnikiem MX i SM wolał Can-ama...
Dlatego najlepiej, żebyś udał się do dealerów i przejechał się testówkami. Wtedy sam stwierdzisz na którym quadzie jest Ci wygodniej i który Ci się podoba.
Co do srzyni, to w przypadku skoków, pokonywania winkli na torach, to nie widzę nic innego jak quad ze skrzynią manualną. Sterowanie quadem w locie odbywa się poprzez dodawania lub ujmowanie gazu, wciśnięcie sprzęgła lub hamulca. Dodatkowo jeżeli pokonujesz zakręt w poślizgu i czujesz że odwinąłeś zbyt wiele gazu w automacie praktycie masz już pozamiatane i obraca się, samo ujęcie gazu nie do końca wtedy pomaga, natomiast w przypadku skrzyni manualnej wystarczy wtedy nacisnąć sprzęgło i odpowiednio skontrować żeby quad się wyprostował i pojechał dalej...
Dla sprotowców jeżdżących w motocrossie lub supermoto jest to oczywiście niepotrzebny gadżet zwiększający tylko masę quada...
Z tą lekkości quada to bym nie przesadzał, bo 170 kg na stromym podjeździe, kiedy za tobą tylko drzewa i nie da się wycofać, a podłoże piaskowe wcale nie tak łatwo przepchać... Miałem raz taką przygodę...
Co do sporotwych quadów z biegiem wstecznym to masz np.: KTM 450 XC, Honda TRX 700 z niezależnym zawieszeniem z tyłu, Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 700...
Co do danych technicznnych to szukaj na stronach oficjalnych importerów quadów w Polsce -> tu znajdziesz wagę 450 i 700 Yamahy, albo w tej broszurce
Tak jak już wcześniej w innym temacie napisałem testowałem KTM 450 XC równocześnie z Can-amem 450 (zresztą test tego quada będzie w pierwszym numerze gazety Quadzik - polski magazyn o quadach) i mi bardziej do gustu przypadł KTM niż Can-am, ale np. Marcin Grochowski, który jest utytułowanym zawodnikiem MX i SM wolał Can-ama...
Dlatego najlepiej, żebyś udał się do dealerów i przejechał się testówkami. Wtedy sam stwierdzisz na którym quadzie jest Ci wygodniej i który Ci się podoba.
Co do srzyni, to w przypadku skoków, pokonywania winkli na torach, to nie widzę nic innego jak quad ze skrzynią manualną. Sterowanie quadem w locie odbywa się poprzez dodawania lub ujmowanie gazu, wciśnięcie sprzęgła lub hamulca. Dodatkowo jeżeli pokonujesz zakręt w poślizgu i czujesz że odwinąłeś zbyt wiele gazu w automacie praktycie masz już pozamiatane i obraca się, samo ujęcie gazu nie do końca wtedy pomaga, natomiast w przypadku skrzyni manualnej wystarczy wtedy nacisnąć sprzęgło i odpowiednio skontrować żeby quad się wyprostował i pojechał dalej...
Póki co quadowa emeryturka :)
Czy wszystkie te quady można zarejestrować?Grzegorz Głowienka napisał...
Co do sporotwych quadów z biegiem wstecznym to masz np.: KTM 450 XC, Honda TRX 700 z niezależnym zawieszeniem z tyłu, Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 700...
Tak sobie myślę ze ten wsteczny to mógłby też się przydawać przy dalszych wycieczkach przy ładowaniu quada na pakę pick-up'a...
Jakie najniższe roczniki można dostać tych quadów? Bo z tego co na szybko szukałem po allegro i otomoto to:
KTM 450 XC znalazłem tylko nówkę za ponad 35tyś
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M646650
Honda TRX 700 też tylko nówki, najtańsza za 27.500
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M891792
Suzuki LTZ 400 Znajduje sporo egzemplarzy mieszczących się w budżecie, ale chyba wolałbym jakąś 450, np LTR 450, z tego co czytałem też ma wsteka, ale nie znalazłem żadnych ciekawych opinii na jego temat, czy lepszy czy gorszy od LTZ 400...
Yamaha Raptor 700 no na upartego znajduje coś zbliżonego do budżetu, ale obawiam się że 700 będzie już dla mnie na mój poziom za ciężka i za mocna i trochę strach tym próbować jakichś skoków, może się mylę wiedz proszę o ewentualne sprostowanie
Czyli w sumie teraz mój zestaw sprzętów nad którymi mogę się zastanawiać wyglada mniej więcej tak:
Jeżeli bez wstecznego to:
-Yamaha YFZ 450
-Yamaha Raptor 660
-Honda TRX 450
Natomiast jeżeli dojdę do wniosku że potrzebuje wstecznego to w moim budrzecie znajduje jedynie:
-Suzuki LTZ 400
http://www.allegro.pl/item441020356_suz ... _open.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B67674
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B53387
-Suzuki LTR 450 z mocnym naciąganiem budżetu
http://www.allegro.pl/item442886550_zar ... r_yfz.html
(jakaś podejrzana aukcja, niby zarejestrowany, a nawet świateł niema...)
-Yamaha Raptor 700 (na której pewnie się zabije po tygodniu )z mocnym naciąganiem budżetu
http://www.allegro.pl/item439900397_yam ... _2006.html
Chyba najbardziej bym się ucieszył gdybym znalazł KTM 450 XC w interesującym mnie budżecie, do tego z możliwością rejestracji...
na drugim miejscu stawiam razem Honde TRX 700 (której nie znalazłem w interesującym mnie budżecie), oraz Yamahe Raptor 700. myślę że obydwa te quady będą mnie chyba przerastać...
na trzecim Suzuki LTR 450
na czwartym Suzuki LTZ 400 i niebędące niczego kryć, po prostu suzuki jakoś mi się tak nie podobają za bardzo (chodzi tylko o wygląd zewnętrzny)
Ciężko będzie wybrać ...
Mam jeszcze takie pytanie, jeżeli znajdę quada niezarejestrowanego, ale sprzedawca będzie się zarzekał ze można będzie go zarejestrować to na co powinienem zwrócić uwagę? Jakie dokumenty musi mieć quad, jakie musi mieć wyposażenie?
Ostatnio zmieniony czw 25 wrz, 2008 przez Qua-doW, łącznie zmieniany 1 raz.