pierwszy przegląd do rejestracji

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
johnny_b2
Posty: 31
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: silesia city

pierwszy przegląd do rejestracji

Post autor: johnny_b2 » czw 15 maja, 2008

Witam,

tak wiem wiem, temat już był nieraz... ale:
dzisiaj chciałem zrobić pierwszy przegląd potrzebny do rejestracji i zonk :yyyy: facet mi mówi:
"(...) Panie, to że ma wszystkie światła i klakson to nie wystarczy, teraz to musi mieć maks 15KW, jak ma więcej to trzeba go zmulić i rzecoznawca musi potwierdzić pisemnie, inaczej nie da rady." :kłótnia:
Odpowiedziałem że jak to, od kiedy, że na forach są osoby z quadami zarejst. z większą mocą.
A facio na to: "tak, ale teraz zaostrzono przepisy ze wzglęgu na ten wypadek na lotnisku :yyyy: (pytam co ma wypadek dwóch idiotów na motorze do mojego quada :zły: )
I teraz pytanie:
jak to jest? jak mogę zrobić pierwszy przegląd quada? Przecież rejestracja jest jako pozycja "inne". Jakie musi spełniać quad wymagania? :myśl:
Yamaha Grizzly 700FI
Fiat Stilo ABARTH:D

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 15 maja, 2008

Niestety diagnosta ma rację .
Przepisy zmieniły sie pod koniec ubieglego roku i teraz wg homologacji L7e pojazd nie może przekroczyć mocy 15kW.

(Nieprawdą jest ,że ma to związek z wypadkiem na lotnisku)
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

johnny_b2
Posty: 31
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: silesia city

Post autor: johnny_b2 » pt 16 maja, 2008

ITAL

Niestety diagnosta ma rację .
Przepisy zmieniły sie pod koniec ubieglego roku i teraz wg homologacji L7e pojazd nie może przekroczyć mocy 15kW.

(Nieprawdą jest ,że ma to związek z wypadkiem na lotnisku)
hmm, jesteś pewien? Nie pozostaje nic tylko jeździć niezarejstrowanym, czy jak?
Ponoć mój stary rozmawiał z rzeczoznawcą ostatnio na ten temat, i ten powiedział, że nic nie stoi na przszkodzie rejestracji tego quada, oprócz... wagi. Ponoć pojazd rejstrowany pod rubryką "inny" nie może przekroczyć wagi 125kg. dziś jadę jeszcze raz do innej okręgowej stacji. zobaczymy :milczek:
Ostatnio zmieniony pt 16 maja, 2008 przez johnny_b2, łącznie zmieniany 1 raz.
Yamaha Grizzly 700FI
Fiat Stilo ABARTH:D

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » pt 16 maja, 2008

Jestem pewien bo właśnie rejestruje quada i jestem na bieżąco.
Waga nie ma tu nic do rzeczy.
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

johnny_b2
Posty: 31
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: silesia city

Post autor: johnny_b2 » pt 16 maja, 2008

więc jak - zmuliłeś go, poszedłeś do rzeczoznawcy, wystawił papierek i z tym na przegląd czy jak? :myśl:
Yamaha Grizzly 700FI
Fiat Stilo ABARTH:D

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Głowienka » pt 16 maja, 2008

Może poniższy tekst Ci troszkę rozjaśni...:

Tekst pochodzi z: „Serwis Motoryzacyjny” nr 3/listopad 2007 , Autor: Autor: Sylwester Murawski
Badania Techniczne - Pojazdy czterokołowe lekkie i inne niż lekkie

Od kilku lat na bezdrożach i pagórkach Polski pojawia się coraz więcej pojazdów nazywanych potocznie quadami. Na obszarze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej pojazdy te noszą nazwę All Terrain Vehicl, czyli po prostu wszędołaz. Quad jest pojazdem o specyficznej konstrukcji, którą charakteryzują opony o obniżonym ciśnieniu, kierownica podobna do tej, jakiej używa się w rowerach i powinien być używany przez siedzącą na nim okrakiem osobę.
Tyle określenia ogólne, a co na temat tych pojazdów znajdziemy w naszych przepisach prawnych dotyczących homologacji pojazdów?
Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. (z późniejszymi zmianami) dotyczące homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów, opublikowane w DzU z dnia 25 sierpnia 2005 r. w załączniku nr 1 ust. 2 pkt 1 i 2 wyróżnia dwie kategorie, które leżą w zakresie naszych zainteresowań.
„2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się również do pewnej grupy czterokołowych pojazdów samochodowych, które w zależności od cech określa się jako:
1) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:
a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm³, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub
b) maksymalna moc nie przekracza 4 KW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub
c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 KW, w przypadku silnika elektrycznego
Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane dla motorowerów trójkołowych kategorii L2e, chyba że przepisy homologacji stanowią inaczej.
2) pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt. 1 lit. a, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e; 550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 KW.
Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane dla motocykli trójkołowych kategorii L5e, chyba ze przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej.”
Wiemy więc jakie przeznaczenie, jeśli chodzi o myśl konstrukcyjną, było wiodące i jakie warunki techniczne musi spełnić quad, jeśli ma uczestniczyć w ruchu rogowym na drodze publicznej.
Dopełnieniem wiedzy na temat warunków technicznych omawianych pojazdów jest zapis zawarty w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia opublikowanym w DzU z dnia 26 lutego 2003 r. §3. ust. 10 pkt 2 i 4, który stanowi:
„10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:
3) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg
4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:
a) do przewozu rzeczy - 1000 kg
b) do przewozu osób - 200 kg”

Teraz nasza wiedza jest pełna i można się zastanowić nad praktyką stosowania przytoczonych zapisów prawnych.
Stwierdzenie spełnienia warunków technicznych w przypadku pojazdów czterokołowych klasyfikowanych w kategorii L wymaga od diagnosty szczególnej staranności i zwrócenia uwagi na cechy konstrukcyjne.
Opony stosowane w tych pojazdach są w ogromnej większości przypadków oponami niskociśnieniowymi o specyficznej rzeźbie bieżnika, przystosowującej je do warunków jazdy po nieutwardzonej nawierzchni.
Niestety nie są również w wielu przypadkach spełnione wymagania techniczne dotyczące motorowerów i motocykli trójkołowych warunkujące ich dopuszczenie do ruchu na drodze publicznej.
Spotkamy się również z przypadkami klasyfikowania tych pojazdów jako ciągniki rolnicze.
Przypomnijmy sobie zapis zawarty w art. 2. pkt 44 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (z późniejszymi zmianami), który stanowi jak niżej:
„44) „ciągnik rolniczy” - pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;”
Wskazanie ustawowe jest jednoznaczne i przeprowadzając pierwsze badanie techniczne quada należy się nim kierować, jak również zapisami zawartymi w DzU nr 32 z dnia 26 lutego 2003 r., zawierającym pod pozycją 262 rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, które w §45 ust. 1 pkt 3 stanowi: „maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów.”
Jeśli badany pojazd nie ma określonej w homologacji prędkości konstrukcyjnej lub tej homologacji nie ma, to prędkość ta powinna być określona zgodnie z przepisami o homologacji. Innymi słowy, konieczne jest przy jej określaniu przestrzeganie procedury homologacyjnej.
Należy pamiętać również o fakcie istnienia różnic dotyczących warunków technicznych obowiązujących w państwach UE i nie traktowania zapisów klasyfikujących pojazd w określonej kategorii w innym państwie jako obowiązujący na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Pamiętajmy, że na terenie naszego państwa obowiązują nasze warunki techniczne określone w obowiązującym prawie.
Diagnosta podczas badania technicznego ustala stan faktyczny również w odniesieniu do kategorii pojazdu poddawanego badaniu.
Należy przyjąć, że ze względu na konstrukcję, zastosowanie i warunki techniczne, duża część quadów nie powinna być dopuszczona do ruchu po drogach publicznych, co oczywiście nie znaczy, że będą modele, które spełnią wszystkie warunki i będą mogły bezpiecznie uczestniczyć w ruchu drogowym.
Autor: Sylwester Murawski

Źródło: „Serwis Motoryzacyjny” nr 3/listopad 2007
Póki co quadowa emeryturka :)

johnny_b2
Posty: 31
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: silesia city

Post autor: johnny_b2 » pt 16 maja, 2008

hmm, dzięki. Sprawa jest więc jasna :myśl:
Albo będę jeździł sobie niezarejstrowanym quadem i jak co, to będę świecił oczyma :roll: , albo pójdę gdzieś żeby go zamulić do tych 15kw (choć nie wiem, w jaki sposób chcą to sprawdzić)? :myśl: pozostaje jedna kwestia: czy po zamuleniu quada muszę potwierdzić to pisemnie, np. u rzeczoznawcy? :uoeee:
Yamaha Grizzly 700FI
Fiat Stilo ABARTH:D

Awatar użytkownika
markus
Posty: 590
Rejestracja: pn 18 gru, 2006
Lokalizacja: SLASK
Kontakt:

Post autor: markus » pt 16 maja, 2008

W najgorszym wypadku wyciag z hamowni.
SUZUKI VINSON KING 500 4x4
BOMBARDIER RENEGADE X BLACK

johnny_b2
Posty: 31
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: silesia city

Post autor: johnny_b2 » sob 17 maja, 2008

najpierw musieliby znaleźć hamownię na takiego quada :myśl: ale poważanie byłem wczoraj na innej okręgowej, to facet doczepił się światła stopu z tyłu (nie ma EU homologacji). ku... światła stop! czym to się różni od EU? świeci na różowo? Dodatkowo powiedział, że kierunki (które montowałem w serwisie :bezradny: ) też homologacji nie mają.
Wydaje mi się, że szukają wymówek, żeby nie robić rejestracji. powiedział, że jak to zrobię, to zrobią przegląd, ale coś mi się nie chce wierzyć, pewnie wymyślą potem co innego. Zaczyna mnie to denerwować :nerwus:
Yamaha Grizzly 700FI
Fiat Stilo ABARTH:D

larry
Posty: 7
Rejestracja: pn 05 maja, 2008
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

...

Post autor: larry » pn 19 maja, 2008

witam kolegę z autokacika
ja kupiłem bashana 200 z homologacją i mam nadzieje że go zarejestruje ponieważ widziałem bashany, jedzące po drogach z tabliczką rejestracyjną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”