Przewijarka do itinerera (roadbookholder)

Wszystkie informacje przydatne do jazdy w terenie, czyli niezbędnik quadowego przeprawowca...
ODPOWIEDZ
MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » wt 30 sty, 2007

kończąc lekki off topic, wiesz doskonale, że pojemność silnika nie czyni quada bardziej przeprawowym...wręcz odwrotnie.
Myślę, że optimum to może nawet 450-500cm3 z dobrym prześwitem i przekładnią manualną odporną na wodę.
Bomba nie jest dobrym quadem przeprawowym.
Wolałbym wystartować np na 700tce Y ze wspomaganiem ( to specjalnie dla Bartka :D ).
Bomba jest super quadem typu FUN: duzo radości i adrenaliny.

Małym problem jest osłona kierownicy, blokująca instalowanie akcesoriów.
Nie wiem tez jak zachowuje się po zalaniu...czego wolę nie sprawdzać.

Awatar użytkownika
esox
Posty: 93
Rejestracja: śr 06 wrz, 2006
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: esox » wt 30 sty, 2007

MaciekP:
Nie wiem tez jak zachowuje się po zalaniu...czego wolę nie sprawdzać.
A zalaniu czego drogi Maćku? :lol:
Ostatnio zmieniony śr 31 sty, 2007 przez esox, łącznie zmieniany 1 raz.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » wt 30 sty, 2007

wodą, wodą....jak dawkuje oszczędnie alkohol i pełna abstynencja na RAJDACH!!!!! (poza wieczorami oczywiście).
Pewnie wielu mnie przeklnie, ale ja uważam, ze alkomat naprawdę powinien być na trasie.Na razie mieliśmy szczęscie. Niekomu nic powaznego sie nie stało. Gdyby jednak wydarzyło się coś nieszczęśliwego i przyjechałaby Policja i spawdziła trzeźwość uczestników rajdu....to realna przestroga.

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Roadbook czyli Itenerer

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 27 lut, 2007

Roadbook czy itenerer to inaczej książka drogowa w której zawarte są informacje jak jechać i odszukiwać drogę i CP czyli check point.

Roadbook jest w formie tabelek , z których wynikają wszelkie informacje:



Obrazek



tu widzimy roadbook z niemieckiego trophy , od lewej mamy tabelkę z kilometrami całkowitymi , kilometrami od ostatniego kasowania , szkic sytuacyjny punktu który musimy odnaleźć i opis co w tym punkcie należy robić.



Początek roadbooka to kratki 0,00 , dale j wartości te się zmieniają.

Należy pamiętać że rysunek wskazuje miejsce w którym się znajdujemy i kilometry , które do niego doprowadziły , w kratce poniżej mamy informację jaki mamy dystans do następnego punktu orientacyjnego i szkic miejsca , które musimy odnaleźć.
3fun - bo quady są naszą pasją

shelton
Posty: 626
Rejestracja: śr 31 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shelton » ndz 04 mar, 2007

Kiedyś już pisałem po co jest roadbook, a po co GPS... niektóre rajdowe maszyny zamiast GPSa z ekranem mają Nav-Assystenta rodzaj nawigacji pokazującej za pomocą kolorowych lampek odchylenie z kursu... i wartości rodem z metromierza.



Obrazek

Obrazek



Tu opis działania w jęz. angielskim:

http://www.touratech.hostingkunde.de/to ... 8516c33635



Roadbook powoduje skupienie na elementach charakterystycznych na drodze-kluczowych dla zmiany, kierunku. GPS za bardzo absorbuje uwagęi ma pewien bezwład w odświeżaniu. Tu polegamy na czystej percepcji wzrokowej, postrzeganiu zmian w ukształtowaniu terenu a covza tym idzie pełnym skupieniu się na trasie, kierowaniu.

aleksz
Posty: 475
Rejestracja: pn 16 kwie, 2007
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: aleksz » sob 06 paź, 2007

esox-gdzie lub jak zrobiłeś te roadbooki?? :lol:

Awatar użytkownika
Strugal
Posty: 1037
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Post autor: Strugal » sob 06 paź, 2007

Ja postram sie zrobic tak jak ma markus
[size=75]Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada.Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.[/size]

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » ndz 24 lut, 2008

Witajcie, przymierzam sie do wykonania własnego roadbooka,
mam kilka pytań do tych, którzy mają ten temat opanowany.
jaką zrobić szerokosć rolki? jakiej maksymalnej szerokości rolki mam sie spodziewać?
Czy rolke z roadbookiem, jaką dostaje sie na radzie, umieszcza sie z obudowie ( sa jakies standardowe wymiary?) czy nakreca sie ją na własna szpulę bez wyjmowania jej?
z jaką prędkośćią działają wasze roadbooki?15 obr.min? 30 obr/min? jaka prędkosć wydaje wam sie słuszna?
Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
markus
Posty: 590
Rejestracja: pn 18 gru, 2006
Lokalizacja: SLASK
Kontakt:

Post autor: markus » pn 25 lut, 2008

Szerokosc rolek bedzie uzalezniona od pudełka lub obudowy jaka ci sie uda znalezc. Minimum 15 cm.

Tak roke umieszczasz w obudowie i to najlepiej wodoszczelnej w razie deszczu lub wodowania.

Tasme roadbooka nawijasz na rolki bez ich wyjmowania.

Jesli to jest robiony roadbook to proponuje predkosc "reczna"


Moja recepta. Pudełko po kanapkach z przezroczysta przykrywka.
Musi byc jak najgłebsze.
Podprowadz babci kij od szczotki i troche go skróc.
Dwie sruby, troche podkładek i nakretek.
Na dno pudełka przyklej takie gotowe okragłe płaskie lampki led na dwa paluszki. ( w marketach sa)
I to wszystko:) Powodzenia.
SUZUKI VINSON KING 500 4x4
BOMBARDIER RENEGADE X BLACK

patryk93
Posty: 18
Rejestracja: ndz 18 lis, 2007
Lokalizacja: Jaśkowice k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: patryk93 » pn 25 lut, 2008

A jaka musi być mniej więcej głębokość pudełka :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradnik terenowy”