Jestem własnie po bardzo miłym spotkaniu z organizatorem PT Mackiem Rachtanem i komandorem rajdu Arkiem Pawełkiem.
Spotaknie miało na celu przetłumaczyc niektóre fragmenty nowego regulaminu "z polskiego na nasze"
Wiec tak. Jest nowa klasa Advance. Z tego co wiem niektorzy zawodnicy z zeszłorocznej klasy Extreeme przeniesli sie własnie do tej nowej klasy, która ma byc łatwiejsza (co nie znaczy ze nie bardzo trudna)
We wszystkich klasach dojazdówki nie sa wliczona w czas jazdy. Czas mierzy sie tylko od momentu wjechania na OES (próba z sedziami i pieczatkami) do momentu wyjazdu.
Czasy z oesów beda sumowane i według tego bedzie liczona kolejność.
Na dojazdówkach predkosc została ograniczona do 40km/h. Za szybsza jazde beda punkty karne. ( o tym skad organizator bedzie wiedział czy nie jedziemy za szybko bedzie pozniej)
Zawodnicy beda sprawdzani w zakresie bycia pod wpływem napojów alkoholowych jak i INNYCH MOCNIEJSZYCH UZYWEK. ( na razie nie mowie kiedy to badanie bedzie robione)
Bardzo surowo bedzie egzekwowany odbior techniczny przed rajdem, czyli dopuszczenie zawodnika do rajdu.
Quady musza byc w 100% sprawne, posiadac zamontowany uchwyt do nadajnika GPS, apteczke, gasnice, kask itp.
Kazdy zawodnik przed startem winien kupic za kwote 100zł uchwyt pod owy nadajnik i podłaczyc zasilanie z akumulatora.
Wyglad , rozmiary i schemat podłaczenia uchwytu beda podane miesiac przed rajdem.
Nadajnik GPS bedzie przy odbiorze technicznym montowany i plombowany na stałe.
Za nadajnik bedzie pobierana kaucja w wyskosci 1000zł. Po zdaniu nieuszkodzonego nadajnika kaucja bedzie zwracana.
W pamieci nadajnika bedzie wgrana cała trasa roadbooka. Zboczenie z trasy bedzie momentalnie wychwytywane.
Z trasy bedzie mozna zjechac max 50m. Po przekroczeniu tej odległosci mamy 5 minut na powrót spowrotem na trase. W przeciwnym razie zaczna byc naliczane punkty karne.
Nadajnik GPS jest kilkanascie razy bardziej czułym urzedzeniem od naszych garminów które nadaje sygnał 4 razy na sekunde.
Oprocz tego w pamieci bedzie zapisywana predkość z jaka sie poruszalismy.
Zawodnik musi równiez posiadac prawo-jazdy i OC+NW na quada. Rejestracja nie jest wymagana.
W regulaminie jest rowniez zapis ze kazdy zawodnik musi miec zamontowany tzw. hebel czyli duzy , widoczny głowny wyłacznik całego pradu.
Po burzliwych dyskusjach i moich sugestiach udało mi sie chyba na stałe wyperswadować ten pomysł. Przeciez kazdy quad i tak ma dwa wyłaczniki gaszenia silnika (jesli jakis model nie ma to ciiiiii

)
Po za tym zwrociłem uwage na kilka drobnych niedociagniec w sezonie 2007.
W TVN sport bedzie emitowanych, z powtorkami około czterdziestu połgodzinnych reportazy z Poland Trophy 2008 (he mozna sie polansowac

)
Trasy oczywiscie jak zwykle beda bardzo trudne, i niebezpieczne.
Heh na koniec moja mała dygresja. Słuchajcie widziłem Macka Rachtana, tak tego samego co na wszystkich edycjach Poland Trophy był w wysokich glanach i stroju moro, ...............................w białej koszuli, firmowym garniturku i wypastowanych bucikach. WOW nie
poznałem człowieka.
Oj piec miesiecy bez zadnej edycji Poland Trophy i człowiek sie tak zmarnował.
