Jak nalezy dbac o wyciagarke?

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sXat
Posty: 134
Rejestracja: pn 23 paź, 2006
Lokalizacja: KCN
Kontakt:

Jak nalezy dbac o wyciagarke?

Post autor: sXat » ndz 21 sty, 2007

Musze sie przyznac, ze o ile o quada dbam, regularnie pucuje wnetrznosci, zmieniam plyny i dogladam :) to wyciagarka czuje sie strasznie zaniedbywana. A to ona w trdnych sytuacjach pomaga mi wyjechac z blota gigant :) Dlatego zalozylem ten watek by dowiedziec sie troche co mozna zrobic z wyciagarka by dluzej nam posluzyla i wogole by lepiej dzialala.

Problem jeden to zle nawijajaca sie lina. Czy da sie cos z tym zrobic? Dzis nawinalem ja bardzo mocno by nie bylo oczek, ale wiem ze w terenie roznie to bywa wiec prosze o pomoc. Czy skrocenie liny o np. 3m cos zmieni? jesli tak to jak to najlatwiej zrobic?
Jezdze z ssquadem ;)

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 22 sty, 2007

Jaka wyciągarka ?
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
esox
Posty: 93
Rejestracja: śr 06 wrz, 2006
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak nalezy dbac o wyciagarke?

Post autor: esox » pn 22 sty, 2007

Problem jeden to zle nawijajaca sie lina. Czy da sie cos z tym zrobic? Dzis nawinalem ja bardzo mocno by nie bylo oczek, ale wiem ze w terenie roznie to bywa wiec prosze o pomoc. Czy skrocenie liny o np. 3m cos zmieni? jesli tak to jak to najlatwiej zrobic?
Pierwsze pytania to jaką masz linę i co rozumiesz pod pojęciem źle nawijającej się liny. Domyślam się, że chodzi o linę stalową i tworzenie się niebezpiecznych zgrubień. Spoko. 8)
Jest to rzeczywiście problem małych wyciągarek, tzn. pojemność bębna jest niedostosowana do ilości liny. Pocieszę Cię, że nagminnie ludzie mają z tym problem. A częste przetarcia liny biorą się z nieumiejętnej pracy wyciagarką i braku kontroli w trakcie zwijania. A Twój pomysł na skrócenie liny jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Stosujemy ten patent już od dłuższego czasu a skróciliśmy nasze liny o ok. 5-6 metrów. Brakująca odległość nadrabiamy statyczną liną alpinistyczną o długości 20-30 m. Lina ta zresztą pełni wiele innych różnych funkcji. Po obcięciu liny wybierz się do najbliższej firmy zajmującej sie zawiesiami i albo obrobia Ci linę na miejscu albo dobierzesz sobie specjalne końcówki do łączenia lin.
Pewnym rozwiazaniem będzie także zastosowanie liny syntetycznej. Z tym, że z jednym warunkiem. Jeżeli masz w wyciągarce prowadnice rolkowe to musisz wymienić je na prowadnice ślizgowe. W przeciwnym razie zniszczysz linę.
A co do reszty problemu to powtórzę pytanie 2cana - Jaka to wyciagarka?

Awatar użytkownika
sXat
Posty: 134
Rejestracja: pn 23 paź, 2006
Lokalizacja: KCN
Kontakt:

Post autor: sXat » pn 22 sty, 2007

mea culpa :D zapomnialem o najwazniejszym :)
mam Warna 2.5ci

wkurza mnie to zle nawijanie ale nie mam tak dlugiej reki by jedna naciagac line a druga obslugiwac sterownik. Problem sie rozwiazuje gdy jest druga osoba w poblizu, no ale nie zawsze jest tak rozowo ;)
Jezdze z ssquadem ;)

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 23 sty, 2007

2,5 ci jest dosyć delikatny , zadbasz o niego jak go zdemontujesz i wyczyścisz , bo niestety nie jest szczelny i w każdej , którą rozbierałem jest góra błota zmieszanego ze smarem. Najlepiej mu to nie robi a zwłaszcza plastikowym trybom w obudowie sprzęgła. Tryby te najczęściej ulegają destrukcji , ale na szczęście część wymienna kosztuje ok 150 zł.
Konserwacja polega na dokładnym wyczyszczeniu przekładni , nasmarowaniu smarem do półosi (z umiarem) i skręceniu do kupy. Należy pamiętać też o silniku , którego szczotki lubią się wytrzeć . Szczotki są cztery , pracują parami , jak któraś nie ma połączenia - wyciągarka nie ma mocy. Oryginalne są piekielnie drogie ale na szczęście pasują po małej modyfikacji te od Citroena.
3fun - bo quady są naszą pasją

Simbus
Posty: 18
Rejestracja: wt 25 lip, 2006
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

Post autor: Simbus » wt 23 sty, 2007

2can a jak ma się sprawa z Warnem 3.0 ?

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 23 sty, 2007

Nie słyszałem do tej pory o awarii 3,0
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
sXat
Posty: 134
Rejestracja: pn 23 paź, 2006
Lokalizacja: KCN
Kontakt:

Post autor: sXat » wt 23 sty, 2007

przed Mamrami przejrze warna tak samo jak inne podzespoly. Moze da sie jakos ta wyciagarke uszczelnic? czy nie ma takiej opcji?
Jezdze z ssquadem ;)

Awatar użytkownika
Mik
Posty: 19
Rejestracja: sob 06 sty, 2007
Lokalizacja: LDZ

Post autor: Mik » ndz 28 sty, 2007

przydal by sie jakis instruktarz z fotkami jak przejrzec wyciagarke ;)
MUD MUD MUD

Awatar użytkownika
Cyber77
Posty: 112
Rejestracja: wt 06 lis, 2007
Lokalizacja: bstok

Post autor: Cyber77 » pt 21 lis, 2008

Mik
przydal by sie jakis instruktarz z fotkami jak przejrzec wyciagarke ;)
Odgrzebuję temat. Chcę przejrzeć RT30. Jeżeli już rozkręcę ją do sprzęgła, to poskładam ją z powrotem , czy trzeba tu uważać na jakieś szczegóły?
Podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd!
Pozdrawiam Robert

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”