krzyżaki

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
karol333
Posty: 6
Rejestracja: ndz 04 sty, 2015
Quad:: TGB 425 BLADE
Imię: karol

krzyżaki

Post autor: karol333 » sob 21 lut, 2015

Wiam wie ktoś może jak wymienić krzyżaki przedniego wału w TGB 425 Blade

Miszogun
Posty: 2
Rejestracja: wt 23 sty, 2018
Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4 1993

Re: krzyżaki

Post autor: Miszogun » pn 10 lut, 2020

Wiem że po 5 latach rozwiązałeś już ten problem, ale może ktoś jeszcze tu zajrzy. Wymiana krzyżaków jest prosta a największym problemem jest to że czasem jest ciasno. Trzeba pamiętać że kielichy krzyżaków ( ponieważ kiedyś już na tym forum czepiali się nomenklatury, to kielichy to te części krzyżaka w których są łożyska igiełkowe) mają zabezpieczenia. Są one albo od góry ramion krzyżaka, albo - jak w Yamahach - od wewnątrz ucha krzyżaka, ale są. CZEGO NIE ROBIĆ - nie wbijać - wpychać - czy jaką tam metodę obierzecie - kielicha w kierunku środka krzyżaka. Jak to zrobić? Najlepsza rada jaką mogę dać to zobaczcie jakiś film na YT jak to zrobić. Nie macie czasu na YT? Dobra. Krzyżak jak wygląda każdy wie. Dwa ramiona w kielichach w jednym uchu, dwa w drugim. Po zdjęciu zabezpieczeń stukamy (jak mocno i czy przez drewno czy nie to już zależy od tego jak ta cholera trzyma) w drugie ucho, tzn, to z którego chwilowo krzyżaka nie wybijamy. W pewnym momencie kielich da się już wyjąć kombinerkami. Obracamy i jeszcze raz to samo. Kiedy już to zrobicie z obu stron wałka wałek powinien już dać się wyjąć. Zdejmujecie uszy z obu stron i w imadle pukając w krzyżak blisko środka wyjmujecie pozostałe kielichy. NA CO UWAŻAĆ PRZY SKŁADANIU - na igiełki. Najpierw wkładamy krzyżak bez kielichów do ucha a jego ramię w otwór w uchu. Teraz delikatnie nakładamy na nie kielich który powinien wejść swoim początkiem na czop krzyżaka tak że krzyżak przyblokuje igiełki przed wypadnięciem. Teraz trzymając krzyżak tak żeby nie rozłączył się z kielichem delikatnie wciskamy (wbijamy) kielich ale tylko do momentu kiedy będzie można założyć zabezpieczenie. Zakładamy zegering, odwracamy całość, i robimy to samo z drugiej strony, a potem jeszcze dwa razy na drugim uchu przy przekładni. ZABEZPIECZAMY!!!.
WAŻNE!- Jeśli na wałku są dwa krzyżaki to uszy na wałku muszą być w jednej płaszczyźnie.
Jeżeli czegoś nie rozumiecie zachęcam jeszcze raz do obejrzenia filmu na ten temat. Na YT jest ich kilka, a krzyżaki są bardzo podobne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”