Czołem Panowie!
Nurtuje mnie kwestia pełnej wymiany oleju w 520L i ciekaw jestem Waszego doświadczenia. Otóż PL instrukcja pisze, że prawidłowa ilość oleju z wymianą filtra to 1,9L... natomiast EN instrukcja do tego samego modelu katalogowego quada mówi 2.9L...
Gdy wlewam 1,9 - 2L bagnet nie pokazuje żadnego stanu. Proces wymiany: spuszczenie oleju, wymiana filtra, wlanie 1,9 - 2L, 30min lekkiej jazdy.
Pierwszy pomiar po 5min postoju na poziomie, pomiar na bagnecie wkręconym i i nie wkręconym - brak wskazania poziomu oleju.
Drugi pomiar - 2h postoju, bagnet jak wyżej - brak wskazań.
Natomiast po dolaniu do poziomu 2,9L, 30min pracy silnika bagnet pokazuje stan oleju na poziomie 3ciego od góry "ząbka". Jak wygląda Wasze doświadczenie w tej kwestii?
Wymiana oleju w silniku CF Moto 520L a wlasciwy poziom
Re: Wymiana oleju w silniku CF Moto 520L a wlasciwy poziom
Co prawda nie mam 520 ale generalnie mało rozsądne podejście w temacie.
Lejąc tyle ile mówi serwisówka, kolega, internet czy inne źródło BEZWZGLĘDNIE przed odpaleniem sprawdzasz stan na bagnecie.
Zawsze i wszędzie. Jak nie widać na nim oleju po dłuższej chwili to dolewasz aż stan będzie pomiędzy min-max. Bo po uruchomieniu trochę oleju zawsze pójdzie w układ/filtr i stan na bagnecie zazwyczaj jest potem trochę niższy niż przed pierwszym odpaleniem. Dlatego po uruchomieniu i zgaszeniu po chwili (lub od razu - tak jak mówi serwisówka dla konkretnego modelu) trzeba sprawdzić olej ponownie i ewentualnie jeszcze uzupełnić. I wtedy dopiero to jest zrobione zgodnie ze sztuką.
I pamiętać trzeba że olej zależnie od modelu sprawdza się różnie - tzn w niektórych na wykręconym w innych na całkowicie wkręconym bagnecie.
Lejąc tyle ile mówi serwisówka, kolega, internet czy inne źródło BEZWZGLĘDNIE przed odpaleniem sprawdzasz stan na bagnecie.
Zawsze i wszędzie. Jak nie widać na nim oleju po dłuższej chwili to dolewasz aż stan będzie pomiędzy min-max. Bo po uruchomieniu trochę oleju zawsze pójdzie w układ/filtr i stan na bagnecie zazwyczaj jest potem trochę niższy niż przed pierwszym odpaleniem. Dlatego po uruchomieniu i zgaszeniu po chwili (lub od razu - tak jak mówi serwisówka dla konkretnego modelu) trzeba sprawdzić olej ponownie i ewentualnie jeszcze uzupełnić. I wtedy dopiero to jest zrobione zgodnie ze sztuką.
I pamiętać trzeba że olej zależnie od modelu sprawdza się różnie - tzn w niektórych na wykręconym w innych na całkowicie wkręconym bagnecie.
V2.....sound of madness
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana oleju w silniku CF Moto 520L a wlasciwy poziom
A 520 ma chłodnicę oleju?
Jak wyżej, ZAWSZE olej wymieniasz na ciut rozgrzanym silniku - 1 minuta pracy wystarczy.
Po wymianie według wskazań odpalasz na kilka sekund aby pompa wtłoczyła olej tam gdzie być powinien, sprawdzasz ma bagnecie stan, jak jest za mało dolewasz, jak za dużo (wylewa się) odsysasz.
Nigdy żadnej jazdy. Olej powinien być na podziałce na max.
Jak wyżej, ZAWSZE olej wymieniasz na ciut rozgrzanym silniku - 1 minuta pracy wystarczy.
Po wymianie według wskazań odpalasz na kilka sekund aby pompa wtłoczyła olej tam gdzie być powinien, sprawdzasz ma bagnecie stan, jak jest za mało dolewasz, jak za dużo (wylewa się) odsysasz.
Nigdy żadnej jazdy. Olej powinien być na podziałce na max.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.