Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
ODPOWIEDZ
Mayson
Posty: 3
Rejestracja: pn 29 kwie, 2019
Imię: Wiktor

Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Post autor: Mayson » pn 29 kwie, 2019

Witam.
Kolega ma quada , który w 2008 roku zostałzarejestrowany jako "pojazd inny". Przepisy się zmieniły bodajże w 2014 roku i teraz quad nie spełnia norm 15kW, bo ma więcej. Jednak przecież prawo nie działa wstecz i skoro został zarejestrowany zgodnie z ówczesnym prawem, to po zmianie przepisów nadal jest zarejestrowany i nie trzeba niczego zmieniać. A diagnosta robi problem, bo obecnie pojazd inny musi mieć do 15kW... Miał ktoś taki problem? JAk to ugryźć?

Przecież zgodnie z takim rozumowaniem, do wszystkich aut sprzed 1990r. należałoby montować pasy bezpieczeństwa na tylnych i przednich siedzeniach, bo obecnie jest to wymagane - a tak nie jest!

Proszę o pomoc, bo w wydziale komunikacji nie pomagają :(

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Post autor: DKfan » pn 29 kwie, 2019

Trzeba "zmniejszyć" moc do przepisowych 15KW w firmie która ma taki wpis w PKD, zrobić opinie rzeczoznawcy o zmniejszeniu, pojechać z tym na SKP i zrobić badanie techniczne potwierdzajace zmniejszenie mocy, z tym do WK dokonać zmiany w dowodzie.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Mayson
Posty: 3
Rejestracja: pn 29 kwie, 2019
Imię: Wiktor

Re: Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Post autor: Mayson » pn 29 kwie, 2019

No dobrze, to opisałeś drogę do przerejestrowania - dziękuję. Ale najpierw trzeba ustalić, na jakiej podstawie prawnej kolega MUSI przerejestrowywać tego quada. Jest on legalnie zarejestrowany w 2008 roku.

Przecież to nonsens - to tak, jak pisałem wyżej - po zakupie samochodu z 45 roku musiałbyś iść i montować pasy bezpieczeństwa, bo obecnie są wymagane...

Może sięmylę, prosze o wyprowadzenie z błędu, lub potwierdzenie mojego toku myślenia.

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Post autor: robertmuszka » pn 29 kwie, 2019

Ma to sens z tymi pasami, wiec jak tak było, to czemu trzeba zmieniac moc, była kiedys taka i tak powinno pozostać.

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Post autor: mesel » wt 30 kwie, 2019

To tak jakby nie robili dopuszczenia samochodom, które obecnie nie spełniają normy Euro 6.2.

Pomyślałbym nad zmianą diagnosty ale zastanawiam mnie jedna rzeczy. Wydaje mi się, że przepis o 15 Kw był już w 2008 roku. Na bank nie było zmiany w 2014 bo jak rejestrowałem swój pierwszy sprzęt (sprowadzany) w 2010 roku to ten przepis już obowiązywał.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Diagnosta robi problem, a prawo nie działa wstecz!

Post autor: DKfan » wt 30 kwie, 2019

Nie ma sensu rozważać logiczności prawa ponieważ w polskim systemie prawnym nie interpretuje sie go tylko traktuje literalnie. Jeżeli jest napisane że L7e ma mieć 15Kw i beż wyłaczenia że dotyczy to pojazdów zarestrowanych po....(wstawić co się podoba) to każdy diagnosta tak to widzi. Oczywiście można się odwoływać do WK, do sądu, pisać z adwokatem odwołania itd, ale finał bedzie taki że quada należy odstawić na 2 lata do komórki, wypłacić kupę kasy na adwokata a orzeczenie sądu jest i tak nieprzewidywalne. Więc zamiast sobie rujnować nerwy rozważaniem trzeba wziąć się za procedurę zmiany mocy.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”