Witam,
proszę o pomoc posiadam quada Kymco MXU 500 IRS DX 2016 rok 965 km pełen serwis, podczas ostatniej przejażdżki po powrocie do domu zauważyłem wyciek oleju z pod quada, quad został zawieziony do serwisu okazało się że uszkodzony jest blok silnika, po zdemontowaniu silnika okazało się pękniecie karterów silnika w lokalnym serwisie zostało wysłane zgłoszenie gwarancyjne do przedstawiciela Kymco Polska w Warszawie w ramach rozpatrywania gwarancji dostarczono silnik do weryfikacji po około 2 tyg otrzymałem wiadomość pisemną ze silnik jest zatarty przyczyną był zbyt niski stan oleju co spowodowało zatarcie się łożyska w skutek czego doszło do pęknięcia karterów.
dodam że quad był w styczniu na przeglądzie
proszę o pomoc w jaki sposób ugryź sprawę
Pozdrawiam
Damian
Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA
- mesel
- V-ce Admin
- Posty: 1179
- Rejestracja: sob 17 lut, 2007
- Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa - Wawer
- Kontakt:
Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA
Zgodnie z instrukcją i warunkami gwarancji kontrola stanu oleju między przeglądami jest obowiązkiem użytkownika. Tego typu sprawy (uszkodzenia silników z powodu niskiego stanu płynów) są cholernie ciężkie z szansą na wygraną na poziomie 1 %.
Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA
Jakiego łozyska?
Zeby dowiedzieć się prawdy i ocenić szanse trzebaby zlecić niezależną ekspertyze. Dopiero po tym myślałbym co robić.
Zeby dowiedzieć się prawdy i ocenić szanse trzebaby zlecić niezależną ekspertyze. Dopiero po tym myślałbym co robić.
V2.....sound of madness
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA
W "ASO" cf moto koleżka zrobił przegląd. Zamiast prawie 4 litrów wlano mu 3 litry oleju (sytuacja opisana na forum).
Przegląd gwarancyjny rzecz jasna. Skąd wiadomo, że wlali 3 litry oleju? A no stąd, że kolega dał im swój olej i litr w bańce oddali (nie wiedział bo nie musiał wiedzieć ile oleju w silniku być powinno). Przejechał 30 km i silnik wyciągnął kopyta.
Jak się sprawa zakończyła? Tak, że naprawił silnik z własnych środków bo "ASO" do tej farsy się nie przyznało. Jedyne co to sąd może coś tu pomóc (ewentualnie) ale trwać to będzie z dwa lata.
Przegląd gwarancyjny rzecz jasna. Skąd wiadomo, że wlali 3 litry oleju? A no stąd, że kolega dał im swój olej i litr w bańce oddali (nie wiedział bo nie musiał wiedzieć ile oleju w silniku być powinno). Przejechał 30 km i silnik wyciągnął kopyta.
Jak się sprawa zakończyła? Tak, że naprawił silnik z własnych środków bo "ASO" do tej farsy się nie przyznało. Jedyne co to sąd może coś tu pomóc (ewentualnie) ale trwać to będzie z dwa lata.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Kymco MXU 500 IRS DX - ZATARCIE SILNIKA
Tylko rzeczoznawca który wykaże że przytarcie nastąpiło w wyniku ubytku oleju spowodowanego pęknięciem karteru. Czyli wykaże że ubytek oleju był skutkiem a nie przyczyną. Czyli rzeczoznawca musi wykazać wadę materiałowa karteru, jeżeli takiej nie bylo to bez szans na wygraną w sądzie.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad