Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologacją
Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologacją
Mam dylemat, zbieram się do zakupu nowego, zarejestrowanego quada i chętnie wybrał bym Grizzly ze względu na jego prostotę konstrukcji, toporność, brak zbędnej elektroniki. Jednak jest jedno, ale. Po dwóch latach przychodzi moment kolejnego badania technicznego (T3) i zonk, brak wyciągu z homologacji, badanie z wynikiem negatywnym. W przypadku Canama z oficjalnej sieci dilerskiej otrzymuję wyciąg z homologacji na T3 co powinno zapewnić bezproblemowe uzyskanie po dwóch latach wyniku pozytywnego na BT. Czy faktycznie tak jest? Nie wiem i tu pytanie, ktoś z tu obecnych już robił BT na T3 quada bez homologacji i z homologacją i może potwierdzić? Serce mówi Grizzly rozum mówi Canam z homologacją. Kiedyś miałem Polara z rej na L7e ale go sprzedałem przed upływem 3 lat i nie doczekałem do BT. Z góry dziękuję za douczenie mnie w tym temacie. Pzdr
- Robson102
- Posty: 339
- Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
- Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Wołów
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
U mnie na stacji nikt nie wymaga żadnej homologacji. Wystarczy z dokumentów tylko dowód rejestracyjny.
Badanie techniczne L7e jest ważne tylko rok, a nie na trzy lata. Często wydziały komunikacji wpisują błędnie na dwa lub trzy lata.
Badanie techniczne L7e jest ważne tylko rok, a nie na trzy lata. Często wydziały komunikacji wpisują błędnie na dwa lub trzy lata.
Ostatnio zmieniony wt 23 sty, 2018 przez Robson102, łącznie zmieniany 1 raz.
Robert
- Robson102
- Posty: 339
- Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
- Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Wołów
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Ale żeby móc zarejestrować nowego quada, to trzeba mieć homologację. Bez tego się nie da.
Później numer tej homologacji wpisywany jest do dowodu rejestracyjnego w pozycji "K".
Później numer tej homologacji wpisywany jest do dowodu rejestracyjnego w pozycji "K".
Robert
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Mam kolejnego quada który jest z krajowego sortu, jest od nowości zarejestrowany na samochodowy inny , nie mialem żadnego z tych o których myslę od nowosci to nie wiem jak z wyciągiem z homo było ale w tym jak i poprzednim w rubryce K są tylko kreski.
V2.....sound of madness
- Robson102
- Posty: 339
- Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
- Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Wołów
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Może to zależy od wydziału komunikacji czy wpiszą lub nie. Ja mam nawet wpis o homologacji w dowodzie od przyczepy, którą wożę quada.
Robert
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
To jest tak, ze czasem jest homologacja i jest wpisana, a czasem jej niema, a jest rejestracja.
- mesel
- V-ce Admin
- Posty: 1179
- Rejestracja: sob 17 lut, 2007
- Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa - Wawer
- Kontakt:
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Dokładnie. Zależy to od wydziału ale warto dopilnować wpisu. Nie musi ale może w przyszłości znacznie ułatwić życie.
- Robson102
- Posty: 339
- Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
- Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Wołów
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Nie było by tych problemów, gdyby były przepisy zezwalające na normalne zarejestrowanie tych pojazdów, z tymi parametrami jakie mają fabrycznie.
Jakieś chore ograniczenia mocy silnika do 15 KW i trzeba kombinować z traktorami lub sztucznie zaniżać w dokumentach.
Jakieś chore ograniczenia mocy silnika do 15 KW i trzeba kombinować z traktorami lub sztucznie zaniżać w dokumentach.
Robert
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Mowa o dwóch zarejestrowanych quadach na T3 z tą różnicą, że jeden ma dodatkowo fabryczną homologację i wpis jej nr w rubryce K w DR a drugi tego nie ma a mimo to jest zarejestrowany. Uprzedzam, że wszystkie sprzedawane zarejestrowane nowe quady poza Canam, Polaris, CFmoto, Kymco i chyba TGB nie mają homologacji a są w jakiś sposób (znany pewnie wyłącznie ich sprzedawcom) zarejestrowane. Warunkowo? To w sumie bez znaczenia w moim dylemacie. Po prostu zanim wydam 50-70tys zł na sprzęt chciałbym wiedzieć co mnie czeka na kolejnym BT. Nic sobie nie dopilnujesz w WK żeby wpisali do dowodu jeśli nie mają z czego wpisać (brak homologacji)
Re: Kupno nowego Grizzly bez homologacji vs Canam z homologa
Mylisz się, da się, zobacz na dziesiątki realnych ofert od znanych w Polsce handlarzy. Sprzedają zarejestrowane nowe bez przebiegu quady tj Yamaha, Suzuki, Canam spoza sieci dilerskiej, Kawasaki i nawet ostatnio pojawiła się Honda. Wczoraj rozmawiałem w dwoma z nich i odebrałem identyczny enigmatyczny sygnał. Tak możemy sprzedać zarejestrowanego quada, nie nie ma on homologacji, niestety nie wiemy co będzie przy kolejnym BT, Panie w naszym kraju przepisy się tak zmieniają, że trudno powiedzieć. I bądź tu mądryRobson102 pisze:Ale żeby móc zarejestrować nowego quada, to trzeba mieć homologację. Bez tego się nie da.
Później numer tej homologacji wpisywany jest do dowodu rejestracyjnego w pozycji "K".