Honda Rincon - Opinie użytkowników
-
- Posty: 19
- Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
- Quad:: Rincon 650
- Imię: Borys
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
Super dzięki za informację. Bardzo ciekawi mnie jak robisz konserwacje zawieszenia co i jak rozkładasz? Co do drążka kierowniczego, dla mnie też dziwne ale dla warsztatu już nie małą awaria która mogła spotkac każdego . Quad był używany też nia mam pewności czy niemcowi nie wypadło przed sprzedażą i po prostu wcisnął go breszka na miejsce ale przy okazji wymienie dwa i zostaną sprawdzone przeguby . Olej w dyfrach wymieniłem nie dawno .
Co do silnika ja lubię honda latać po mieście i powiedz mi jeżeli go często używam na mieście co powoduję większy przebieg, to olej też musi być wymieniany co 1000 km? to by wychodziło mniej więcej co miesiąc ? Trochę drogo nie to że się czepiam ale quad jest wtedy jak by najmniej obciążany po prostu sobie jedzie bez żadnych oporów. Nie ma to jakiegoś wpływu na eksploatację?
Co do silnika ja lubię honda latać po mieście i powiedz mi jeżeli go często używam na mieście co powoduję większy przebieg, to olej też musi być wymieniany co 1000 km? to by wychodziło mniej więcej co miesiąc ? Trochę drogo nie to że się czepiam ale quad jest wtedy jak by najmniej obciążany po prostu sobie jedzie bez żadnych oporów. Nie ma to jakiegoś wpływu na eksploatację?
- jarecki13
- Posty: 627
- Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
- Quad:: TraktoReX 680 :)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
Jak będziesz latał po mieście to możesz ciut wydłużyć interwał wymiany oleju choć , ja bym nie ryzykował bo na oliwie się nie oszczędza a książka serwisowa mówi dokładnie co ile się wymienia 50 mth 1000km lub 600 mil . Co do drążka to jak go wcisnął to powinien dokręcić śrubę pomijając już o zawleczce , co do konserwacji zawieszenia to tył wykręcam cały łącznie z wyjęciem przegubów z dyfra , myjesz to w misce naftą lub jakimś innym preparatem łącznie z wałkami i wahaczami wewnątrz (tulejek z wahaczy nie wyciągasz) potem czyścisz wewnątrz dyfra tam gdzie wchodzą przeguby , potem wszystko smarujesz jakimś dobrym smarem wodoodpornym i skręcasz do kupy , to samo robisz z łożyskami kół , nie zapomnij o czyszczeniu amortyzatora w miejscu łączenia z piasta , co do przodu to wystarczy wykręcić górne wahacze i amortyzatory gdzie są do nich przymocowane potem przewody od hamulca, przekręcić wahacz na sworzniu tak aby był łatwy dostęp do czyszczenia ,wyczyścić i nasmarować , łożyska kół też czyścimy i smarujemy ogólnie 2-3 godzinki roboty dwa razy w roku . Ważne abyś nie przeginał z dokręcaniem wahaczy bo zawieszenie będzie ciężko pracować wszystkie momenty dokręcania śrub masz podane w serwis manualu , dobrze mieć do tego dwa klucze dynamometryczne które są w zakresach od 30nm do 70nm i od 70nm do 140nm/150nm ogólnie większość rzeczy w hondzie przykręca się w przedziale od 30nm do 140/150nm resztę robisz na oko
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
Jak bd wyciągał tylne przegubu z dyfra to napiszesz na forum przerabiany temat
Ozo Drapers Squad
- jarecki13
- Posty: 627
- Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
- Quad:: TraktoReX 680 :)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
Ja juz za każdym razem wyciągam w kilka minut, wiem że tak nie wolno ale ciagne za prawą półośkę nie idzie lekko kręcę w bok nie idzie dalej lekko kręcę i wyskakuje oczywiście po każdym przekręceniu ciagne do siebie idealnie prosto względem dyfra , nie wolno pod kątem
-
- Posty: 19
- Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
- Quad:: Rincon 650
- Imię: Borys
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
No i jednak stało się . Wczoraj jeżdziłem sobie na lekkim terenie, i przy skręcie coś zgrzytnęło i honda stanęła . Nie mogłem odpalić silnika, po uruchomieniu zaczął nie równo pracować i coś mocno zaczęło stukać metalicznie w silniku.... Wiem że coś się stało 100 % teraz co...? i jakie koszta?
W poniedziałek jedzie na serwis, ale możecie mnie "pocieszać"
Co dziwne stało się to zaraz po zatankowaniu paliwa na full, zbieg okoliczności? sam już nie wiem same problemy....
W poniedziałek jedzie na serwis, ale możecie mnie "pocieszać"
Co dziwne stało się to zaraz po zatankowaniu paliwa na full, zbieg okoliczności? sam już nie wiem same problemy....
-
- Posty: 19
- Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
- Quad:: Rincon 650
- Imię: Borys
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
No i jest przyczyna awarii........
-
- Posty: 19
- Rejestracja: czw 07 wrz, 2017
- Quad:: Rincon 650
- Imię: Borys
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
Po wstępnym zrobieniu pomiaru ciśnienia wyszło około 2 Bar! Następnie serwisant ustawił luzy zaworowe w/g manuala, okazało się że nie było żadnego luzu zaworowego! i po zrobieniu kolejnej próby wyszło już 9 Bar! ale to było ciągle mało.
Odpalił odrazu od strzała ale dźwięk stukania ciągle występował. Postanowił ściągnąć górę silnika co okazało się bardzo proste i jak stwierdził wcześniej nie widział takiego rozwiązania że rozrząd jest bezinwazyjny przy ściąganiu głowicy... no ale. No i wyszło szydło z worka. Poopychacz zaworu wydechowego wyskoczył z orbity znaczy z prowadnic. Wedlug mojej jak i jego opinii było to spowodowane tym że właśnie nie było luzu zaworowego i siła musiała na coś oddziałać to itak szczęście że tylko wyskoczył a nie np. pękł i nie wpadł do tłoka. Dół silnika okazał się mega zdrowy pomiary tuleji w normie pierścienie w normie . Nie ma potrzeby nic wymienaić . Jak określił fabryka I teraz zostaną zamówione oem zawory wydech i ssący sprężynki i talerzyki oraz gaskety i oringi wraz z uszczelniaczami zaworowymi. Potem zobaczymy po odpalenie.Glowica zostanie wyczyszczona a gniazda dotarte .
Odpalił odrazu od strzała ale dźwięk stukania ciągle występował. Postanowił ściągnąć górę silnika co okazało się bardzo proste i jak stwierdził wcześniej nie widział takiego rozwiązania że rozrząd jest bezinwazyjny przy ściąganiu głowicy... no ale. No i wyszło szydło z worka. Poopychacz zaworu wydechowego wyskoczył z orbity znaczy z prowadnic. Wedlug mojej jak i jego opinii było to spowodowane tym że właśnie nie było luzu zaworowego i siła musiała na coś oddziałać to itak szczęście że tylko wyskoczył a nie np. pękł i nie wpadł do tłoka. Dół silnika okazał się mega zdrowy pomiary tuleji w normie pierścienie w normie . Nie ma potrzeby nic wymienaić . Jak określił fabryka I teraz zostaną zamówione oem zawory wydech i ssący sprężynki i talerzyki oraz gaskety i oringi wraz z uszczelniaczami zaworowymi. Potem zobaczymy po odpalenie.Glowica zostanie wyczyszczona a gniazda dotarte .
Re: Honda Rincon - Opinie użytkowników
Tam nie ma się co popsuć ostatnio zrobiłem 250 km tempem rajdowym średnia prawie 60km/h maneta cały czas opór. Hania nawet nie prychnęła niesamowicie wdzięczny sprzęt
Ozo Drapers Squad