Pogaduchy o CF Off-Top

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: oolsztyniak » pt 20 paź, 2017

DKfan pisze:Oczywiście że nie przecież to sprzęt oficjalnego teamu CF-Moto, własne zaplecze serwisowe które wymienia wszystko w quadzie w nocy. Możesz zajechać silnik w dzień na następny dzień masz nowy.
Ale co z tego, że to sprzęty oficjalnego teamu to od razu muszą być dłubane?
Poza brakiem kilku elementów karoserii ;) nie widać aby było coś niestandardowego.
No może z serii to jeszcze felgi wymienili :)
Na końcu filmiku doskonale widać jak quad wygląda po rajdzie :)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Robsson » pt 20 paź, 2017

DKfan pisze: Więc niestety Panowie przełożenia na użytkowanie nie ma to żadnego.
A wg mnie ma i to spore, bo:
DKfan pisze: pokazali że nawet takim sprzętem taki rajd da się przejechać.
I chyba o to tu chodziło bardziej. Wg mnie cel osiągniety.

Oglądałem ten filmik jak tylko Lukask go opublikował i za każdym razem przyglądam się tym CFkom.
Ja nie jestem zdania , że one (te dwie konkretnie) były zdłubane. Nawet wytrzymałościowo - nie mówię mocowo.
Chyba Lukask oglądając je jest najbliżej prawdy mówiąc że poza kierownicą, amorkiem drgań - tematami bardziej związanymi z prowadzeniem to reszta jest seria. Zakładam ze napęd jest ori, a reszta też, ani poszerzeń, ani podłóg akcesoryjnych, ani bumperów, amorki zwykłe itd....
Że plastiki są pokiereszowane po takim rajdzie to akurat w cfce mnie nie dziwi.
Autor mówi z czym borykali sie po OSach.
Ale dla mnie o co innego tu chodzi.
To jest faktycznie świetnym materiał promo dla CF Moto.
Bo widać tu wyraźnie moim skromnym zdaniem, że chiński klocek za pól ceny kanama pod dobrym zawodnikiem potrafi naprawdę dużo.
Oglądając to zawsze patrze na to co ci gościowie nimi robią a nie co w nich urwali albo co wisi. A robią to co robią inni na topowych sprzętach...albo robią to lepiej.
Myślę, że ten film to nie jest tylko nieuzasadniona ściema do wykorzystania dla marketingowców. Ten film pokazuje, że CF X8 potrafi w pewnych warunkach dobrze jechać. To nie jest quad uniwersalny ale jak widać podjazdy, trawersy i teren gdzie nie ma topienia w błocie potrafi dobrze pojechać.
To u nas w nas jest problem większy niż w tych CFkach.
Wystarczy nam wdrukować w mózgi pewne stereotypy i załatwione.
Czyli tylko VW/Audi i TDiki, tylko grizzly, tylko kanam.
O ile te 2 pierwsze miały lata świetności i faktycznie zapracowały na swoją opinię (choć współcześnie często pozostała już tylko opinia z tych najlepszych lat- np w TDI) o tyle ten ostatni...hmmmm.
Ja naprawdę chciałbym kiedyś zobaczyć długodystansowy test np 10kkm zrobiony Cfx8 i np outem 800/1000 w różnych, ale takich samych dla obu maszyn warunkach, ale takich jakie doświadcza zdecydowana większość amatorów a nie w HTW czy PPP/PMP itp.
Mam takie wrażenie czasami , że jak się w kanamie zaświecą błędy , pocieknie uszczelniacz, rozleci się to czy owo (co nie jest rzadkością), pęknie rama to traktuje się jako cechę produktu, nie ma takiego hejtu - zakłada się że 2x droższemu kanamowi może się zdarzyć. Bo to św Gral ATV i koniec. Ale jak ktoś napisze coś takiego o CF to już beeee, wada, chińszczyzna, jednorazówka itepe, itede.
Ale tak to już u nas jest.
W każdym razie ja jestem pod wrażeniem co chłopaki wg mnie seryjnymi Cfkami nawet na niespecjalnych kapciach (co to za model?) tu robią.
Bez serwisu prawdopodobnie by daleko nie pojechali, choć nie wiadomo - kwestia konkretnego egzemplarza.
Ale czy tylko oni korzystali z mechaników? Cała reszta na brp nic nie naprawiała?
Nie uważam, że kupujemy w ten sposób spreparowaną marketingową papkę jak jacyś dyletanci.
99,9% użytkowników nigdy nie będzie jeździć tym tak ekstremalnie.
A jak widać jest grono ludzi, którzy mieli/mają Cfki i gdy patrzą na to w kategoriach value for the money - widzą, że to nie jest takie głupie jak się czasami pisze - kwestia co do czego kto potrzebuje i za ile.
Tak moim skromnym zdaniem.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: mesel » pt 20 paź, 2017

Mądrze napisane.

To co się mi rzuciło jako pierwsze w oczy to sporo mniejszy rozmiar opon. Pewnie żeby nie brakowało mocy.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: DKfan » pt 20 paź, 2017

Z tą dwukrotną ceną Can-amam to powielasz stereotyp. X8 z dps kosztuje 43tys na wyprzedażach, outlander 650 DPS który jest silnikowo porównywalny (ta sama moc) kosztuje 51k.

Co było w quadach nie wiemy my ani Lukasik bo widział je tylko z zewnątrz. Oczywiście niektóre ekipy prywatne miały też serwis, chociaz większośc uczestników go nie miała i naprawiała pojazdy sama lub płaciła mechanikom. Natomiast prywatne ekipy nie miały takiego zaplecza technicznego, zapasu częsci itd. Więc nie twórzmy iluzji że nie była to duża przewaga. Co do opon większość uczestników jeździ na podobnych 24-25' Kendach Bear Claw, Bounty Hunter lub ich podróbkach.

Robsson ja nadal się upieram że dla nas na użytkowanie to nie ma żadnego przełożenia i nie świadczy o jakiejś nadzwyczajnej trwałości lub możliwościach sprzętu. Sprzet pokazał to czego można było się spodziewać a mianowicie że quad w wersji max w pewnych warunkach będzie lepeij się spisywał niż wersje krótkie, że 2 cylindrowy bigbore pozwala w połaczeniu z długim rozstawem osi wdrapać się łatwiej. Generalnie cel marketingowy został zrealizowany i taki też był cel od początku sponsoringu CF w tej imprezie.

Fajnie że udało się pokazać że takim sprzetem też można w trudnej imprezie pojechać, trochę szkoda że nie znalazły się na wysokich miejscach w klasyfikacji bo spowodowały by większe wrzenie w środowisku :-)
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Robsson » pt 20 paź, 2017

No te opony też zastanawiają.
Ale wtedy brakuje prześwitu.

Jacku tyle że u nas out 650 to bardziej pozycja w katalogu bo większość wybiera większą pojemność jak już kupuje nowego kanama.
My mówimy o polskim problemie - czyli największy, najmocniejszy, najzajebistszy.
Bo sam czytasz nie raz że 700 to nie jedzie wg niektórych że dopiero 800 albo litr coś potrafi. I tak u nas się kupuje mocniejsze i droższe zabawki.
Stąd przyjąłem to co przyjąłem.
Co do X8 na HTW chodzi o to że one nie miały zrobic niczego ekstremalnego. Tego nikt po nich nawet nie oczekuje. Wielu założyło, że wyczynem będzie dla nich dojechać do mety. Dlatego właśnie tym jak pojechały robią wrażenie :D
Jak oglądam kilka fragmentów tego filmu to jednak jestem pod jakimś tam pozytywnym wrażeniem.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: DKfan » pt 20 paź, 2017

To prawda, u nas jest kult pojemności (którą maoże 5% użytkowników potrafi wykorzystać), nawet osoby totalnie zielone muszą mieć 1000. Juz widze jaki będzie szał jak pojawi sie CF Moto 1000 w sprzedaży. Niemniej nie możemy porównywać ze sobą zupełnie róznych quadów bo wtedy róznica w cenie jest naturalna. Równie dobrze można porównać Outlandera 450 i wyrzekać że X8 jest o połowę droższe.

Co do rozmniaru opon to jest to całkowicie przemyślane rozwiązanie, niektórzy zawodnicy jeżdzą nawet na 23' inni stosują zestawy obniżające zawieszenie quada wszystko po to żeby nie odkleić się od trawersu czu podjazdu /zjazdu które na tym rajdzie są ekstremalne
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: mesel » pt 20 paź, 2017

Porównywać nie ma co. Wiadome jest, że X8 będzie świetne do turystyki ale w ciężkich bojach gdzie potrzebna sprawność, niska masa itd. pokona je najprostsze G550. Z drugiej jednak strony G550 w turystyce nie będzie ideałem.

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Robsson » pt 20 paź, 2017

tak jak piszesz mesel.
Jacek kupując z punktu widzenia zdrowego rozsądku jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Ale nie każdy tym się kieruje, wręcz chyba zdecydowana mniejszość. Ale każdy kupuje co chce i na co go stać.
Inaczej. Nawet w X8 czy CF500 czy innym quadzie to też jest kwestia czy nowy czy używany i przede wszystkim do czego? Mnie X8 w każdym przedziale wieku i budżetu nie interesuje bo wolałbym coś bardziej "uznanego" ;) - ze względu na inne parametry niż pojemność. Bo mam quada, który wg wielu nie jedzie a mi on wystarcza do mojej jazdy zarówno tej nazwijmy technicznej bardziej jak i do turystycznych przelotów i nie mam z tego tytułu kompleksów, wręcz przeciwnie - jestem niezmiennie z niego zadowolony.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: mesel » pt 20 paź, 2017

Niektórzy mają inny problem. Np. ja, który mam 192 cm wzrostu a lubię komfortowo podróżować. Co jakiś czas również w dwie osoby. Więcej jeżdżę zdecydowanie po szutrach. Na amerykę mnie nie stać więc co pozostaje....X8, który to z kolei kłoci się z moimi przekonaniami :)

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Robsson » pt 20 paź, 2017

Podobno tylko krowa nie zmienia poglądów. Może czas dać się przekonać i samemu doświadczyć?
I samemu później żałować albo być zadowolonym ;)
V2.....sound of madness :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”