Pogaduchy o CF Off-Top

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: robertmuszka » czw 03 lis, 2016

Bo quadym trza umic jezdzic I tyle

Wojtekski
Posty: 642
Rejestracja: pt 06 wrz, 2013
Quad:: renegade 570 xxc , był cf x8 ,cf 500 , lucky star 400shineray 250-9c
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Suwałki

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Wojtekski » czw 03 lis, 2016

Dokładnie Robsson zgadzam się z tobą w 100% .

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: DKfan » czw 03 lis, 2016

Robsson bardzo ładnie to opisałeś co nie zmienia faktu że tamten wypadek nie wynikał ze skakania na quadzie. Facet złapał 2 następujące po sobie hopki, całkiem niewinne i niskie, tyle że przy dużej prędkości, drugiej już amortyzatory nie wybrały. Być może, gdyby zbalansował to ciałem, jakoś udałoby się uniknąć wypadku ale nie miał na to czasu bo cała akcja trwała sekundy, zanim się zorientował było już po wszystkim.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Wojtekski
Posty: 642
Rejestracja: pt 06 wrz, 2013
Quad:: renegade 570 xxc , był cf x8 ,cf 500 , lucky star 400shineray 250-9c
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Suwałki

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Wojtekski » czw 03 lis, 2016

Zawias zawiasem ale duże znaczenie ma długość quada i tu pamiętam jak były zawody i chłopaki latali reniami to hopki przeskakiwali czy gryzlaki a były outy długie dwa i też tu była lipa niestety gdzie krótki z manetką skok tam długi opadał przodem.

Awatar użytkownika
Supriseme
Posty: 405
Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
Quad:: X8, Scrambler 1000xp
Imię: Szymon
Lokalizacja: Lipiany

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: Supriseme » czw 03 lis, 2016

mesel pisze:Podsumuj może przygodę z X8 w kilku słowach. Kiedy kupione, ile kilometrów na szafie, co się ew. zepsuło ...

Przyda to się potencjalnym chętnym do zakupu.
Już to zrobiłem wcześniej w jednym z postów :)

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: DKfan » czw 03 lis, 2016

Wojtekski pisze:Zawias zawiasem ale duże znaczenie ma długość quada i tu pamiętam jak były zawody i chłopaki latali reniami to hopki przeskakiwali czy gryzlaki a były outy długie dwa i też tu była lipa niestety gdzie krótki z manetką skok tam długi opadał przodem.
Zgadza sie to co w przypadku podjazdów/zdjazdów pomaga znacznie utrudnia wzdłużne zbalansowanie quada. Podobne problemy są z quadami o ciężarze mocno przesuniętym do przodu np KQ gdzie trzeba dość ostro ciągnąc go na tył przy skokach
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: mesel » czw 03 lis, 2016

Nie bez znaczenia jest fakt, że na tym filmiku gościu zaczął maksymalnie hamować dokładnie w momencie gdy podbiło tył a cała fizyka przesunęła się na dociążony przód.

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: robertmuszka » czw 03 lis, 2016

mesel, dokładnie jak napisałeś, a reszta to tylko dokładka do tematu. Gość miał poprostu stanąć na końcu odcinka i tyle.

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: mesel » czw 03 lis, 2016

Gdzieś ostatnio widziałem jak Reńka też tak staje w awaryjnej sytuacji po wyjściu z hopy. Jak znajdę film to podrzucę.

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Pogaduchy o CF Off-Top

Post autor: oolsztyniak » pt 04 lis, 2016

Robsson pisze:Wyważenie wydaje mi się tu najbardziej prawdopodobne bo kolegi przypadek jak i ten ten na filmie u ruskich pokazuje że ciężki przód ciągnie zbyt szybko w dół. Gdy niewłaściwie maszyna dotyka ziemi to najlepsze zawiasy nie gwarantują sukcesu ( patrz lądowania np wrc) Także teoretycznie przyczyn mogło być kilka a nie koniecznie tylko zawias. Niedomagające zawieszenie daje się we znaki bardziej przy lądowaniu. Bo gdy w locie sprzęt zaczyna lecieć ryjem w dół (a o tym tu piszemy) to nie jest tylko wina zawiasu (zakładam, że był sprawny tzn amorki trzymały).
To nie do końca tak jest.
Już dawno temu pisaliśmy o tym, że zawias w X8 z tyłu jeśli nie jest wyregulowany potrafi narobić kłopotów.
W momencie wyskoku gdzie oderwiesz cztery koła lecisz ok ale jak trafisz na kolejną górę zanim zdążysz dobrze spaść i znowu wyskakujesz to tył zadziała jak piłka.
Nie wiem z czego to wynikało, mi się zdarzyło to kilkukrotnie że przód miałem już na ziemi a tył w dalszym ciągu był w powietrzu. Zawieszenie albo odbijało za późno albo za wcześnie i znaleźć ten idealny monet w regulacji było na prawdę ciężko.
Oczywiście nie wspomnę tu już jak amory kończyły swój żywot, wtedy ogólnie było ciężko.
Nie brałem tego za aż tak mocną wadę dopóki nie pojeździłem innym quadem.
Tam gdzie w CF musiałem ostro zwalniać i podnieść tyłek z fotela to w Reni przelatywałem bez zastanowienia dodając jeszcze więcej gazu bo im większa dziura tym lepsza frajda przy wylocie. X8 bym tego nie zrobił. Nie raz Veego przez interkom mi mówił, że tyłek X8 skacze jak piłka na przeszkodach gdzie jego LTD przejeżdżał jakby po prostym bo zawias wybierał i tłumił wszystko.

Także jeśli chodzi o dzwona kolegi z Poznania to jestem wręcz przekonany, że 85% winy to złe ustawienie zawieszenia a 15% winy kierownika, że nie udało mu się tego wyciągnąć, zwolnić, stłumić lub cokolwiek innego.
robertmuszka pisze:Bo quadym trza umic jezdzic I tyle
Dokładnie. Stąd właśnie Twoja przerwa w jeżdżeniu :)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”