Postanowiłem podzielić się z wami "procesem" przenoszenia chłodnicy w CF Moto X8 ( 800 ).
Wybór padł na ofertę ATV Sweden a dokładniej Black Wolf z dwóch powodów, cena i jakość.
Cały zestaw został wykonany z kilkumilimetrowej blachy i pomalowany proszkowo co z kolei nie daje ochrony przed porysowaniem, ale... czy ktoś z nas pakując się w gęstwinie myśli o rysach na ruadzie ? w zestawie znajduje się także odpowiednia ilość gumowych rur i spory nadmiar wszelkiej maści śrub, nakrętek, etc... Instrukcja niestety, mało czytelna a właściwie tylko opisowa i po angielsku co nie stanowi problemu ale sposób w jaki została opisana jest daleki od ideału
![Wink ;)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Cena zestawu to 850zł i moim skromnym zdaniem jest na poziomie rozsądnym ( poprzednia 1200 pln ).
Czas w jaki udało mi się wykonać całość operacji to 3 dni z czego 2 to moczenie chłodnicy co i tak nie do końca pomogło, chłodnica nadal w 10% jest zabita piaskiem.
Prace zacząłem od rozebrania plastików i spuszczenia płynu z układu, pamiętajcie żeby robić to w rękawiczkach i jeśli zdecydujecie się na wymianę płynu ( ja zastąpiłem stary nowym firmy Prestone ), należy oddać go w odpowiednie ręce, płynu nie wylewamy w trawę.
Kolejny krok to demontaż chłodnicy i umiejscowienie chłodnicy oleju na dołączonym w zestawie stelażu.
Przy przenoszeniu zostawiamy zbiorniczek wyrównawczy na starym miejscu, jedyne co musimy zrobić to zastąpić stary wężyk z tym z zestawu.
Niestety w zestawie nie znajdziecie przedłużek do zasilenia wentylatora i czujnika, to musicie wykonać sami.
Na sam koniec jeśli chcecie pozostawić pokrywę Aku, będziecie musieli wyciąć kawałek tejże pokrywy. Generalnie na zdjęciach ATV Sweden pokrywa nie jest zastosowana, ja jednakże wole ją mieć.
I na koniec widok całości, Oceńcie sami czy warto. Ja miałem do wyboru albo czyścic chłodnice co jakiś czas przy czym musiałbym rozbierać cały przód za każdym razem lub zakupić Kit i zrobić to raz !
![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)