Hej.
Wg mnie jest tak jak napisałem. Identycznie jak w CF500.
Lewy jest gumowaty bo jest bez wspomagania na linkę i tak to zwyczajnie działa. Masz opór linki w pancerzu, jakieś jej minimalne naciąganie, opór rosnącego ciśnienia na pompce hydraulicznej na dole i to wszystko daje takie wrażenie wg mnie. Na nodze tego tak nie czujesz.
Lewym się nie przejmuj, To jest hamulec pomocniczy jak na jakiś podjazdach, trawersach jesteś i nie masz dojścia z prawej strony quada to z nigo sdię korzysta tylko.
Skup się nad nożnym - jak działa OK nie rośnie - nie wpada i dobrze hamuje - blokuje koła to jest OK i ręcznym prawym - on jest na osobnej pompce przy klamce i hamuje tylko przód.
Co do gumowatego działania - spróbuj prawy przedni, on jest gumowaty bo taka jest fizyka - płyn jak dociskasz on się ściska tworząc większe ciśnienie w układzie - część w tym momencie idzie do tłoczków wypychając klocki także tak on się zachowuje - takie gumowate czuć troszkę na klamce prawej ręcznej. - zależy z jaką siła naciskasz i tak jest z nożnym a tam jest więcej płynu, troszkę większa pompka i dodatkowe 4 tłoczki na tylnym zacisku także troszkę gumowatości jest. Najważniejsze aby dźwignia nie wpadała za pierwszym naciśnięciem do gwałtownego -twardego oporu a potem za kolejnymi pompowaniami nie rosła - układ byłby zapowietrzony.
X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.
Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.
V2.....sound of madness
Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.
Ok, dzięki z obszerne info. Tak czy tak jak będę w serwisie to każę im popatrzeć na ten hamulec, bo wydaje mi się też, że trochę za nisko łapie i trzeba go mocno dusić, żeby zahamować. Z drugiej strony quadem nigdy nie jeździłem i nie mam porównania, w każdym razie zachowuje się to inaczej niż w aucie i motocyklu, stąd moje wątpliwości.
Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.
Oj całkiem inaczej zachowuje się hamulec w x8 wiec nie ma co porownywac z samochodem czy tez motocyklem. Na szczęście hamowanie silnikiem na zjazdach jest idealne potrafi quad zatrzymać w miejscu co grozi wypadkiem wiec nawet czasem potrzeba pomagać sobie gazem aby nie na robić tragedii. Jak przeszedlem z 500 na x8 to właśnie malo w ten sposób quada nie skasowalem, na szczęście nie doszło koziołka
- rzeznikczek
- Posty: 117
- Rejestracja: pn 10 lis, 2014
- Quad:: CF Moto 500 BE, 550. X8 :D
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.
silniki w technologi V mają mocne hamowanie silnikiem, szybko wchodzą na obroty ale i szybko tracą obroty. u mnie w cf 500 też mam lewą klamke miekka, ledwo hamuje a prawa dość mocno i pewnie działa. nie na tyle co w motorze ale czuć że hamuje gada.
- Supriseme
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
- Quad:: X8, Scrambler 1000xp
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Lipiany
Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.
Diablo mi poradzil wpompowywanie plynu od "tylu", ponoc działa. Będę w Polsce pod koniec lutego to będę sprawdzal przy okazji wymiany czujnika.