Witam!
Mam trochę nietypowe pytanie dotyczące regulacji gaźnika. Gaźnik PZ30 ma 2 śrubki do regulacji:
- z boku, do regulacji obrotów,
- z dołu, do regulacji mieszanki.
Moje pytanie dotyczy właśnie tej śrubki dolnej, tj. do regulacji mieszanki.
Gaźnik ulokowany jest w takim miejscu, że nie da się do tej śrubki dojść od dołu, bo dostęp blokuje silnik. Krótki śrubokręt również się nie sprawdza, bo ręki nie da się tak głęboko wetknąć. Śrubka ma szorstką główkę, więc teoretycznie mogą pomóc kombinerki, ale niestety gaźnik usadowiony jest tak głęboko, że kombinerki nie dosięgną, a nawet jeśli jakimś cudem da się dosięgnąć, to po uchwyceniu śrubki nie ma jak jej obrócić, bo kombinerki są za szerokie i się nie mieszczą.
Ma ktoś jakiś sprawdzony patent na tę śrubkę?
Regulacja gaźnika PZ30
- Marines
- Moderator
- Posty: 584
- Rejestracja: pt 08 lip, 2011
- Quad:: Czerwony...
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Regulacja gaźnika PZ30
Najłatwiej jest wyjąć gaźnik i ustawić mieszankę na 1,5 obrotu. Te silniki mają dużą tolerancję, przy tym ustawieniu będzie chodził okej. Nie było chińskiej maszyny, dla której to ustawienie nie sprawdziło się.
"Są rzeczy, które trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem zapomina."
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
Re: Regulacja gaźnika PZ30
Tam mam ustawiony. Widzę jednak różnicę między odpalaniem na starym gaźniku i na nowym. Stary odpalał na dotyk, nowy musi kilka razy przekręcić. Chciałem poeksperymentować. Kiedyś widziałem taką nakładkę na śrubkę regulacyjną, które zakładana była na śrubkę, a z zewnątrz dostosowana była do klucza 8. Nie mogę jednak czegoś takiego znaleźć. Liczyłem, że może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób.