X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: DKfan » śr 30 gru, 2015

Wymieniliśmy klocki w tylnym zacisku. Wszystko fajnie ale klamka Miękka i nie hamuje.Proba odpowietrzenie nic nie daje. Płyn ledwo leci przy pompowania hamulcem.
Wiem ze ktoś mial tez ten problem. Możecie mi przypomnieć jam to rozwiązać?
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: Ikar » śr 30 gru, 2015

No to życzę powodzenia ;) wysyłam Ci Jacku mój numer na priv zadzwoń to Ci wszystko opowiem bo nie mam czasu na pisanie referatu :((
Ozo Drapers Squad

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: Robsson » czw 31 gru, 2015

Cześć Jacek.
To jest w genach tych wynalazków
Tematów widziałeś kilka na forach - choćby ten - identyczny się wydaje:
problem-z-hamulcami-w-x8-t11233.html

To jest dziwne wręcz niepojęte. Generalnie zasada odpowietrzania hamulców tu nie działa. Przyznam, że naocznie w X8 nie widziałem ale zakładam, że to to samo co w 500tce.
U nas walka wyglądała tak:
Brak tylnego hamulca po zakupie. Klocki OK ale nie hamuje.
Na początku w ogóle zacząłem od uruchomienia zapieczonych tłoczków 3 z 4 z tyłu bo stały.
Zaczęliśmy odpowietrzać, najpierw pedałem, ale praktycznie ciśnienia nie robił. Wyciągaliśmy płyn pompką podciśnieniową i tu podobnie. Rozebrałem ją, wyczyściłem, złożyłem - NIC.
To sobie wymyśliliśmy, zę rozdzielimy hamulce. i nożny tylko na tył pójdzie. ALe odpowietrzenia samego tyło tez z mizernym skutkiem - ledwo leci. Pojechałem po nową pompkę (60 zł)....to samo.
Praktycznie zero ciśnienia bo to co idze po napompowaniu i odkręceniu odpowietrznika to jakaś kropla. Na sam tylny zacisk nie starczy a mowa jeszcze przód.
d***. Odpiąłem przewód tylny przy pompce i widzę, że sama pompka pompuje jako tako (słabo ogólnie ale leci lepiej niż z odpowietrzników z tyłu). Wywaliłem przewód i okazało się że czymś lekko przypchany (ale czym?) - na sprężarkę od drugiej strony i po kilku próbach poszło. Założyłem - troszkę lepiej ale widać, że jeszcze jeden z odpowietrzników z tyło też przypchany - sączy ledwo. Poszedł dobry w to miejsce.
Przelaliśmy 2 buteleczki płynu, podciśnieniowo, nożne pompowanie zajęłoby wieki, jest tylko tylny zacisk podpięty, regulowaliśmy bolcem przy pompce.
No wszystko było ruszane.
Hamulce są cienkie. Hamuje toto ale bez szału. Objaw jest taki jakby pompka za małe ciśnienie dawała i to nie wystarczało do efektywnego wypchania tłoczków z odpowiednią siłą. Ale dlaczego? Skoro pompka daje dawkę taką, że spokojnie powinno tylko na tylnym zacisku wypchnąć skutecznie 4 tłoczki.
Jakby przewód był jeszcze zapchany ? Ale go dmuchaliśmy po odblokowaniu w obydwie strony kilkanaście razy i było OK. Może ori przewód ma jakiś feler? Coś się rozłazi z czasem od płynu w nim i zatyka światło? Nie mam pojęcia - na nowy/inny nie zmieniałem - ale może trzeba.
Pompka jest mała - motocyklowa/skuterowa - jakiś standard bo od ręki identyczną kupisz w dobrze zaopatrzonym sklepie z gratami do jednośladów - u mnie od ręki w WILMACIE. Ale dlaczego to na początku działa to pewnego momentu i to na wszystkie zaciski a potem tyle sprzętów ma z tym kłopot...?
Wydaje mi się że umiem odpowietrzać bo robiłem to wiele razy.
Jeszcze odpowietrzanie przodu z tyłem na rozdzielaczach z przodu ale odpowietrzanie najprostszego schematu jaki ćwiczyliśmy gdzie jest pompka, przewód i zacisk jeden dwukomorowy no co w tym trudnego....?
Przyznam się że to tu nie mieści się zbytnio w czaszce.
Rozmawialiśmy o tym z Arturem ale metodyka postępowania się zgadza - no w hamulcach hydraulicznych nie da się nic nowego wymyślić wydaje mi się. Ale tu to nie trybi.
Najgorsze, że na ostatnim wyjeździe jakoś u mnie tylny osłabł..... aż boje się w to zaglądać. Jak mi się skitra to chyba jeszcze zrobię swapa na większą pompkę dla próby....
Tak, że powodzenia i napisz jak znajdziesz przyczynę.

A jeszcze jedno.
Po tym wszystkim wyciągając płyn pompkę widać po ubywaniu płynu w zbiorniczku, że układ jest drożny. Ale jak go zamkniesz nadal jakby za małe ciśnienie szło. W zasadzie jakby uszczelniacz na pompce puszczał lekko bo czuć to po pedale który po mocnym dociśnięciu- gdy się stanie na niego pcha tłoczek do twardego końca jak i po skuteczności hamulca tylnego.
Dwie pompki w tym jedna nowa do kitu? Taki pech?
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
robertw77
Posty: 151
Rejestracja: sob 21 sie, 2010
Quad:: CF MOTO X8 Terralander
Imię: Robert
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: robertw77 » pt 01 sty, 2016

Ja w swoim jeszcze tylu nie odpowietrzalem...ale..

Jakis czas temu wymieniałem klocki hamulcowe w swoim motocyklu i tez nie moglem odpowietrzyć hamulca ,ale koles mi podpowiedział żeby najpierw odpowietrzyć przy samej pompce czyli popuszczać srube od weza przy pompce i pomoglo.... :I love CF MOTO:

shm
Posty: 25
Rejestracja: śr 09 gru, 2015
Quad:: X8
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszow

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: shm » pn 18 sty, 2016

Panowie, kupiłem wczoraj X8,wszystko fajnie, ale lewy hamulec jest jakby gumowaty. Czy tak właśnie objawia się problem z zapowietrzeniem? Prawy działa jak żyleta.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: oolsztyniak » pn 18 sty, 2016

Lewa klamka odpowiada tylko za tył (jest połączona z nożnym).
Tak ma być.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: Robsson » pn 18 sty, 2016

oolsztyniak pisze:Lewa klamka odpowiada tylko za tył (jest połączona z nożnym).
Tak ma być.
Chyba nie ma tak być.
W sensie że nożny hamuje wszystkie koła a lewa klamka jest z dźwignią nożnego linką połączona to hamuje wszystkie.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: oolsztyniak » pn 18 sty, 2016

Może coś pokiełbasiłem ;) ale wydaje mi się , że nożny to tylko tył.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

shm
Posty: 25
Rejestracja: śr 09 gru, 2015
Quad:: X8
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszow

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: shm » pn 18 sty, 2016

To w końcu jak to jest? I czy przejmować się tym gumowatym działaniem nożnego i lewej klamki?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: X8 odpowietrzenie tylnego hamulca.

Post autor: oolsztyniak » pn 18 sty, 2016

Nie przejmować się jeśli hamuje.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”