bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu ?

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
Awatar użytkownika
darekp
Posty: 69
Rejestracja: ndz 19 lip, 2015
Quad:: cf moto 500L
Imię: Darek

bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu ?

Post autor: darekp » sob 25 lip, 2015

witam, na innym forum nie uzyskałem odpowiedzi (po prostu temat wydaje się trudny) może ktoś tutaj będzie wiedział:

Quad jeździ śmiga jest ok nic się nie dzieje; nic tylko się cieszyć.
hamowanie ok, wszystko działa jak powinno. Problem pojawia się gdy hamujemy nożnym lub prawym ręcznym - bez znaczenia. Gdy hamujemy np z 35 km do 0 aby praktycznie w miejscu się zatrzymać momentalnie. Testowane na piachu i żwirze. Problem polega na tym, że po takim mocnym hamowaniu coś trze / skrzypi. Taki metaliczny dźwięk. Można powiedzieć - hamulce i nie odbijają tłoczki. To nie to na 100% a zaraz powiem dlaczego. Dźwięk wydobywa się jakby pod bakiem. Po takim hamowaniu gdy ruszamy (zawsze ruszam powoli) biegiem h coś trze i skrzypi. Wciskanie kilka razy hamulca lub poczekanie aby odbił tłoczek (nawet 1 minuta) nic nie daje. Jedynie po takim hamowaniu wrzuceniu Neutralu (+na wszelki wypadek lekko gaz na niecałą sekundę) i wrzuceniu biegu z powrotem na H rozwiązuje problem. Skrzypienia nie ma. Nie ważne w którym momencie wrzucimy luz i załączymy ponownie bieg - problem znika dopóki tego nie zrobimy - no chyba że jednak ruszamy z biegu i trzemy aż ustąpi. Przy normalnym hamowaniu (staram się zawsze silnikiem) problemu nie ma. Dotyczy to tylko sytuacji nagłej i ostrego hamowania. Na biegu h i l.

Co może być tego przyczyną? :beczy: :beczy:
Jedyne rozwiązania jakie znalazłem to (wyczytałem + swoje obserwacje):
1. tttm -ten typ tak ma
2 nie hamować gwałtownie
3 a jeśli musimy tak hamować to muszę pamiętać o wyluzowaniu i dopiero załączeniu biegu.

Wiem, może chciałbym wszystko idealnie ale ja nie lubie jak coś tak nie działa, taki jestem.


bodajże na innym forum jeden koleś napisał:

Kod: Zaznacz cały

np jedziesz 30 -50km/h zaczynasz hamować pojazd staje . Ty chcesz ruszyć i słyszysz pisk / nic z tym nie zrobisz .Problem tkwi w wariatorze.Nie do naprawienia .


piszczenie po nagłego hamowania variator/ 100% nie do naprawianie pokochać

przy normalnym ruszaniu, wjazdem pod górę praktycznie z miejsca - problemu nie ma. Tylko hamowanie.
Ostatnio zmieniony pn 27 lip, 2015 przez oolsztyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie dubluj tematów.

Awatar użytkownika
darekp
Posty: 69
Rejestracja: ndz 19 lip, 2015
Quad:: cf moto 500L
Imię: Darek

ruszanie - z gazem czy powoli oraz hamowanie

Post autor: darekp » pn 27 lip, 2015

Witam, mam dwa pytania na które różnie w necie piszą:

1. jak ruszamy quadem to dobrze dla sprzęgła ( i ogólnie quada) ruszać powoli aby nie było sytuacji, że bieg nie wszedł i ruszanie z gazem może popsuć skrzynie? Lepiej wolno czy z lekkim gazem ale pewnie?

2. przy ostrym hamowaniu i ponownym ruszeniu jest pisk. Nie są to hamulce. Pomaga jedynie wyluzować i ponownie wrzucić bieg. Przy podjazdach i samej jeździe taki problem nie występuje. Spotkałem się z opinią, że nie jest to do naprawienia tylko trzeba to "pokochać". Wjazd pod górkę nie ma problemu, jest cicho. Jedynie po hamowaniu.

dziękuje za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: ruszanie - z gazem czy powoli oraz hamowanie

Post autor: Ikar » pn 27 lip, 2015

Jak ze startu zmienisz bieg i będziesz ruszał to można delikatnie dodać gazu sprawdzić czy bieg wszedł jak sie zatrzymasz i ruszasz ponownie to można wciskać do końca i nic nie powinno sie stać.

Czasem piszczy jest to pasek i tego nie zmienisz
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
darekp
Posty: 69
Rejestracja: ndz 19 lip, 2015
Quad:: cf moto 500L
Imię: Darek

Re: ruszanie - z gazem czy powoli oraz hamowanie

Post autor: darekp » pn 27 lip, 2015

dziękuje Ci za info, ale to skrzypnie to takie metaliczne a nie z paska. Może właśnie cvt ale pasek gumowy nie wydawałby takiego dźwięku. I to zawsze. Nie ważne jaki bieg. Ważne, że po zmianie na luz i wrzuceniu biegu np h już tego nie ma. Hamulce odbijają. Ruszanie z miejsca nawet pod górę nie robi problemu ani skrzypienia.

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: ruszanie - z gazem czy powoli oraz hamowanie

Post autor: oolsztyniak » pn 27 lip, 2015

Talerz wariatora ściska pasek i stąd ten dźwięk.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
darekp
Posty: 69
Rejestracja: ndz 19 lip, 2015
Quad:: cf moto 500L
Imię: Darek

Re: bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu

Post autor: darekp » pn 27 lip, 2015

tak wiem o tym (o dublowaniu) jednak nikt nie odpisał. Trudno ocenić w którym dziale napisać dany temat bo mógł być jednocześnie w cf i w garażu. Jednak zobacz jak tam napisałem to nikt nie odpisał a tutaj od razu mam odpowiedź dzięki wam.

Wracając do tematu. Talerz wariatora ściska pasek - i stąd takie coś by było ? Ale nawet jak hamuje lżej to czegoś takiego nie ma tylko przy mocny. Tylko, że pasek jest gumowy a tutaj mamy takie metaliczne.

W sumie pewnie lepiej się znasz.
Czy jest to do poprawienia samemu? Czy wiąże się to z np wymianą paska na inny cieńszy lub trzeba grzebać w przekładni? (bo tego nie dam rady samemu zrobić)

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu

Post autor: oolsztyniak » pn 27 lip, 2015

To tak jak byś chciał usunąć z diesla klekot...
Zdejmij pokrywę CVT, podłącz kamerę i z rozpędu zahamuj.
Będziesz widział co się dzieje.
Nic z tym nie zrobisz i nie szukaj problemu na siłę.
Tak jest i już bo tak właśnie to działa.
Jak hamujesz powoli to talerz ściska też powoli, jak hamujesz gwałtownie to i talerz tak działa. Gumowy pasek nie ma nic do rzeczy, talerze z plastiku nie są.

Uważam dalszą dyskusje za bezcelową.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
darekp
Posty: 69
Rejestracja: ndz 19 lip, 2015
Quad:: cf moto 500L
Imię: Darek

Re: bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu

Post autor: darekp » wt 28 lip, 2015

Oczywiście, że dalsza dyskusja nie ma celu. Zgadzam się z Tobą, bo wyjaśniłeś mi to i mam głowę spokojną. Dzięki ostatniemu postowi, wiem że tak ma być i koniec. Wyjaśniłeś zasadę działania i teraz wiem jak to działa.

Awatar użytkownika
DIABLO_W
DIABLO TEAM ZGIERZ
Posty: 1539
Rejestracja: sob 23 maja, 2009
Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gdzieś w centrum

Re: bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu

Post autor: DIABLO_W » wt 28 lip, 2015

Witam
Po 1 z którego roku masz tego quada ?? stosowane były 2 rodzaje talerzy ;)
po 2 może pasek już ma swoją minimalną szerokość ??
po 3 to nie na wariatorze ten hałas występuje a na przeciw talerzach ;)
po 4 jest możliwość to poprawienia poprzez większy nacią sprężyny w przeciw talerzach :)
Przy ostrym hamowaniu pasek nie zdąża wysunąć się ku góry i przy ruszaniu zanim się wysunie z talerzy występuje taki oto objaw .
DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN :) https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts

Awatar użytkownika
darekp
Posty: 69
Rejestracja: ndz 19 lip, 2015
Quad:: cf moto 500L
Imię: Darek

Re: bardzo mocne hamowanie a skrzypienie / ocieranie metalu

Post autor: darekp » wt 28 lip, 2015

z 2010 albo 11. oryginalny przebieg 940 km - ale poszukiwania trwały rok. Po prostu to zostawię tak jak pisał olsztyniak. Nie chcę na razie rozbierać cvt - nie ten czas i nie ta wiedza jeszcze. Dopiero jak pasek będzie słabo działał itp. wtedy będę pewnie coś robił. W cvt nie było nawet kropli wody nigdy.

po 4 jest możliwość to poprawienia poprzez większy nacią sprężyny w przeciw talerzach - to raczej nie w tym okresie użytkowania quada. Mam go dopiero 3 tygodnie

Ale pytanie. Czy mogę ruszać normalnie po takim hamowaniu czy lepiej wrzucić ten luz aby nie trzeć talerzy aby się nie starły itp.? - skoro już poruszyłeś temat :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”