Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
No dobra bo temat zdechł i wpadł daleko w tył.
Zaprezentuję instrukcję wymiany oleju w CF Moto 800
Potrzebne narzędzia/klucze
Nasadka 10
Nasadka 8
Nasadka 17
Potrzebne części
Olej np. Motul 5100
Filtr HF 152 (ja zastosowałem HIFLOFILTRO 152)
Olej z filtrem dostępne np. na www.atvmoto.pl - sklep naszego forumowego kolegi Diks1974
Przed przystąpieniem do pracy należy odpalić quada, żeby około 3-5 minut sobie pochodził na wolnych obrotach a olej trochę rozgrzał.
Zaczynamy odkręcając plastikową osłonę boczną silnika przy pomocy klucza nasadkowego 10.
Pamiętajmy, że nasadka powinna być wąska bo niewiele tam miejsca Po zdjęciu osłony odkręcamy śrubę 17 i spuszczamy olej pamiętając o podstawieniu odpowiedniego pojemnika pod quada a pod pojemnik karton, najlepiej kilka kartonów Po odkręceniu tej śruby olej zacznie wypływać. Okolice zabezpieczyłem kawałkami kartonu, żeby olej spływał do otworu w osłonie spodu, niestety pochlapiecie sobie ją jeśli jej nie zdemontujecie.
Czekając aż olej będzie spływał zabieramy się do wyjęcia filtra.
Do tego potrzebny będzie nam klucz 8, odkręcamy nim 3 śruby w dekielku.
UWAGA - w filtrze znajduje się olej, który po zdjęciu dekielka zacznie wypływać (jest tam około 150 ml oleju) więc radzę zabezpieczyć okolice ręcznikiem papierowym bądź skierować do odpływu przy pomocy np. przeciętej butelki (ja użyłem kartonów) Po zdjęciu dekielka wyjmujemy filtr pamiętając, że jest tam jeszcze olej.
Tak wygląda stary filtr A tak wygląda nowy Nowy filtr wkładamy gumką w stronę silnika. Zakładamy dekielek, zakręcamy.
Przykręcamy śrubę spustową od oleju. Można dać nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś ma, ja wymieniam podkładki co drugą wymianę.
Odkręcamy bagnet, wkładamy lejek (chyba, że ktoś woli strzykawką) i wlewamy około 3,2 litra oleju Zakręcamy bagnet, odpalamy quada na kilka sekund i gasimy.
Odkręcamy bagnet, dolewamy około 0,5 litra oleju, zakręcamy i znów odpalamy na kilkanaście sekund.
Gasimy, odkręcamy bagnet i sprawdzamy jaki jest stan oleju, jeśli na bagnecie jest max wiadomo, że więcej nie dolewamy, jeśli mniej to trochę można dolać ponieważ manual mówi o 3,9 litra oleju w silniku, u mnie po wlaniu dokładnie tyle ile mówił manual oleju było za dużo o około 150 ml.
Na pierwszym wyjeździe po wymianie olej sprawdzałem co jakiś czas i stan się nie zmienił więc już nie dolewałem.
Czas - idzie wymienić olej w 30 minut ale pewnie nachlapiemy
Na spokojnie i z dobrym zabezpieczeniem, żeby jak najmniej sprzątać godzina do półtorej z przerwą na piwo.
Zaprezentuję instrukcję wymiany oleju w CF Moto 800
Potrzebne narzędzia/klucze
Nasadka 10
Nasadka 8
Nasadka 17
Potrzebne części
Olej np. Motul 5100
Filtr HF 152 (ja zastosowałem HIFLOFILTRO 152)
Olej z filtrem dostępne np. na www.atvmoto.pl - sklep naszego forumowego kolegi Diks1974
Przed przystąpieniem do pracy należy odpalić quada, żeby około 3-5 minut sobie pochodził na wolnych obrotach a olej trochę rozgrzał.
Zaczynamy odkręcając plastikową osłonę boczną silnika przy pomocy klucza nasadkowego 10.
Pamiętajmy, że nasadka powinna być wąska bo niewiele tam miejsca Po zdjęciu osłony odkręcamy śrubę 17 i spuszczamy olej pamiętając o podstawieniu odpowiedniego pojemnika pod quada a pod pojemnik karton, najlepiej kilka kartonów Po odkręceniu tej śruby olej zacznie wypływać. Okolice zabezpieczyłem kawałkami kartonu, żeby olej spływał do otworu w osłonie spodu, niestety pochlapiecie sobie ją jeśli jej nie zdemontujecie.
Czekając aż olej będzie spływał zabieramy się do wyjęcia filtra.
Do tego potrzebny będzie nam klucz 8, odkręcamy nim 3 śruby w dekielku.
UWAGA - w filtrze znajduje się olej, który po zdjęciu dekielka zacznie wypływać (jest tam około 150 ml oleju) więc radzę zabezpieczyć okolice ręcznikiem papierowym bądź skierować do odpływu przy pomocy np. przeciętej butelki (ja użyłem kartonów) Po zdjęciu dekielka wyjmujemy filtr pamiętając, że jest tam jeszcze olej.
Tak wygląda stary filtr A tak wygląda nowy Nowy filtr wkładamy gumką w stronę silnika. Zakładamy dekielek, zakręcamy.
Przykręcamy śrubę spustową od oleju. Można dać nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś ma, ja wymieniam podkładki co drugą wymianę.
Odkręcamy bagnet, wkładamy lejek (chyba, że ktoś woli strzykawką) i wlewamy około 3,2 litra oleju Zakręcamy bagnet, odpalamy quada na kilka sekund i gasimy.
Odkręcamy bagnet, dolewamy około 0,5 litra oleju, zakręcamy i znów odpalamy na kilkanaście sekund.
Gasimy, odkręcamy bagnet i sprawdzamy jaki jest stan oleju, jeśli na bagnecie jest max wiadomo, że więcej nie dolewamy, jeśli mniej to trochę można dolać ponieważ manual mówi o 3,9 litra oleju w silniku, u mnie po wlaniu dokładnie tyle ile mówił manual oleju było za dużo o około 150 ml.
Na pierwszym wyjeździe po wymianie olej sprawdzałem co jakiś czas i stan się nie zmienił więc już nie dolewałem.
Czas - idzie wymienić olej w 30 minut ale pewnie nachlapiemy
Na spokojnie i z dobrym zabezpieczeniem, żeby jak najmniej sprzątać godzina do półtorej z przerwą na piwo.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Super zrobione, przejrzyście i czytelnie. Tego właśnie brakowało.
A jak z olejami do mostów? Co zaleca CF? 75W90? 80W?
A jak z olejami do mostów? Co zaleca CF? 75W90? 80W?
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Serwis wlał mi 10w40 nie wiem dlaczego
Wlałem ELF 80w90 po około 200 gram w most (aż się przeleje)
Tam odkręcić należy dwie śruby, jedna jest na imbus a druga chyba 13
Wlałem ELF 80w90 po około 200 gram w most (aż się przeleje)
Tam odkręcić należy dwie śruby, jedna jest na imbus a druga chyba 13
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
10W40 do mostu...zaiste ciekawa koncepcja, chyba że chcieli mieć szybką naprawę gwarancyjną bo to zdecydowanie za rzadkie na przekładnie, film olejowy zrywa się w takiej rzadziźnie w moment.
Czyli w mostach dość prosto, ja mam Mobila 80W jak nie starczy to wleję Motula TRH97 który jest stosowany do KQ i BF ze względu na obsługę mokrych hamulców
Czyli w mostach dość prosto, ja mam Mobila 80W jak nie starczy to wleję Motula TRH97 który jest stosowany do KQ i BF ze względu na obsługę mokrych hamulców
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Mosty bez problemu.
Nie pamiętam który jak ma ale w jednym jest śruba imbusowa do spustu a w drugim śruba inbusowa do wlewu
Nie pamiętam który jak ma ale w jednym jest śruba imbusowa do spustu a w drugim śruba inbusowa do wlewu
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Supriseme
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
- Quad:: X8, Scrambler 1000xp
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Lipiany
Re: Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
Imbus z przodu do wlewu i tył do spuszczania oleju, Łukasz jaki ty masz brudny silnik
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
Pobrudził się
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Supriseme
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
- Quad:: X8, Scrambler 1000xp
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Lipiany
Re: Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
Łukaszu a może masz sposób jak zlikwidować piski zawieszenia przedniego?
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
Nie mam U mnie też skrzypi.
Zastanawiałem się czy smar do amortyzatorów motocyklowych by wyeliminował to zjawisko.
Zastanawiałem się czy smar do amortyzatorów motocyklowych by wyeliminował to zjawisko.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Supriseme
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
- Quad:: X8, Scrambler 1000xp
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Lipiany
Re: Instrukcja zmiany oleju w silniku CF MOTO 800
Slyszalem, ze trzeba gumy wkleic bo sie przesuwają i metal trze o metal:)