Nie do końca się z tym zgodzę. Zbyt mały luz na zaworach powoduje problem z odpalaniem ciepłego silnika. Na zimnym powinno być ok. Zacząłbym od tego co napisałem na samym początku.beben1982 pisze:Pewnie trzeba wyregulować bo przecież nie muszą klepać a mogły się ściaśnić.
Zawieszenie - eksploatacja
Re: Zawieszenie - eksploatacja
Ozo Drapers Squad
- d_felini
- Posty: 43
- Rejestracja: pt 01 cze, 2012
- Quad:: Lucky Star 250
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zawieszenie - eksploatacja
Ciepły odpala po jednym obrocie 

Re: Zawieszenie - eksploatacja
Tak więc jak nie słyszysz zaworów a ciepły pali po obrocie to nie w tym leży problem. Sprawdź to co mówiłem, wyczyść gaźnik i dla spokoju zerknij w zawory 

Ozo Drapers Squad
-
- Posty: 2275
- Rejestracja: pn 23 cze, 2014
- Quad:: Hulajnoga elektryczna
- Imię: Marcin
Re: Zawieszenie - eksploatacja
dobrze gadasz ale na odwrót zbyt mały luz a w zasadzie jego brak powoduje podwieszanie się zaworów czyli zawory nie dolegają szczelnie do gniazd bo wałek go już lekko naciska stąd problem przy odpalaniu na zimnym po prostu brak kompresji i brak reakcji na ssanie na ciepłym będzie odpalał od strzała temat przerabiałem tak samo jest w silniku cb 500 jeśli nie chce zapalać na zimnym a na ciepłym pali bez problemu to zawory do regulacji .Ikar pisze:Nie do końca się z tym zgodzę. Zbyt mały luz na zaworach powoduje problem z odpalaniem ciepłego silnika. Na zimnym powinno być ok. Zacząłbym od tego co napisałem na samym początku.beben1982 pisze:Pewnie trzeba wyregulować bo przecież nie muszą klepać a mogły się ściaśnić.
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .
- beben1982
- Posty: 298
- Rejestracja: wt 19 maja, 2009
- Quad:: LS 500cc
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Żytno/Radomsko/Myszków
- Kontakt:
Re: Zawieszenie - eksploatacja
No właśnie po tym się sugerowałem Marcin bo pamiętam jak rozmawialiśmy o właśnie zaworach i co się dzieje jak się rozregulują.marcinSWAPcb500 pisze:dobrze gadasz ale na odwrót zbyt mały luz a w zasadzie jego brak powoduje podwieszanie się zaworów czyli zawory nie dolegają szczelnie do gniazd bo wałek go już lekko naciska stąd problem przy odpalaniu na zimnym po prostu brak kompresji i brak reakcji na ssanie na ciepłym będzie odpalał od strzała temat przerabiałem tak samo jest w silniku cb 500 jeśli nie chce zapalać na zimnym a na ciepłym pali bez problemu to zawory do regulacji .Ikar pisze:Nie do końca się z tym zgodzę. Zbyt mały luz na zaworach powoduje problem z odpalaniem ciepłego silnika. Na zimnym powinno być ok. Zacząłbym od tego co napisałem na samym początku.beben1982 pisze:Pewnie trzeba wyregulować bo przecież nie muszą klepać a mogły się ściaśnić.
Re: Zawieszenie - eksploatacja
Prawda tylko trzeba wziąć poprawkę na jedno - jak zawory mają za duży luz to klekoczą jak diabli a tutaj mamy :marcinSWAPcb500 pisze:
dobrze gadasz ale na odwrót zbyt mały luz a w zasadzie jego brak powoduje podwieszanie się zaworów czyli zawory nie dolegają szczelnie do gniazd bo wałek go już lekko naciska stąd problem przy odpalaniu na zimnym po prostu brak kompresji i brak reakcji na ssanie na ciepłym będzie odpalał od strzała temat przerabiałem tak samo jest w silniku cb 500 jeśli nie chce zapalać na zimnym a na ciepłym pali bez problemu to zawory do regulacji .
To tak na marginesie żeby nie było że jestem niedouczonyd_felini pisze:Zaniepokoiłeś mnie tymi zaworami. Nie słyszę żeby coś stukało.
W sensie powinienem wyregulować?

P.S. Ale zerknąć w nie nie zaszkodzi

Ozo Drapers Squad
-
- Posty: 2275
- Rejestracja: pn 23 cze, 2014
- Quad:: Hulajnoga elektryczna
- Imię: Marcin
Re: Zawieszenie - eksploatacja
o tym mówię jeśli zawory się zciaśniają to nie ma luzu między wałkiem a zaworem i nic nie klepie
a silnik nie zapali bo zawory już na zimnym nie przylegają do gniazd i spiernicza kompresja
a silnik nie zapali bo zawory już na zimnym nie przylegają do gniazd i spiernicza kompresja
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .
-
- Posty: 2275
- Rejestracja: pn 23 cze, 2014
- Quad:: Hulajnoga elektryczna
- Imię: Marcin
Re: Zawieszenie - eksploatacja
bo z luzem zaworowym to jest tak ten luz zaworowy to luz między zaworem a wałkiem rozrządu jeśli jest za duży to słyszymy charakterystyczne klepanie ale jesli jest za mały albo wcale albo jeszcze wręcz tak ciasno że wałek napiera na zawór to klepania nie słychać ale zawór nie ma miejsca by z powrotem sie domknąć bo wałek go z góry napiera wtedy trzeba je zluzować . Luz tak naprawdę jest potrzebny tylko z jednego powodu metal pod wpływem wysokiej temperatury sie rozszerza i gdybyśmy zrobili wszystko pasownie bez luzu to po rozgrzaniu zawory by sie nie domykały jak należy a co za tym idzie były by straty mocy tak więc ten luz jest tylko po to. Gdyby metal się nie rozszerzał pod wpływem wysokiej temp. to wszystko było spasowane na styk bez żadnego luzu .
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .
-
- Posty: 2275
- Rejestracja: pn 23 cze, 2014
- Quad:: Hulajnoga elektryczna
- Imię: Marcin
Re: Zawieszenie - eksploatacja
zapomniałem dodać dlaczego zawory się ściaśniają czyli luz między wałkiem a zaworem sie zmniejsza jest to spowodowanie wyklepywaniem sie gniazd zaworowych czyli zawór coraz głębiej sie zapada w gnieździe a co za tym idzie jego drugi koniec sie podnosi ku górze i zbliża sie do wałka aż w końcu luzu nie ma i miejsca na to by sprężyna go z powrotem domknęła i własnie taki objaw jak u kolegi na zimnym nie zapala .
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .