Zawieszenie - eksploatacja

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Access (dawniej Lucky Star)
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Ikar » czw 29 sty, 2015

beben1982 pisze:Pewnie trzeba wyregulować bo przecież nie muszą klepać a mogły się ściaśnić.
Nie do końca się z tym zgodzę. Zbyt mały luz na zaworach powoduje problem z odpalaniem ciepłego silnika. Na zimnym powinno być ok. Zacząłbym od tego co napisałem na samym początku.
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
d_felini
Posty: 43
Rejestracja: pt 01 cze, 2012
Quad:: Lucky Star 250
Imię: Darek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: d_felini » czw 29 sty, 2015

Ciepły odpala po jednym obrocie :)

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Ikar » czw 29 sty, 2015

Tak więc jak nie słyszysz zaworów a ciepły pali po obrocie to nie w tym leży problem. Sprawdź to co mówiłem, wyczyść gaźnik i dla spokoju zerknij w zawory :)
Ozo Drapers Squad

Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » czw 29 sty, 2015

Ikar pisze:
beben1982 pisze:Pewnie trzeba wyregulować bo przecież nie muszą klepać a mogły się ściaśnić.
Nie do końca się z tym zgodzę. Zbyt mały luz na zaworach powoduje problem z odpalaniem ciepłego silnika. Na zimnym powinno być ok. Zacząłbym od tego co napisałem na samym początku.
dobrze gadasz ale na odwrót zbyt mały luz a w zasadzie jego brak powoduje podwieszanie się zaworów czyli zawory nie dolegają szczelnie do gniazd bo wałek go już lekko naciska stąd problem przy odpalaniu na zimnym po prostu brak kompresji i brak reakcji na ssanie na ciepłym będzie odpalał od strzała temat przerabiałem tak samo jest w silniku cb 500 jeśli nie chce zapalać na zimnym a na ciepłym pali bez problemu to zawory do regulacji .
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
beben1982
Posty: 298
Rejestracja: wt 19 maja, 2009
Quad:: LS 500cc
Imię: Kamil
Lokalizacja: Żytno/Radomsko/Myszków
Kontakt:

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: beben1982 » czw 29 sty, 2015

marcinSWAPcb500 pisze:
Ikar pisze:
beben1982 pisze:Pewnie trzeba wyregulować bo przecież nie muszą klepać a mogły się ściaśnić.
Nie do końca się z tym zgodzę. Zbyt mały luz na zaworach powoduje problem z odpalaniem ciepłego silnika. Na zimnym powinno być ok. Zacząłbym od tego co napisałem na samym początku.
dobrze gadasz ale na odwrót zbyt mały luz a w zasadzie jego brak powoduje podwieszanie się zaworów czyli zawory nie dolegają szczelnie do gniazd bo wałek go już lekko naciska stąd problem przy odpalaniu na zimnym po prostu brak kompresji i brak reakcji na ssanie na ciepłym będzie odpalał od strzała temat przerabiałem tak samo jest w silniku cb 500 jeśli nie chce zapalać na zimnym a na ciepłym pali bez problemu to zawory do regulacji .
No właśnie po tym się sugerowałem Marcin bo pamiętam jak rozmawialiśmy o właśnie zaworach i co się dzieje jak się rozregulują.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Ikar » czw 29 sty, 2015

marcinSWAPcb500 pisze:
dobrze gadasz ale na odwrót zbyt mały luz a w zasadzie jego brak powoduje podwieszanie się zaworów czyli zawory nie dolegają szczelnie do gniazd bo wałek go już lekko naciska stąd problem przy odpalaniu na zimnym po prostu brak kompresji i brak reakcji na ssanie na ciepłym będzie odpalał od strzała temat przerabiałem tak samo jest w silniku cb 500 jeśli nie chce zapalać na zimnym a na ciepłym pali bez problemu to zawory do regulacji .
Prawda tylko trzeba wziąć poprawkę na jedno - jak zawory mają za duży luz to klekoczą jak diabli a tutaj mamy :
d_felini pisze:Zaniepokoiłeś mnie tymi zaworami. Nie słyszę żeby coś stukało.
W sensie powinienem wyregulować?
To tak na marginesie żeby nie było że jestem niedouczony :)
P.S. Ale zerknąć w nie nie zaszkodzi :)
Ozo Drapers Squad

Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » czw 29 sty, 2015

o tym mówię jeśli zawory się zciaśniają to nie ma luzu między wałkiem a zaworem i nic nie klepie
a silnik nie zapali bo zawory już na zimnym nie przylegają do gniazd i spiernicza kompresja
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Ikar » czw 29 sty, 2015

A no to tego nie wiedziałem :)
Ozo Drapers Squad

Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » czw 29 sty, 2015

bo z luzem zaworowym to jest tak ten luz zaworowy to luz między zaworem a wałkiem rozrządu jeśli jest za duży to słyszymy charakterystyczne klepanie ale jesli jest za mały albo wcale albo jeszcze wręcz tak ciasno że wałek napiera na zawór to klepania nie słychać ale zawór nie ma miejsca by z powrotem sie domknąć bo wałek go z góry napiera wtedy trzeba je zluzować . Luz tak naprawdę jest potrzebny tylko z jednego powodu metal pod wpływem wysokiej temperatury sie rozszerza i gdybyśmy zrobili wszystko pasownie bez luzu to po rozgrzaniu zawory by sie nie domykały jak należy a co za tym idzie były by straty mocy tak więc ten luz jest tylko po to. Gdyby metal się nie rozszerzał pod wpływem wysokiej temp. to wszystko było spasowane na styk bez żadnego luzu .
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: Zawieszenie - eksploatacja

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » czw 29 sty, 2015

zapomniałem dodać dlaczego zawory się ściaśniają czyli luz między wałkiem a zaworem sie zmniejsza jest to spowodowanie wyklepywaniem sie gniazd zaworowych czyli zawór coraz głębiej sie zapada w gnieździe a co za tym idzie jego drugi koniec sie podnosi ku górze i zbliża sie do wałka aż w końcu luzu nie ma i miejsca na to by sprężyna go z powrotem domknęła i własnie taki objaw jak u kolegi na zimnym nie zapala .
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

ODPOWIEDZ

Wróć do „ACCESS / Lucky Star”