Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Czik3n
Posty: 5
Rejestracja: śr 19 lis, 2014
Quad:: 110cc made China

Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: Czik3n » śr 19 lis, 2014

Witam, mam pytanie co do bardziej doświadczonej części użytkowników, nie interesuje mnie gdybanie i takie tam.



Posiadam quada 110cc Obrazek od jakichś 6 lat z czego przejeżdżone ma nie całe 2 ... wyrosłem z niego a chętnie bym nim pośmigał po przysłowiowe bułki do sklepu chociażby :) ( chęć odpoczynku do auta i skuterów) i chciałbym po prostu najzwyczajniej w świecie przełożyć wszystko do budy takiego Obrazek. Kolega ma i pomimo tej samej pojemności quadzik jest większy :) . Jak myślicie czy to jest realne zrobić z jednego quada drugiego ? motorek i tak stoi nieużywany a tak miałbym choć z niego pożytek koszty też Bóg wie jakie nie są bo sama rama 150zł kosztuje. Co o tym myślicie ? opłaca się ? da radę coś takiego zrobić ?
Ostatnio zmieniony śr 19 lis, 2014 przez Czik3n, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Quadem Po Afryce
Posty: 52
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Suzuki LTZ 400 K8 <3
Imię: Maciek
Lokalizacja: Krk/Gdów

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: Quadem Po Afryce » śr 19 lis, 2014

Witaj,
Oczywiście silnik przełożysz spokojnie tam, ale resztę co dokładnie przełożyć? Bo są rzeczy, które spasują (takie same), a są które nie. Na jakim etapie w ogóle przy tym jesteś?
Robię to co lubię i lubię to co robię. ;)
Pozdrawiam Maciek.:D

Czik3n
Posty: 5
Rejestracja: śr 19 lis, 2014
Quad:: 110cc made China

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: Czik3n » śr 19 lis, 2014

właśnie interesuje mnie czy żeby ktoś dobrze obeznany w tych sprawach powiedział mi mniej więcej czy dużo elementów spasuje czy nie czym dokładnie różnią się te quady prócz plastików, narazie "wydarłem" silnik od quada i zmieniam mu tryby skrzyni na 3+1 zamiast 1+1 i sprzęgło .

"Projekt" planuje na wakacje ale chciałbym go zrobić bo jak mówię zwyczajnie z tego quada wyrosłem a ten drugi no jest większy dlatego troche mi zależy tylko nie wiem czy nie wybieram się z przysłowiową motyką na księżyc.

głównie chodzi mi o elementy zawieszenia czy to jest jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma quadami czy wszystko przełożę bez problemu??

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: oolsztyniak » śr 19 lis, 2014

No właśnie nie wszystko przełożysz bez problemu, nie wiem też czy silnik wejdzie P&P czy będziesz musiał robić jakąś "rzeźbę" - możesz próbować, zawieszenie możesz dołożyć od czegoś innego, hamulce od motocykla chociażby czy innego pojazdu.
Generalnie jeśli masz jako taką wiedzę mechaniczną i elektryczną, do tego masz miejsce gdzie to robić i wszystko trzymać to powoli możesz składać wszystko do kupy ale nie spodziewaj się jak wspomniałem, że wszystko będzie P&P.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Czik3n
Posty: 5
Rejestracja: śr 19 lis, 2014
Quad:: 110cc made China

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: Czik3n » śr 19 lis, 2014

Chodzi mi o tylny wachacz i drazki kierownicze z przodu czy to wszystko jest takie same

@ sorki za post pod postem co znaczy skrót P&P?
Ostatnio zmieniony śr 19 lis, 2014 przez oolsztyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Trzeba było kliknąć "zmień" - Post pod postem

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: oolsztyniak » śr 19 lis, 2014

P&P - Plug and Play
Pasuje bez żadnych przeróbek

Podmieniasz i działa.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Czik3n
Posty: 5
Rejestracja: śr 19 lis, 2014
Quad:: 110cc made China

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: Czik3n » śr 19 lis, 2014

Widzę, że nie jesteś Laikiem więc mam jeszcze jedno pytanie , kolega ma wlasnie quadzika z 2 zdjęcia i jego jest jakby szerszy -.- ... powiedz mi czy te drążki kierownicze nie są przypadkiem krótsze u mnie niż u niego ? sądząc na oba zdjęcia odnoszę takie wrażenie. W sumie mógłbym zmierzyć swoje i u kolegi ... z tym że on swojego quada oddał kuzynowi z innego miasta no i niestety nie ma takiej możliwości, mi się wydaję że to po prostu chyba to samo prawda ? rama chyba nawet też taka sama prócz tego PŁUGU u niego sprzodu ? czy może to coś więcej ?

jeszcze jedno pytanie, czy w tym silniku zmienie tryby skrzyni z 1+1 na 3+1 ? na allegro masa tych trybów ale na różnych forach się spierają jedni mówią że da rade zmienić inni że nie -.- póki co biorę się za rozkręcanie silnika ale jak to ma być nie możliwe to nie chce na darmo rozkręcać ..

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: oolsztyniak » śr 19 lis, 2014

Laikiem może nie jestem ;-) ale specjalistą i mechanikiem też nie ;-)

Nie znam się na tyle, żeby grzebać w trybach skrzyni.
Co do tego czy coś pasuje a czy nie - po zdjęciach ciężko to ocenić, na 99% nie przełożysz wszystkiego, żeby pasowało idealnie, mogą być inne mocowania amortyzatora, wahacza, silnika - generalnie nic może do siebie nie pasować :(
Tą są dwa inne quady mimo, że obydwa zza oceanu ;-)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Quadem Po Afryce
Posty: 52
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Suzuki LTZ 400 K8 <3
Imię: Maciek
Lokalizacja: Krk/Gdów

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: Quadem Po Afryce » śr 19 lis, 2014

Wiec tak:

Ramy są całkowicie inne. W drugim: drążki kierownicze są dłuższe, wachacze też są inne (szerszy jest właśnie dlatego że są inne, dłuższe wachacze) tylny tak samo jest inny. Do tego ośka też nie spasuję jest dłuższa, grubsza i szersza. Następna sprawa to łańcuch jest grubszy. Amortyzatory są dłuższe. A do tego jeszcze plastiki, siedzenie, światła, bumper, podesty itp. To są takie rzeczy, które nie będą pasować.

Co do silnika, tak jak wcześniej pisałem spasuję bez problemu, każdy ma takie same mocowania, a każdy quad ma swoje mocowania pod ten silnik.

Co do skrzyni, to robiłem u siebie przekładkę z 1+1 na 3+1 i jak najbardziej jest to wykonalne. Potrzebna jest kompletna skrzynia (tryby) 3+1 wraz z wodzikiem, komplet uszczelek, sprzęgło zostaje te same (co w 1+1) no i jak masz lewarek na rękę, to trzeba wymienić na nożny, żeby się biegi dało jakoś fajnie zmieniać. :)
Robię to co lubię i lubię to co robię. ;)
Pozdrawiam Maciek.:D

danio12
Posty: 30
Rejestracja: czw 30 paź, 2014
Quad:: quad 125

Re: Przekładanie silnika do innej ramy w chińskim 110cc

Post autor: danio12 » pn 01 gru, 2014

Ja też zmieniałem skrzynie 1+1 na 3+1 i wszystko pasuje. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”