Big Bear Chłodnica Oleju
- cooolman88
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
- Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Małaszewicze Duże
Big Bear Chłodnica Oleju
Witajcie , jestem tu nowym żółtodziobem Sory ,że zawracam wam głowę ale mam pytanie. Ostatnio zakupiłem Yamahę Big Bear 350 4x4. Dziś poraz pierwszy zrobiłem dłuższą trasę rekreacyjną po polnych bezdrożach . I mam wrażenie ,iż jest pewien problem. Mianowicie Silnik osiąga dość dużą temperaturą dekle były moocno gorące a chłodnica oleju zimna po tylu km ?. Kontrolka oleju się nie zapaliła więc chyba olej nie był aż tak mocno nagrzany.Zrobiłem trzy postoje aby silnik ochłoną . Czy tam jest jakiś termostat ? czy olej powinien krążyć w obiegu cały czas ?
Nie wiem czy poprzedni właściciel włożył odwrotnie filtr oleju , i czy może to mieć wpływ , czy może obieg w wężach olejowych czy też samej chłodnicy jest przytkany ? Dziś tego nie robię z racji niedzieli , a utro wyjeżdżam na tydzień urlopu. I będę miał zmartwienie. Proszę o wskazówki.
Nie wiem czy poprzedni właściciel włożył odwrotnie filtr oleju , i czy może to mieć wpływ , czy może obieg w wężach olejowych czy też samej chłodnicy jest przytkany ? Dziś tego nie robię z racji niedzieli , a utro wyjeżdżam na tydzień urlopu. I będę miał zmartwienie. Proszę o wskazówki.
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
Ja zrobiłbym tak :
1) spuścić cały olej
2) podnieść przód quada i pozwolić zlecieć resztce oleju z chłodnicy
3) zdjąć całą chłodnicę oleju
4) przeczyścić ją na zewnątrz jak i wewnątrz (zrobić test czy olej przepływa przez chłodnicę)
5) skręcić wszystko i zobaczyć czy chłodnica się nagrzewa
Jak nie to najprawdopodobniej padła pompka oleju - ale jak padła pomka oleju to dlaczego silnik się nie zatarł ??
Może jeszcze ktoś pomoże, jak na moje jest coś pochrzanione z obiegiem oleju - sprawdź to jak najszybciej żeby uniknąć większych kosztów.
1) spuścić cały olej
2) podnieść przód quada i pozwolić zlecieć resztce oleju z chłodnicy
3) zdjąć całą chłodnicę oleju
4) przeczyścić ją na zewnątrz jak i wewnątrz (zrobić test czy olej przepływa przez chłodnicę)
5) skręcić wszystko i zobaczyć czy chłodnica się nagrzewa
Jak nie to najprawdopodobniej padła pompka oleju - ale jak padła pomka oleju to dlaczego silnik się nie zatarł ??
Może jeszcze ktoś pomoże, jak na moje jest coś pochrzanione z obiegiem oleju - sprawdź to jak najszybciej żeby uniknąć większych kosztów.
Ozo Drapers Squad
- cooolman88
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
- Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Małaszewicze Duże
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
Ok po powrocie będę to rozkminiał .
Co do pompy oleju bez rozpoławiania silnika się nie obejdzie ? Czy pompa oleju jest dostępna z boku po zdjęciu karteru ?
Co do pompy oleju bez rozpoławiania silnika się nie obejdzie ? Czy pompa oleju jest dostępna z boku po zdjęciu karteru ?
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
Nie wiem nie miałem przyjemności serwisować yamahy sprawdź w manualu
Ozo Drapers Squad
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
obieg oleju mogło zakłócić kilka rzeczy
-rzadka wymiana oleju( zatkany filterek)
-ciała obce (np.: duża ilość silikonu na uszczelkach )
-awaria pompy
PYTANIE jak pracuje silnik czy nie wydaje niepokojących odgłosów ?
big bear ma tendencje do grzania się ale nie do przesady na moich postach temat był już poruszany
-rzadka wymiana oleju( zatkany filterek)
-ciała obce (np.: duża ilość silikonu na uszczelkach )
-awaria pompy
PYTANIE jak pracuje silnik czy nie wydaje niepokojących odgłosów ?
big bear ma tendencje do grzania się ale nie do przesady na moich postach temat był już poruszany
Ostatnio zmieniony pt 08 sie, 2014 przez kostek_ak, łącznie zmieniany 1 raz.
smak wolności ---- try this
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
mozna zapytac z jakiej miejscowosci kupowałes quada???handlarz czy prywatny???
- cooolman88
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
- Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Małaszewicze Duże
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
osoba prywatna siedlce , przesiadł się na 800 , bo 350 już była dla niego za słaba. W pn będę próbował to wszystko sprawdzić i naprawić . Jak pisałem wcześniej w nd zrobiłem około 20 km , w terenie, drogi piaski . Chłodnica była chłodna , silnik gorący ale pracował stabilnie , moc miał i nie gasł. Z racji tego ,że widziałem ,że coś jest nie tak nie obciążałem go i spokojnie przyjechałem do domu.
- cooolman88
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lip, 2014
- Quad:: Yamaha Big Bear 350 4x4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Małaszewicze Duże
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
Dziś zabrałem się do pracy , i nie jest chyba dobrze. Odpaliłem silnik trochę pochodził spuściłem olej , odkręciłem przewody olejowe od chłodnicy , zdemontowałem obudowę filtra oleju. Trochę był brudny ale nie aż tak mocno. Przeczyściłem ciśnieniem i benzyną chłodniczkę i przewody, do silnika wlałem olej. Ale nie zakładałem odbudowy i filterka oleju, odpaliłem silnik , a oleju brak nic go nie pompuję w tą stronę chłodnicy .
Zabrałem się za rozbieranie , odkręciłem 14 śrub trzymających dekiel od strony sprzęgła , odkręciłem napęd prędkościomierza , i dalej coś trzyma mi dekiel ;/ odchodzi na 1 cm i dalej stawia opór, co to jest ?..... Ale jest i dobra wiadomość od spodu widziałem leżącą zębatkę plastikową od pompki oleju , więc wiadomo ,ze padła
Zabrałem się za rozbieranie , odkręciłem 14 śrub trzymających dekiel od strony sprzęgła , odkręciłem napęd prędkościomierza , i dalej coś trzyma mi dekiel ;/ odchodzi na 1 cm i dalej stawia opór, co to jest ?..... Ale jest i dobra wiadomość od spodu widziałem leżącą zębatkę plastikową od pompki oleju , więc wiadomo ,ze padła
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
Jeśli nie chce zdjąć się dekiel sprawdź czy odkręciłeś bagnet do pomiaru oleju.
Wczoraj rozbierałem tak samo dekiel z powodu braku smarowania umie dodatkowo urwały się przy odkręcaniu trzy najdłuższe śruby od dekla Po zdjęciu zobaczyłem oderwane koło zębate od pompy. Dziś rozglądam się za nową pompą w Polsce oryginalna pompa kosztuje 680 pln + 7 pln uszczelka. Ściągam ze Stanów tam to koszt 78$
Wczoraj rozbierałem tak samo dekiel z powodu braku smarowania umie dodatkowo urwały się przy odkręcaniu trzy najdłuższe śruby od dekla Po zdjęciu zobaczyłem oderwane koło zębate od pompy. Dziś rozglądam się za nową pompą w Polsce oryginalna pompa kosztuje 680 pln + 7 pln uszczelka. Ściągam ze Stanów tam to koszt 78$
Re: Big Bear Chłodnica Oleju
Czyli pompa, absolutny zakaz jazdy do czasu wyleczenia silnika.
Rozejrzyj się za service manualem do Twojego modelu tam jest wszystko opisane co i jak.
Rozejrzyj się za service manualem do Twojego modelu tam jest wszystko opisane co i jak.
Ozo Drapers Squad