kodiak sciaga w prawo.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz 24 kwie, 2011
kodiak sciaga w prawo.
Witam.
Wymienilem amortyzator z przodu, opony, ustawilem zbieznosc i nadal lekko sciaga w prawo. Zostal mi do wymiany tylko przegub zewnetrzny lewy.
Co jeszcze powinienem sprawdzic ? Hamulce tez nie blokuja
Wymienilem amortyzator z przodu, opony, ustawilem zbieznosc i nadal lekko sciaga w prawo. Zostal mi do wymiany tylko przegub zewnetrzny lewy.
Co jeszcze powinienem sprawdzic ? Hamulce tez nie blokuja
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: kodiak sciaga w prawo.
Ciśnienie w kołach i czy rama jest prosta.
Sprawdź też wahacze i półośki.
Może delikatnie kierownica przestawiona?
Sprawdź też wahacze i półośki.
Może delikatnie kierownica przestawiona?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz 24 kwie, 2011
Re: kodiak sciaga w prawo.
Ramę sprawdzałem, jest prosta i nie widać nic podejrzanego.
Jedyne co mnie niepokoi to :
1. Opony z tyłu mają "różnie zdarty bieżnik", jedno bardziej, drugie mniej. Cisnienie oczywiście skorygowałem .
2. Jak powinna chodzić kierownica z prawidlowo ustawioną zbieżnościa?
Jedyne co mnie niepokoi to :
1. Opony z tyłu mają "różnie zdarty bieżnik", jedno bardziej, drugie mniej. Cisnienie oczywiście skorygowałem .
2. Jak powinna chodzić kierownica z prawidlowo ustawioną zbieżnościa?
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: kodiak sciaga w prawo.
W lewo i w prawo.
Co oznacza jak powinna?
Ile masz powietrza w kołach? Co to za opony,
Amortyzatory masz ustawione wszystkie tak samo?
Co oznacza jak powinna?
Ile masz powietrza w kołach? Co to za opony,
Amortyzatory masz ustawione wszystkie tak samo?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz 24 kwie, 2011
Re: kodiak sciaga w prawo.
Generalnie opisze wszystko od początku :
1. Były właściciel jeździł quadem na zbyt wysokim cisnieniu opon ( ok 1.3 Bar i opony miały rózne cisnienia )
2. Prawy przedni amortyzator się wylał, więc wymieniłem.
3. Zbieżność też była źle ustawiona, więc poprawiłem chociaż nadal nie mam pewności że jest dobrze. Lecz niezależnie od ustawien i tak sciągało w prawo.
4. Amortyzatory tez nie wiadomo czemu były ustawione na różne wartości, też poprawiłem.
5. Wymieniłem z przodu opony, które miały różny bieżnik ( lewa jak nowa, prawa mocno zjechana)
Co mi zostały do zrobienia :
a) Przegub zewnętrzny przy lewym kole.
b) Tylne oponki też różnią się bieżnikiem, ale nie tak bardzo
c) Kierownica podczas skręcania lekko skrzypi i w pewnym miejścu, gdzieś koło środka ma leciutko wyczuwalny opór gdy się skręca w przeciwną stronę.
d) Prawe przednie koło kręci się z lekko wiekszym oporem niż lewe, lecz wg. forum wynika to z budowy dyferencjału. Po załączeniu napędu 4x4 koła kręcą się z takim samym oporem.
Bardzo proszę o sugestie, bo chcialbym już mieć wszystko na tiptop a tu ciągle cos
1. Były właściciel jeździł quadem na zbyt wysokim cisnieniu opon ( ok 1.3 Bar i opony miały rózne cisnienia )
2. Prawy przedni amortyzator się wylał, więc wymieniłem.
3. Zbieżność też była źle ustawiona, więc poprawiłem chociaż nadal nie mam pewności że jest dobrze. Lecz niezależnie od ustawien i tak sciągało w prawo.
4. Amortyzatory tez nie wiadomo czemu były ustawione na różne wartości, też poprawiłem.
5. Wymieniłem z przodu opony, które miały różny bieżnik ( lewa jak nowa, prawa mocno zjechana)
Co mi zostały do zrobienia :
a) Przegub zewnętrzny przy lewym kole.
b) Tylne oponki też różnią się bieżnikiem, ale nie tak bardzo
c) Kierownica podczas skręcania lekko skrzypi i w pewnym miejścu, gdzieś koło środka ma leciutko wyczuwalny opór gdy się skręca w przeciwną stronę.
d) Prawe przednie koło kręci się z lekko wiekszym oporem niż lewe, lecz wg. forum wynika to z budowy dyferencjału. Po załączeniu napędu 4x4 koła kręcą się z takim samym oporem.
Bardzo proszę o sugestie, bo chcialbym już mieć wszystko na tiptop a tu ciągle cos
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: kodiak sciaga w prawo.
Łożyska robiłeś? Może mają luz?
Wymiana jednego amortyzatora wcale nie musiała wyeliminować ściągania, powinieneś wymienić dwa bo nawet w aucie wymienia się parami.
Wymień tylne opony chociaż one raczej wpływu nie muszą mieć.
Masz ustawione zbieżnie czy rozbieżne?
Jakie masz ciśnienie w kołach?
Wymiana jednego amortyzatora wcale nie musiała wyeliminować ściągania, powinieneś wymienić dwa bo nawet w aucie wymienia się parami.
Wymień tylne opony chociaż one raczej wpływu nie muszą mieć.
Masz ustawione zbieżnie czy rozbieżne?
Jakie masz ciśnienie w kołach?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz 24 kwie, 2011
Re: kodiak sciaga w prawo.
Cisnienie : 0.3 Bar na oponie każdej.
Łożysk w kołach nie ruszałem.
Wczoraj pojeździłem chwile na tych nowych oponach i jednak sciąganie albo ustało, albo ja jestem mocno przewrażliwiony, głównie ze względu ze w okolicy mam drogi dość krzywe.
Dodatkowo lekko dziś poprawiłem zbieżność, gdyż z jednej strony była o ok. pół obrotu przykręcona mocniej od drugiej.
Wieczorkiem wyjade to sprawdzę czy jest jeszcze lepiej, ale wczoraj już przyjemnie mi się jeździło i był banan na twarzy
Myślę że jak zrobie przegub i wymienie z tyłu oponki ( te co są seryjnie w Kodiaku, powodują sciąganie na drogach ( tak mi powiedział serwisant Yamahy, że na drogi się nie nadają i quada na nich sciąga.. chociaż to tylko tylne oponki ale są nie równo zjechane i tak ))
Łożysk w kołach nie ruszałem.
Wczoraj pojeździłem chwile na tych nowych oponach i jednak sciąganie albo ustało, albo ja jestem mocno przewrażliwiony, głównie ze względu ze w okolicy mam drogi dość krzywe.
Dodatkowo lekko dziś poprawiłem zbieżność, gdyż z jednej strony była o ok. pół obrotu przykręcona mocniej od drugiej.
Wieczorkiem wyjade to sprawdzę czy jest jeszcze lepiej, ale wczoraj już przyjemnie mi się jeździło i był banan na twarzy
Myślę że jak zrobie przegub i wymienie z tyłu oponki ( te co są seryjnie w Kodiaku, powodują sciąganie na drogach ( tak mi powiedział serwisant Yamahy, że na drogi się nie nadają i quada na nich sciąga.. chociaż to tylko tylne oponki ale są nie równo zjechane i tak ))
Re: kodiak sciaga w prawo.
opony mają tu duże znaczenie dwa różne tarcia na powierzchni prosta zasada fizyki
smak wolności ---- try this