Dotarcie Yamaha Grizzly 700
Dotarcie Yamaha Grizzly 700
Witam, zakupiłem quada Yamaha Grizzly 700 Najnowszy Model z 2014r.
Pytanie : jak go dobrze dotrzeć ile km trzeba zrobić i ogólnie jak nim jeździć ?
Pytanie : jak go dobrze dotrzeć ile km trzeba zrobić i ogólnie jak nim jeździć ?
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
Przebieg :
- 100 km do 3/4 otwarcia przepustnicy wymiana oleju,
- 400 km pełna przepustnica, ale częsta zmiana obrotów silnika, wymiana oleju
- 500 km + pełna fajera i nie oglądać się na nic
Dodatkowo dotarcie wszystkich biegów czyli używanie zarówno L jak i H oraz napędów i blokady i wszystko będzie śmigać ładnie
Podsumowując wymiana po 100 km, 400 km, 1000 km, a dalej to już co 800 - 1000 km
Gratulacje zakupu
- 100 km do 3/4 otwarcia przepustnicy wymiana oleju,
- 400 km pełna przepustnica, ale częsta zmiana obrotów silnika, wymiana oleju
- 500 km + pełna fajera i nie oglądać się na nic
Dodatkowo dotarcie wszystkich biegów czyli używanie zarówno L jak i H oraz napędów i blokady i wszystko będzie śmigać ładnie
Podsumowując wymiana po 100 km, 400 km, 1000 km, a dalej to już co 800 - 1000 km
Gratulacje zakupu
Ozo Drapers Squad
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
A po co tyle tych wymian.
Oleje zmieniasz po 350 km w silniku i dyfrach.
Jeżdzisz najpierw nie do konca powiedzmy z 50 km a potem dajesz normalnie jak trzeba.
Silnik jest dotarty w fabryce, a jak bedziesz zasłabo go rozgrzewał to nieułoży sie wszystko.
Ułożenie nie w bocie w max po kiere ale powiedzmy delikatniej niż w zawodach przeprawowych. potem wymiana po 1250 i dalej co 1500 km. wymieniaj olej razem z filtrem, bo cuda słyszałem. W dyfrach sprawdzaj przy wymianie w silniku albo po ostrym moczeniu, a dyfry co drugą wymiane w silniku.
Oleje zmieniasz po 350 km w silniku i dyfrach.
Jeżdzisz najpierw nie do konca powiedzmy z 50 km a potem dajesz normalnie jak trzeba.
Silnik jest dotarty w fabryce, a jak bedziesz zasłabo go rozgrzewał to nieułoży sie wszystko.
Ułożenie nie w bocie w max po kiere ale powiedzmy delikatniej niż w zawodach przeprawowych. potem wymiana po 1250 i dalej co 1500 km. wymieniaj olej razem z filtrem, bo cuda słyszałem. W dyfrach sprawdzaj przy wymianie w silniku albo po ostrym moczeniu, a dyfry co drugą wymiane w silniku.
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
Wymian tyle po to aby za każdym razem usunąć opiłki które powstają przy docieraniu.robertmuszka pisze:A po co tyle tych wymian.[...]
Silnik jest dotarty w fabryce, a jak bedziesz zasłabo go rozgrzewał to nieułoży sie wszystko.[...]
Silnik dotarty w fabryce ? Skąd Ty to wziąłeś kolego ?
Ozo Drapers Squad
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
Masz gryzlaka, bo ja mam 2 nowego, a w ekipie to jest 5 g700.
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
To żadna argument kolego, dla mnie możesz mieć nawet i dziesiątego. Żadna fabryka nie produkuję dotartych maszyn - wszystko się musi ułożyć. Jedno mniej drugie bardziej, ale tak czy siak dotyczy to każdej nowej maszyny nie ważne czy to Yamaha, Suzuki, Honda, Can am czy Cf moto.
Odpowiednie dogrzewanie silnika, "złapanie" wszystkich uszczelniaczy i silikonów, zeszlifowanie niedopasowanych części silnika to wszystko potrzebuje czasu. Nie słyszałeś o tolerancjach, w jednym jest czegoś mniej w drugim czegoś więcej, jeden będzie potrzebował mniej czasu na dotarcie drugi więcej.
Zgadzam się z jednym - 100 km i można dawać w palnik, ale tylko w Japońcach. Dlaczego ? Bo od kilkunastu lat ciągle robią ten sam sprzęt i na bieżąco poprawiają niedoskonałości.
Ale co do wymian to bzdura. Częstsza zmiana oleju nikomu nie zaszkodziła.
Krecik docierał g7 na rajdzie i silnik pociągnął ponad 10k. Zrób tak z nowym can amem to 1000 nie przekroczysz. Po co kusić los zmieniać olej jak najczęściej i będzie spokój.
Odpowiednie dogrzewanie silnika, "złapanie" wszystkich uszczelniaczy i silikonów, zeszlifowanie niedopasowanych części silnika to wszystko potrzebuje czasu. Nie słyszałeś o tolerancjach, w jednym jest czegoś mniej w drugim czegoś więcej, jeden będzie potrzebował mniej czasu na dotarcie drugi więcej.
Zgadzam się z jednym - 100 km i można dawać w palnik, ale tylko w Japońcach. Dlaczego ? Bo od kilkunastu lat ciągle robią ten sam sprzęt i na bieżąco poprawiają niedoskonałości.
Ale co do wymian to bzdura. Częstsza zmiana oleju nikomu nie zaszkodziła.
Krecik docierał g7 na rajdzie i silnik pociągnął ponad 10k. Zrób tak z nowym can amem to 1000 nie przekroczysz. Po co kusić los zmieniać olej jak najczęściej i będzie spokój.
Ozo Drapers Squad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
Olej to żaden majątek tak samo jak filtr.
Ja bym zrobił pierwszą wymianę oleju po 300 km, drugą na 800 a trzecią na 2000.
Co ma się wytrzeć to się wytrze a co nie to będzie się wycierać dłużej.
Ja bym zrobił pierwszą wymianę oleju po 300 km, drugą na 800 a trzecią na 2000.
Co ma się wytrzeć to się wytrze a co nie to będzie się wycierać dłużej.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: ndz 19 paź, 2008
- Quad:: Grizzly700 2007 sprzedany Grizzly700 2014 OBECNY
- Imię: Tomasz MASA
- Lokalizacja: Malczyce pow. Środa Śląska
- Kontakt:
Re: Dotarcie Yamaha Grizzly 700
No to i ja coś dopiszę od siebie zjeździłem G7 z 2007 i sprzedałem z przebiegiem 13500 silnik igła co prawda pierwszych wymian nie pamiętam ale normalnie robiłem co każdy tysiąc km.
Teraz dosiadam G7 2014/2014 nówkę i sprzedawca powiedział że pierwsza wymiana oleju po 200 kilometrach lub po 20 moto godzinach a następna na 500 km. lub 50mtg i następna na 1 tyś.
Ważniejsze są moto godziny bo w błocie stoisz , wyciągarką się bawisz ,bączki lub jak kto woli "donaty " kręcisz a silnik klepie i olej traci właściwości a kilometrów nie przybywa.
No i jeszcze jedna sprawa chodzi o wyprawy lub rajdy to wymiana oleju musi być częstsza kilkukrotna w czasie imprezy ale to ostatnie stwierdzenie może rozwinąć kolega PINGWIN on ma bardzo duże doświadczenie rajdowo wyprawowe
Teraz dosiadam G7 2014/2014 nówkę i sprzedawca powiedział że pierwsza wymiana oleju po 200 kilometrach lub po 20 moto godzinach a następna na 500 km. lub 50mtg i następna na 1 tyś.
Ważniejsze są moto godziny bo w błocie stoisz , wyciągarką się bawisz ,bączki lub jak kto woli "donaty " kręcisz a silnik klepie i olej traci właściwości a kilometrów nie przybywa.
No i jeszcze jedna sprawa chodzi o wyprawy lub rajdy to wymiana oleju musi być częstsza kilkukrotna w czasie imprezy ale to ostatnie stwierdzenie może rozwinąć kolega PINGWIN on ma bardzo duże doświadczenie rajdowo wyprawowe