Mam pytanie zamówiłem nową część (czujnik luzu) od Serwisu Yamaha leż po jego dostarczeniu okazało się że ten czujnik jest zakrótki i jest on do wstecznego zadzwoniłem co mam zrobić serwis Yamaha powiedział że mam wysłać a ja się spytałem kto pokryje koszty przesyłki oni powiedzieli że ja!
Mam pytanie kto powinien pokryć koszty przesyłki skoro to oni zły przysłali ?
Kto pokrywa koszty ?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: wt 02 lip, 2013
- Quad:: Yamaha Raptor 350
- Imię: Damian
Re: Kto pokrywa koszty ?
Cześć, mi się wydaje ze oni powinni pokryć koszt, bo to oni zły przysłali.
Jak byś ty zły zamówił to w tedy musisz płacić, ale nie jak oni zły przysłali.
Jak byś ty zły zamówił to w tedy musisz płacić, ale nie jak oni zły przysłali.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Kto pokrywa koszty ?
Skoro reklamacja jest uzasadniona a to sprzedający popełnił błąd przy wysyłce i umyślnie bądź nieumyślnie wysłał zły produkt jest zobowiązany do zwrotu kosztów wysyłki.
Niekiedy koszt wysyłki przewyższa wartość zamówionego towaru dlatego ktoś w końcu się za to wziął.
Tu ustawa :
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)
Art. 8.
[Uprawnienia kupującego]
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Niekiedy koszt wysyłki przewyższa wartość zamówionego towaru dlatego ktoś w końcu się za to wziął.
Tu ustawa :
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)
Art. 8.
[Uprawnienia kupującego]
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc![Sad :(](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
![Sad :(](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
![Twisted Evil :twisted:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_twisted.gif)
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.