Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
- syciu
- A.P.T. - ATV Poznań Team
- Posty: 149
- Rejestracja: wt 04 gru, 2012
- Quad:: Renegade 800 XXC
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
Krótka instrukcja co i jak zrobić aby wymienić sobie oleje.
Przedni Dyfer:
1. Ustaw quada na poziomej równej powierzchni.
2. Ustaw miskę do spuszczanego oleju pod przedni dyfer.
3. Wykręć korek spustowy dyfra.
4. Wykręć korek do uzupełniania oleju.
5. Podnieś przednie lewe koło (np. lewarkiem) aby całkowicie opróżnić olej z komory dyfra.
6. Opuść pojazd na podłoże.
7. Wkręć korek spustowy dyfra – używając odpowiedniej siły (używać klucza dynamometrycznego i przykręcić z siłą 7,5 Nm
8. Uzupełnić stan oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju (jak się zacznie przelewać to odczekać chwilę aż poziom się ureguluje i już nic nie będzie się wydostawało).
9. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i zastosować nową podkładkę miedzianą.
10. Dokręcić – używając odpowiedniej siły 22,5 Nm (używać klucza dynamometrycznego)
Tylny Dyfer:
1. Ustaw quada na poziomej równej powierzchni.
2. Ustaw miskę do spuszczanego oleju pod przedni dyfer.
3. Wykręć korek spustowy dyfra.
4. Wykręć korek do uzupełniania oleju.
5. Podnieś przednie lewe koło (np. lewarkiem) aby całkowicie opróżnić olej z komory dyfra.
6. Opuść pojazd na podłoże.
7. Wkręć korek spustowy dyfra – używając odpowiedniej siły (używać klucza dynamometrycznego i przykręcić z siłą 7,5 Nm
8. Uzupełnić stan oleju - zalewamy nowy olej tak aby sięgał od dna otworu wlewowego (gwintowanego) ok. 25 mm - 32 mm (przy maszynach produkowanych do 2011) a 20 mm (przy maszynach produkowanych od 2012)
9. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i zastosować nową podkładkę miedzianą.
10. Dokręcić – używając odpowiedniej siły 22,5 Nm (używać klucza dynamometrycznego)
Skrzynia biegów:
1. Ustaw quada na poziomej równej powierzchni.
2. Ustaw miskę do spuszczanego oleju pod przedni dyfer.
3. Wykręć korek spustowy skrzyni.
4. Wykręć korek do uzupełniania oleju. Oczyść magnez z metalowych opiłków ktre przyległy do niego - to normalne że coś tam przylegnie - bo skrzynia cały czas się zużywa. Możesz w ten sposób kontrolować czy nie czasem nadprogramowo :pĹacz:
5. Podnieś przednie lewe koło (np. lewarkiem) aby całkowicie opróżnić olej z komory skrzyni.
6. Opuść pojazd na podłoże.
7. Wkręć korek spustowy skrzyni – używając odpowiedniej siły (używać klucza dynamometrycznego i przykręcić z siłą 20 Nm
8. Uzupełnić stan oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju (jak się zacznie przelewać to odczekać chwilę aż poziom się ureguluje i już nic nie będzie się wydostawało).
9. Wkręcić korek do uzupełniania oleju (ten plastikowy) i zastosować o-ring (wymienić go jeśli jest uszkodzony na nowy)
10. Dokręcić – używając odpowiedniej siły 5 Nm (używać klucza dynamometrycznego)
I jeszcze dwa krótkie filmy obrazujące to co powyżej:
Dyfer zalewany jest 75w140 - tego oleju używamy do skrzyni i tylnego dyfra w 1000, natomiast w 800 oba dyfry zalewamy 75W90.
Dyfer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fzdNzJf6vec[/youtube]
Skrzynia:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=odL2H30A2cY[/youtube]
Przedni Dyfer:
1. Ustaw quada na poziomej równej powierzchni.
2. Ustaw miskę do spuszczanego oleju pod przedni dyfer.
3. Wykręć korek spustowy dyfra.
4. Wykręć korek do uzupełniania oleju.
5. Podnieś przednie lewe koło (np. lewarkiem) aby całkowicie opróżnić olej z komory dyfra.
6. Opuść pojazd na podłoże.
7. Wkręć korek spustowy dyfra – używając odpowiedniej siły (używać klucza dynamometrycznego i przykręcić z siłą 7,5 Nm
8. Uzupełnić stan oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju (jak się zacznie przelewać to odczekać chwilę aż poziom się ureguluje i już nic nie będzie się wydostawało).
9. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i zastosować nową podkładkę miedzianą.
10. Dokręcić – używając odpowiedniej siły 22,5 Nm (używać klucza dynamometrycznego)
Tylny Dyfer:
1. Ustaw quada na poziomej równej powierzchni.
2. Ustaw miskę do spuszczanego oleju pod przedni dyfer.
3. Wykręć korek spustowy dyfra.
4. Wykręć korek do uzupełniania oleju.
5. Podnieś przednie lewe koło (np. lewarkiem) aby całkowicie opróżnić olej z komory dyfra.
6. Opuść pojazd na podłoże.
7. Wkręć korek spustowy dyfra – używając odpowiedniej siły (używać klucza dynamometrycznego i przykręcić z siłą 7,5 Nm
8. Uzupełnić stan oleju - zalewamy nowy olej tak aby sięgał od dna otworu wlewowego (gwintowanego) ok. 25 mm - 32 mm (przy maszynach produkowanych do 2011) a 20 mm (przy maszynach produkowanych od 2012)
9. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i zastosować nową podkładkę miedzianą.
10. Dokręcić – używając odpowiedniej siły 22,5 Nm (używać klucza dynamometrycznego)
Skrzynia biegów:
1. Ustaw quada na poziomej równej powierzchni.
2. Ustaw miskę do spuszczanego oleju pod przedni dyfer.
3. Wykręć korek spustowy skrzyni.
4. Wykręć korek do uzupełniania oleju. Oczyść magnez z metalowych opiłków ktre przyległy do niego - to normalne że coś tam przylegnie - bo skrzynia cały czas się zużywa. Możesz w ten sposób kontrolować czy nie czasem nadprogramowo :pĹacz:
5. Podnieś przednie lewe koło (np. lewarkiem) aby całkowicie opróżnić olej z komory skrzyni.
6. Opuść pojazd na podłoże.
7. Wkręć korek spustowy skrzyni – używając odpowiedniej siły (używać klucza dynamometrycznego i przykręcić z siłą 20 Nm
8. Uzupełnić stan oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju (jak się zacznie przelewać to odczekać chwilę aż poziom się ureguluje i już nic nie będzie się wydostawało).
9. Wkręcić korek do uzupełniania oleju (ten plastikowy) i zastosować o-ring (wymienić go jeśli jest uszkodzony na nowy)
10. Dokręcić – używając odpowiedniej siły 5 Nm (używać klucza dynamometrycznego)
I jeszcze dwa krótkie filmy obrazujące to co powyżej:
Dyfer zalewany jest 75w140 - tego oleju używamy do skrzyni i tylnego dyfra w 1000, natomiast w 800 oba dyfry zalewamy 75W90.
Dyfer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fzdNzJf6vec[/youtube]
Skrzynia:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=odL2H30A2cY[/youtube]
M5 - "Chcesz się ścigać, nie masz szans" - Jeremy Clarkson
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
ZONEparts.pl
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
ZONEparts.pl
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
Witam, mam can am 800, chciałbym wiedzieć co ile km powinno wymieniać się olej w dyfrach i w skrzyni?
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
co każdy przegląd, czyli co max 1000 km
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
W 1000 to jest tragedia jakaś. Zmieniałem olej 2 godziny
Ozo Drapers Squad
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
Hehe to weź sobie starszy model co tarcze hamulca są prze dyfrze i dostęp do śrub spustowych/wlewowych jest zaje*****.... dostępny
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
Żebyś wiedział co tylko wymieniam /serwisuje Can-ama to wzdycham do RinconaIkar pisze:Nie ma to jak Rincon
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
A nie co 3 000 km ???Pingwin Legnica pisze:co każdy przegląd, czyli co max 1000 km
- bartek1984
- Posty: 14
- Rejestracja: czw 17 sty, 2013
- Quad:: renegade 1000xxc
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
Ja w śilniku wymieniam co 700km a dyfry skrzynia co 1500km plus regulacja zaworów i wszystko chodzi jak ta lalaCOBYR pisze:A nie co 3 000 km ???Pingwin Legnica pisze:co każdy przegląd, czyli co max 1000 km
Re: Wymiana olejów - skrzynia i dyfer - Can-Am 800 i 1000 :)
Znam kolegę co w Renacie olej wymienił tylko raz jak przypłynęła i ją dotarł teraz ma nalatane ponad 9 tysi bez wymiany olei
Ostatnio zmieniony pn 20 sty, 2014 przez Marjano, łącznie zmieniany 1 raz.