Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Honda
GoldenWorld
Posty: 7
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Honda TRX 450
Imię: Patryk

Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: GoldenWorld » pt 02 sie, 2013

Witam
Na wstępie powiem, że jestem tutaj nowy.
Dwa dni temu zakupiłem Honde Trx 450 sportrax 2005r.
Wcześniej z quadów miałem 200cm3 Hsung'a i powiem wam, że jest to jak skok do zimnej wody, taka różnica mocy.
Mam do Was kilka pytań dotyczących Hondy, a więc:
1. Jaki olej (lepkość, parametry, może też jakiej firmy polecacie?) jest lany do silnika oraz skrzyni.
Dziwi mnie jedno, na zimnym mam stan oleju ponad połowe.
Po rozgrzaniu nie wiem czemu, ale jest różnie, raz po zgaszeniu, kiedy już jest ciepły jest stan około połowy, a czasem ledwo minimum, tak samo jest kiedy quad chodzi, trochę dziwne dla mnie te krążenie, a może jednak jest go za mało? Bo też niedługo troche popróbuję na koła go stawiać, i chcę być pewny smarowania. One też mają dopuszczalne takie manewry, tak? Kiedy jest w pionie ma smarowanie? Bo tak, jak w poprzedniku moim nie mogłem zbyt tego nadużywać.
W skrzyni jest jakaś możliość spradzenia stanu, czy tylko wylanie?
co ile wymiana oleju?
Może łatwiej będzie to określić, np. co ile baków paliwowych ? Najłatwiej będzie mi wtedy to określić.

2. Czy to kwestia bardzo dobrego wyczucia włączania biegu jałowego(luz), bo mam troche z tym problem, trzeba bardzo delikatnie ruszyć, aby go włączyć, przeważnie albo z biegu 2 na 1 trafiam.
3. Czy ta dzwigienka z lewej strony zaraz pod plastikiem, mniej więcej pod kranikiem to ssanie?
4. Ile czasu zajmuje mu przyspieszenie do 100 km/h ?
5. Jakie mniej więcej spalanie jest tego quada? Liczone na motogodziny, kilometry? Zasięg jego(w godzinach/kilometrach? Ile ma rezerwy? Bo zbiornik 12l tak? Benzyne lejecie 95 oktan ? bez żadnych dodatków?
6. Rozumiem, że te quady lubią tylko wysokie obroty? Odcina czasem mu raczej nie zaszkodzi? Pięknie brzmi, albo dosyć mocne dociąganie go na biegach?
7. Na szosie zauważyłem ściąganie na prawą strone, prawdopodobnie tył, ponieważ postawiłem lekko na tylne koła, to go ściągało i to nawet sporo, bo przyspieszyć ostro to zarzuca bardzo. Jak wyregulować rozstaw, aby było dobrze? Bo to odmierza się na X itd.? a może jest inny sposób.
8. Po zapaleniu quada, przez jakieś 2 sekundy zaświeci mi się kontrolka (temepratury albo oleju, już nie pamiętam jaka to była), to normalne tak? I ile czasu powinien pochodzić, aby można zacząć jazde?
9. Łańcuch na postoju ma być luźny, czy w miare naciągniety (lekko/mocno) ? bo przy obrotach niskich słychać (charakterystyczne takie odgłosy jego)
10. Dlaczego jak jest ciepły, trzeba używać tego przycisku Hot start, tzn. dlaczego on tego potrzebuje przy odpalaniu?
11. Czy ciepło od silnika, dosyć duże (przynajmniej w taką pogode) jest normalne tak? bo ostro grzeje w nogi, mam go od 2 dni, wczoraj raz załączył mi się wiatrak, po dłuższej takiej jeździe, troche chyba późno?
12. Na co w nich szczególnie zwracać uwagę? systematycznie, przed każdym wyjazdem ?
13. Pod siedzeniem jest książka i ta druga rzecz w takim pódełku? co tam jest, bo niestety mam puste.
14. Czy wody, błota unikać? modułu itp? unikać zalania? Bo zauważyłem że jest na tylnej częsci ramy w dosyć dostępnym miejsu.
15. Co ile mniej więcej spradza się luzy zaworowe?
16. I możecie rozwinąć temat z sączeniem filtra powietrza?
Wiem, że uzbierało się tego sporo, ale niestety dopiero się uczę, I muszę pochłonąć tą wiedzę? Licze na waszą pomoc, dzięki !
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Progress
TranS-Squad Team
Posty: 2210
Rejestracja: śr 13 paź, 2010
Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rembertów/Wilanów

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: Progress » sob 03 sie, 2013

Czesc,
Gratuluje wyboru :) skad jestes ?
Jestem w robocie i pisze z telefonu wiec nie wiem czy dam rade na wszystko odp.
Co do oleju to kazdy ma swoj najlepszy ;) wiesz jak to jest... ja od poczatku leje dedykowany przez Honde Repsol 10w40 zarowno do silnika jak i do skrzyni.
Jak prawidlowo sprawdzac stan oleju podesle ci w linku bo juz to opisywalem ale na innym forum. Inny stan masz w okienku na zimnym inny na cieplym i jeszcze inny jak chodzi.


Jak go postawisz zupelnie w pionie to z gasnie, na tylnych kolach mozesz smigac dowoli.
Do sprawdzania oleju w skrzyni jest srubka ktora sie wykreca, po tej samej stronie co wlew, jest to w manualu opisane. Osobiscie jak wymieniam olej to wlewam 650cm3 tyle ile sie miesci. Co do techniki spr przy pomocy srubki tez ci linka wysle.
Olej w skrzyni wymieniam zazwyczaj co 4 wyjazdy po 6 godzin ale powiem ci ze skrzynia w trx potrafi zniesc cuda, kiedys ci opowiem.
Olej w silniku wymieniam tak samo czestk jak w skrzyni albo czesciej jak sie bardzo kurzy.
TranS-Squad Team

Awatar użytkownika
Progress
TranS-Squad Team
Posty: 2210
Rejestracja: śr 13 paź, 2010
Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rembertów/Wilanów

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: Progress » sob 03 sie, 2013

.
Ostatnio zmieniony sob 03 sie, 2013 przez Progress, łącznie zmieniany 1 raz.
TranS-Squad Team

Awatar użytkownika
Progress
TranS-Squad Team
Posty: 2210
Rejestracja: śr 13 paź, 2010
Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rembertów/Wilanów

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: Progress » sob 03 sie, 2013

2. Tez na poczatku mialem z tym problem szczegolnie w butach crossowych, wydaje mi sie ze to raczej kwestia wprawy niz problemow ze skrzynia ale roznie moze byc, obserwuj to.
3.tak to ssanie, uzywasz przy zimnym silniku,
4. Nawet jak nie masz dlubnietego silnika ale dobrze zmieniasz biegi to trwa niedluzej niz ziewniecie ;) nigdy nie mierzylem...
5. Zbiornik 10,22 litra, nie mam pojecia ile spala ;) leje 95, zdania znowu sa podzielone, niektorzy twierdza ze na 98 czuja roznice czyli wieksza moc. Ja zawsze lalem 95.
6. Ten model quada ciagnie mocniej na wyzszych obrotach, dol ma slabszy, ja to poprawilem stosunac wieksze dysze, wieszky dolot powietrza, twinair w airboxie, wyjecie kryzy z tlumima i regulacje. Roznica jest duza.
7. Jak sie ustawia zbieznosc ale to przednich kol masz opisane w ostatnim numerze Quadzika. Jak sciaga jadac na tylnych to moze byc rozne cisnienie w oponach, koslawa felga, koslawa oska, brak wprawy.
8.to ko trolka temperatury silnika, przy uruchamianiu dzieje sie tak jak napisales to normalne, daj mu z 3 minuty zeby nabral temp w zime nawet troche wiecej jak odpalasz zupelnie zimny.
9. Napiecie lancucha jest wazne, ten objaw ktory opisujesz moze sugerkwac ze lancuch jest zbyt luzny, tez miewalem ten problem. Latwo temu zaradzic, naciagasz lancuch. Manual mowi jak to zrobic. Jak nie dasz rady to daj znac. Po naciagnieciu lancuch tez musi miec margines luzu.
10. Ja nigdy tego nie uzywalem, jak silnik jest rozgrzany to zawsze odpalam bez tego, ale manual mowi zeby to robic wiec lepiej to robic. Nie pamjetam czy to po to aby bylo latwiej odpalic czy tez z innego powodu raczej to pierwsze.
11. Cieplo o ktorym piszesz jest normalne, w zime to docenisz ;) ten quad ma chlodnice oleju wiec nie tak latwo go przegrzac, wiatrak nie wlacza sie czesto. Obserwuj stan plynu w chlodnicy i oleju !
12. stan oleju, uzueplnienie oleju w silniku, stan plynu w chlodnicy, stan plynu chamulcowego, napiecie lancucha, nasmarowanie lancu. cha, stan filtra powietrz i jego nasaczenie. Mozna by jeszcze kilka wymienic ale to wg mnie najwazniejsze zabiegi. Sprawdzenie niektorych trwa sekunde.
13. Jezeli to czarne plastikowe pudelko w formie walca to byly tam oryginalne klucze ale wg mnie to zadna strata, uzupelnij sobie.
14. Ja swoim wrecz plywalem ;) lubi czasem sie schlodzic, krytyczny punkt to miejsce gdzie jest dolot powietrza do air boxa masz to pod siedzeniem prawie pod jajkami ;) swieca jest wysoko i szczelna, zniesie nurkowanie jak nie ma ubytkow w szczelnosci.
15 nie pamietam co mowi dokladnie manual, bylo to kilkadziesiat godzin spr i ci powiem.
16. Podesle linka, opisywalem juz.
TranS-Squad Team

GoldenWorld
Posty: 7
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Honda TRX 450
Imię: Patryk

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: GoldenWorld » sob 03 sie, 2013

Okolice Włocławka
trochę wczoraj podjarany byłem i zbyt logicznie nie myślałem, co do luzów na zaworach to raczej powinno je słychać, chociaż jak będzie chwila, to sprawdze.
Co do oleju, syntetyk, czy półsyntetyk? cholera musze jakoś sprawdzić co ja tam mam.

a dzisiaj ta franca wyrzuciła mnie na trawie, wyjechałem za garaże no i trzeci obrót o 360 stopni skończył się niepowodzeniem i położyłem go na bok...
benzyna mi poleciała jakoś pod siedzeniem na plastik, pewno to z nadmiaru...
myślałem, że dłużej utrzymam czyste konto, no ale cuż :D

co do przyspieszenia, to pewno jakoś 5 sekund, strzelam jakoś tak na oko...?

Do łańcucha, pewno kupić jakiś środek do smarowania, a póki co to może deczko olejem go, bo chyba nie tawotem :D
Czym nasączać filtr, olejem?
Chłodnica ma obieg oleju ze silnika tak?
Opony jeszcze mam orginał, w prawdzie tył już ja będe musiał wymienić, bo bieżnika nie dużo zostało...
Ogólnie to w takie ''normalne'' dni to używam go tak,' o śmigne sobie do najbliższego zakrętu i spowrotem, '' dłuższe wyjazdy raczej rzadziej, niedziela, sobota...
to mniej więcej ile przejade na baku? chociaż w godzinach? bo nie wiem, czy brać bańke drugą w plecak :D żartuje oczywiście
dzięki za odpowiedź, bo za nim te ogromne forum ogarne, to ze 2 sezony miną

Awatar użytkownika
Progress
TranS-Squad Team
Posty: 2210
Rejestracja: śr 13 paź, 2010
Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
Imię: Adrian
Lokalizacja: Rembertów/Wilanów

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: Progress » sob 03 sie, 2013

Leję full syntetyk.
Z kranika poleciało albo z pod korka od baku. Pewnie fikniesz jeszcze nieraz oby tylko tak delikatnie jak opisujesz. Ja już miałem kilka niezłych gleb + gips, uważaj bo o zdradliwa bestia szczególnie jak założysz nowe opony
Zwykły olej zostanie z łańcucha momentalnie rozchlapany po całym quadzie ;) towot to także katastrofa. Wpisz sobie na allegro smar do łańcucha ( off-road ) nie stosuj innych wynalazków bo szybciej się łańcuch zniszczy.
Co do filtra to jest albo olej w sprayu albo olej do namaczania filtra, także na allegro znajdziesz. Ja stosuje w sprayu bo nie mogę mieć zbyt zapaćkanego filtra bo mi powietrza brakuje.
Dokładnie tak olej silnikowy, ma obieg przez chłodnicę oleju, widać jak jak kucniesz z przodu quada. Taka mała chłodniczka na tej głównej w górnej części, przewody cię doprowadzą :)
około3-4h godziny katów i baku nie ma.

Sprawdzanie stanu oleju:
Stawiasz quada na równym, zastajesz silnik zimny, jeżeli poziom oleju jest przynajmniej na L to odpalasz. Dajesz mu 3-5 minut żeby się rozgrzał, następnie gasisz i odczekujesz kolejne 5.
To co zobaczysz na wizjerze to faktyczny stan oleju, jeżeli jest taka potrzeba to dolewasz aby stan był pomiędzy L Powtarzasz powyższą procedurę czyli zapalasz ( rozgrzewasz ) gasisz ( odczekujesz ) i sprawdzasz stan.

Jutro i ja się wybieram na orkę :) pozdro.
TranS-Squad Team

GoldenWorld
Posty: 7
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Honda TRX 450
Imię: Patryk

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: GoldenWorld » ndz 04 sie, 2013

ok, wielkie dzięki kolego :)
może jutro wieczorem uda mi się zrobić rundkę,
po południu żniwa mnie jeszcze czekają :)

GoldenWorld
Posty: 7
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Honda TRX 450
Imię: Patryk

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: GoldenWorld » pn 05 sie, 2013

a mam pytanie, co do stawiania go na tylnych kołach na siedząco, którego hamulca używacie? ręczny, czy nożny ?
na bocznych też można jeździć? nie poprzeginają się żadne elementy? bo różnie to z nimi bywa już...
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: Ikar » pn 05 sie, 2013

Można można nic mu się nie stanie. Co do jazdy na gumie ja używam nożnego :) o co chodzi z ręcznym ?
Ozo Drapers Squad

GoldenWorld
Posty: 7
Rejestracja: pt 02 sie, 2013
Quad:: Honda TRX 450
Imię: Patryk

Re: Honda TRX 450 Sportrax 05r. Kilka pytań

Post autor: GoldenWorld » pt 16 sie, 2013

Witam,

A więc nie wiem czy sytuacja, przy której zdarzyła się usterka ma jakiś wpływ, ale opisze:
a więc zrobiłem wypad, ujechałem jakies 3km. dosyć mocno go trzymałem na obrotach ogolnie, i wyjechałem na asfalt, pusciłem się za samochodem i przez jakies kolejne 2,3km ciągłem go na 5biegu na 2/3 obrotach przez ten odcinek, a więc troche tyrany był, zwalniam po tych 2,3km nagle patrze, olej w koło silnika.

zwaliłem bak, no i ''niby'' spadł wąż od hmm odpowietrzenia od skrzyni???, wpinany jest od prawej strony z boku pod pokrywą
Te wszystkie przewody tam dochodzą, jest to mniej więcej w okolicy tylniej baku.
Do tyłu wychodzą 2 odpowietrzenia, a on dochodzi do prawej strony.
A w doł wychodzi na to, że leci do skrzyni, ale jestem pewien.
jest to jakieś odpowietrzenie chyba, ale dlaczego poszło mi tyle oleju, czy miał za duże przeciązenie, bo go dosyć ostro trzymałem i poszło duze cisnienie i go wypchło i wyrzuciło olej? czy jest taka możliwosc, bo moze poprostu przypadek, że sie zsunął
a i olej ubywał z silnika, patrząc po miarce z lewej strony, jak jeszcze kawałek ujechałem...

olej uzupełniłem, wczoraj zrobiłem wypad, niby jest ok, ale martwi mnie to, czy był wtedy powód jakis, czy przypadek, nie chciałbym, zeby mi sie to stało gdzies dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”