Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
I jeszcze na koniec jedno pytanie: Czy jest quad zbliżony do wielkości kfx700 lub trx 700, który jest trochę lżejszy?
- Mieszko123
- Posty: 112
- Rejestracja: wt 20 kwie, 2010
- Quad:: Suzuki KingQuad 700
- Imię: Mieszko
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
@Ikar
co do tego, że 4x4 nigdy nie nadąży za ośką --->
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HyYoxdCaYSs[/youtube]
co do tego, że 4x4 nigdy nie nadąży za ośką --->
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HyYoxdCaYSs[/youtube]
Pozdrawiam, Mieszko!
Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu
Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"
Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu
Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Mieszko nie ma fizycznie takiej możliwości, nie przekonasz mnie. W przeprawie masz IRS fajnie super, komfort duży, ale jak przyjdzie do ścigania się po krętych dróżkach to raider 4x4 będzie miał szybko dosyć, każdy IRS gibie się na boki bez wyjątku, nawet TRX 700XX który jest quadem sportowym na krętej dróżce będzie gorszy choćby od LTZ/TRX 400.
Druga rzecz - masa. Mamy malutki tor w okolicy, bez specjalności, niewielkie hopki, czołgóweczka - v max - 40km/h. Jechał za mną kolega na crossie - niezły kozak, dodatkowo gość z wielkim doświadczeniem z jego relacji wynika że :
1) na zakrętach wylatuje
2) pływam po całym torze
3) hamuję znacznie wcześniej niż ośka
4) mocowo odstaje strasznie
Tutaj przechodzimy do sedna, Rincon standard, parę lekkich gratów + żółte sprężynki. Nawet jakby miał moc Reni 1000, zawieszenie ohlinsa najwyższej klasy dodatkowo PCV i wydech aftermarketowy, to nie ma opcji żeby na tak technicznym torze wyprzedzić ośkę. FIZYKA FIZYKA FIZYK ona na to nie pozwoli - wszystko zależy od masy. Ta sama sprawa tyczy się TRX 700XX który ma zawias niezależny z tyłu - owszem w mniejszym stopniu, ale jednak.
Sprawa 3 - Twój filmik. Ok KQ fajny zrobiony od podstaw aż do samego końca, wszystko zmienione, pewnie około 60 paru kucy realnej mocy. No i na tym filmie widać, że nie odstaje od ośki... Dlaczego ?
1) Tor względnie prosty (dłuugie zakręty),
2) hopki owszem są i to podobne jak u mnie, ale na miłość boską elka a seryjny zawias ośki i to rapiego 700 który na tor się ze swoją wagą nie nadaje, z najsłabszą 450 przed remontem dostałby niezłe lanie,
3) niech pojedzie tak na torze gdzie w najszerszym miejscu masz 3 metry, a zakręty 60 stopni masz co 3 sekundy dynamicznej jazdy (wróżę połamanie plastików)
4) raider tego raptora to niezła pipka...
Mieszko szanuję Twoją wiedzę i doświadczenie, ale jesteś w dużym błędzie. Żaden 4x4, albo jeszcze inaczej żadna maszyna ważąca 30 kg więcej nie nadąży za typową sportową ośką stworzoną na tor. Różnica będzie duża uwierz, nawet jeśli raiderzy są porównywalni umiejętnościowo.
P.S. Z moich obserwacji wynika że pomiędzy typowym 4x4 Grizzly, Kingquad, Rincon, a TRX700/KFX 700, jest taka sama różnica jak między TRX700/KFX 700, a TRX/LTZ 400. Co jeśli w grę wchodzi lżejsza 450/525 xc ? Chyba nie muszę mówić ?
Druga rzecz - masa. Mamy malutki tor w okolicy, bez specjalności, niewielkie hopki, czołgóweczka - v max - 40km/h. Jechał za mną kolega na crossie - niezły kozak, dodatkowo gość z wielkim doświadczeniem z jego relacji wynika że :
1) na zakrętach wylatuje
2) pływam po całym torze
3) hamuję znacznie wcześniej niż ośka
4) mocowo odstaje strasznie
Tutaj przechodzimy do sedna, Rincon standard, parę lekkich gratów + żółte sprężynki. Nawet jakby miał moc Reni 1000, zawieszenie ohlinsa najwyższej klasy dodatkowo PCV i wydech aftermarketowy, to nie ma opcji żeby na tak technicznym torze wyprzedzić ośkę. FIZYKA FIZYKA FIZYK ona na to nie pozwoli - wszystko zależy od masy. Ta sama sprawa tyczy się TRX 700XX który ma zawias niezależny z tyłu - owszem w mniejszym stopniu, ale jednak.
Sprawa 3 - Twój filmik. Ok KQ fajny zrobiony od podstaw aż do samego końca, wszystko zmienione, pewnie około 60 paru kucy realnej mocy. No i na tym filmie widać, że nie odstaje od ośki... Dlaczego ?
1) Tor względnie prosty (dłuugie zakręty),
2) hopki owszem są i to podobne jak u mnie, ale na miłość boską elka a seryjny zawias ośki i to rapiego 700 który na tor się ze swoją wagą nie nadaje, z najsłabszą 450 przed remontem dostałby niezłe lanie,
3) niech pojedzie tak na torze gdzie w najszerszym miejscu masz 3 metry, a zakręty 60 stopni masz co 3 sekundy dynamicznej jazdy (wróżę połamanie plastików)
4) raider tego raptora to niezła pipka...
Mieszko szanuję Twoją wiedzę i doświadczenie, ale jesteś w dużym błędzie. Żaden 4x4, albo jeszcze inaczej żadna maszyna ważąca 30 kg więcej nie nadąży za typową sportową ośką stworzoną na tor. Różnica będzie duża uwierz, nawet jeśli raiderzy są porównywalni umiejętnościowo.
P.S. Z moich obserwacji wynika że pomiędzy typowym 4x4 Grizzly, Kingquad, Rincon, a TRX700/KFX 700, jest taka sama różnica jak między TRX700/KFX 700, a TRX/LTZ 400. Co jeśli w grę wchodzi lżejsza 450/525 xc ? Chyba nie muszę mówić ?
Ozo Drapers Squad
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Chciałbym pytanko zadać, nie do waszego tematu
Czy jest 450-ka na którą zmieszczą się 2 osoby?
Czy jest 450-ka na którą zmieszczą się 2 osoby?
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Zmieścić się zmieszczą, ostatnio w 4 jechaliśmy... Ale no właśnie ale, komfort jazdy to inna sprawa
Ozo Drapers Squad
- Mieszko123
- Posty: 112
- Rejestracja: wt 20 kwie, 2010
- Quad:: Suzuki KingQuad 700
- Imię: Mieszko
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Artur, wiesz, ja to bardziej wrzuciłem tak luźno, wiadomo, że raczej sprzęt 4x4 nie będzie szybszy od ośki, nawet nie chodzi o samą masę, bo jak widać ten King nadąża. Ba, nawet jest lepszy bo w jeden zakręt ośka go blokuje a widać, że to nie jest koniec możliwości tego Kinga, ale chodzi też tutaj o komfort ścigania się. Zakręcić ośką w ciasnym winklu a zakręcić taką lantarą to jest całkiem inna rzecz, nawet na tym filmie widać, że rider na ośce wygina się jak zwykle, a kierowca kinga wygina się jak w wyścigach motocykli koszowych wygina się pilot, a trzeba zauważyć, że ten King waży dużo dużo mniej niż fabryczny. Chciałem tylko pokazać, że można.
Pozdrawiam, Mieszko!
Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu
Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"
Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu
Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Wszystko można, kwestia raidera. Znam osobników które z moim rinconem nie mają szans nawet jadąc 525 xc, znam też takich które objadą mnie na torze na raptorku 350. Ot wszystko kwestia umiejętności. Niestety nawet jeśli są one zbliżone, to na torze wygrywa masa...
Ozo Drapers Squad
- DIABLO_W
- DIABLO TEAM ZGIERZ
- Posty: 1539
- Rejestracja: sob 23 maja, 2009
- Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gdzieś w centrum
Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
IKAR stratujesz w tym roku w CC w Strykowie bo taki plan miałeś ??? jak rozmawialiśmy w tamtym roku 

DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN
https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts

Re: Jakiego QUADA kupić? musi być uniwersalny!
Chyba się skuszę, ale na jesieni jak będzie więcej błotka. Inaczej to mnie ośki zjedzą 

Ozo Drapers Squad