Poprawa stabilności

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
mariusz_ps11
Posty: 2
Rejestracja: sob 19 wrz, 2015
Quad:: Haili SP350J
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Przytyk

Poprawa stabilności

Post autor: mariusz_ps11 » ndz 20 wrz, 2015

Mój quad to Chińczyk Haili SP350J.
Oto jak rozwiązałem problem z niestabilnym prowadzeniem na asfalcie i nierównościach. Cała przyczyna to niewłaściwy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie wiem czemu fabryka robi to w przeciwną stronę. Może u mnie ktoś zamontował niewłaściwe wahacze?
Zwrotnica musi być pochylona górnym sworzniem w tył pojazdu co sprawia, że koła sa wleczone i samoczynnie powracają do jazdy na wprost. Jest to opisane i narysowane gdzieś w necie więc Ameryki nie odkryłem. Tak jest w każdym pojeździe włącznie z rowerami.
Przed zmianą na równym asfalcie dało się jeszcze w miarę jechać ale na nierównościach była walka z utrzymaniem kierownicy na wprost. W tej chwili mogę nawet puścić kierownicę i quad jedzie prosto. Jedyny minus (dla mnie mniejsze zło) to to, że trudniej się skręca, trzeba przyłożyć większej siły w zakrętach. To normalne bo trzeba pokonać siłę samoczynnego powracania kół na wprost. Im bardziej górny sworzeń w tył tym ciężej się skręca ale za to lepsza stabilność. Ja zrobiłem to na oko i jest to około 1,5cm.
Gdzieś na forum widziałem, że ktoś przespawał mocowania górnych wahaczy do ramy. Ja wybrałem wg mnie łatwiejszy sposób. Skróciłem jedno ramie wahacza, na drugim naciąłem rurkę i przegiąłem mocowanie tulei.

Ważne!
Zmniejsza się długość wahacza i koła pochylą się górą do wewnątrz. Trzeba zwrócić uwagę czy wystarczy gwintu na górnych sworzniach żeby skorygować ustawienie. Jeśli macie sworznie na stałe z wahaczem to jest dodatkowy problem.
Pamiętajcie o solidnych spawach! Poniżej kilka zdjęć.

Konieczne jest ustawienie zbieżności i pochylenia kół.
Załączniki
tak było fabrycznie, górny sworzeń bardziej w przód względem dolnego
tak było fabrycznie, górny sworzeń bardziej w przód względem dolnego
po przeróbce, górny sworzeń w tył
po przeróbce, górny sworzeń w tył
przygotowanie do spawania
przygotowanie do spawania
patent na mocowanie do spawania
patent na mocowanie do spawania
porównanie długości przed i po skróceniu
porównanie długości przed i po skróceniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”