[PT] Poland Trophy - News

Archiwum imprez przeprawowych, które już się odbyły.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 27 lut, 2007

Na Poland Trophy będzie elektroniczny system zliczania - karty chipowe i czytniki , bedzie można z nich odczytać kiedy i który zawodnik przybijał punkt , zliczanie będzie się odbywało bez "czynnika ludzkiego" poprzez włożenie karty do terminala , wynik bedzie błyskawicznie wyświetlany na ekranie monitora.
Wszystyko to powinno wyeliminować posądzenia o stronniczość i złą wolę organizatorów.
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » czw 01 mar, 2007

wyciąg z regulaminu dotyczący quadów:

7. Quady klasy Sport muszą spełniać następujące wymagania: dowolny pojazd quad lub ATV napędzany na jedną lub dwie osie nie posiadający wyciągarki , jeżeli pojazd posiada wyciągarkę zostanie ona zaplombowana. Kierowca musi posiadać odpowiednie wyposażenie - liny , bloczki oraz ubranie ochronne i kask. Kierowca musi posiadać ubezpieczenie OC pojazdu jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany musi posiadać ubezpieczenie OC jako pojazd wolnobieżny, oraz ubezpieczenie NW. Zalecane jest posiadanie roadbook holdera. Załogę w tej klasie stanowi jedna osoba.

8. Quady klasy Extreme muszą spełniać następujące wymagania:
dowolny pojazd quad napędzany na dwie osie , musi posiadać jedną lub dwie wyciągarki , liny oraz bloczki. Dozwolone są dowolne przeróbki w konstrukcji pojazdów . Zalecane jest posiadanie snorkli, organizator przewiduje na trasie brody do głębokości ok. 1,1 metra Kierowca musi posiadać ubranie ochronne i kask. Obowiązkowe jest posiadanie ubezpieczenia OC pojazdu, jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany musi posiadać ubezpieczenie OC jako pojazd wolnobieżny, oraz ubezpieczenie NW . Quady muszą posiadać urządzenie (metromierz) do pomiaru odległości z dokładnością do 10 m, dopuszcza się stosowanie GPSu jako urządzenia pomiarowego, zalecane jest posiadanie roadbook holdera. Załogę w tej klasie stanowi jedna osoba.
Jazda w Teamie:
Uczestnicy rajdu deklarują czy jadą z punktacją indywidualną czy zespołową , w przypadku punktacji zespołowej suma punktów zdobytych przez poszczególnych członków teamu jest dzielona przez ilość członków Teamu. W tym przypadku wszyscy uczestnicy teamu zajmują jednakowe miejsce i dzielą się nagrodami. Do rajdu zostaną dopuszczone pojazdy całkowicie sprawne technicznie, bez wycieków płynów i ze sprawnie działającymi układami stanowiącymi warunek dopuszczenia do ruchu. Organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pojazdu przed startem. Obowiązkiem załogi jest posiadanie sprawnego telefonu komórkowego oraz taśmy lub linki holowniczej.


Trasa klasy sport jest w rzeczywistości klasą turystyczną i przebiega całkowicie inną drogą niz klasa extrem . Zbliżają się obie trasy w miejscach gdzie na trasie extremalnej bedą ciekawe OSy i miejsca gdzie będzie można obserwować zmagania "zawodowców"
Niedługo rozpocznie się wizja lokalna terenów i początki wyznaczania tras , postaram się wrzucić fotki z ciekawszych miejsc rajdu.
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 05 mar, 2007

trochę więcej regulaminu:

ORGANIZACJA POLAND TROPHY I POSZCZEGÓLNYCH EDYCJI
8. Na każdym etapie znajdują się punkty kontroli przejazdu (PK), oraz odcinki specjalne (OS) które są oznaczone w road book'ach. Na OS mogą być umieszczone PK. Załogi zobowiązane są do zaliczenia PK oraz OS. Jako zaliczenie PK uznaje się uzyskanie potwierdzenia przejazdu przez PK poprzez wymianę danych pomiędzy znacznikiem ZPK umieszczonym w PK a Elektroniczną Kartą Drogową (EKD) umieszczoną w pojeździe lub inne potwierdzenie wprowadzone przez organizatora. Zrywanie linki lub uszkodzenie plomby zabezpieczającej bądź też jakiekolwiek inne niszczenie Znaczników Punktów Kontrolnych (ZPK) lub EKD karane jest dyskwalifikacją załogi, która się takiego czynu dopuści oraz nałożeniem opłaty w wysokości 150 PLN netto za każdy zniszczony ZPK lub EKD.

9. Załogi mogą zrezygnować z zaliczenia Odcinka Specjalnego (OS) – ominąć OS. Załogi rezygnujące z zaliczenia OS zobowiązane są do zgłoszenia tego sędziemu. Ominięcie każdego OS skutkuje naliczeniem kary w wysokości dodatkowych 240 min. doliczanych do całkowitego czasu przejazdu uzyskanego przez załogę. Ponadto, doliczane są kary za brak potwierdzeń przejazdu PK znajdujące sie na trasie OS. Sędzia wyznacza objazd OS dla takiej załogi. Załogi te kontynuują jazdę na trasie od końca OS lub od miejsca wyznaczonego przez sędziego. Zabłądzenie załogi nie pokonującej OS nie obciąża sędziego i ewentualne protesty dotyczące takiej sytuacji nie będą rozpatrywane. Dozwolone jest przejście OS przez załogę przed wjazdem i podjęcie decyzji o wjeździe na OS. Każdorazowe zerwanie pojazdem taśmy ograniczającej OS skutkuje otrzymaniem dodatkowej kary poprzez doliczenie dodatkowych 60 min. Każdorazowe wyjechanie całym pojazdem (4 kołami) poza trasę OS – zjechanie z OS – skutkuje naliczeniem dodatkowych 90 min. Jeżeli pojazd opuści trasę OS i nie powróci na niego przed jego końcem, wówczas doliczana jest kara dodatkowa w wysokości 240 min. Zjechanie z trasy OS i przejechanie ponad 50% OS poza trasą a następnie powrót na OS traktowane jest jak opuszczenie OS i skutkuje naliczeniem kary w wysokości 240 min. Niedopuszczalne jest wjechanie na trasę OS poza jego początkiem. Załoga, która wjedzie na trasę OS poza jego początkiem, traktowana jest jak załoga, która omija OS i naliczana jest kara w wysokości 240 min. oraz anulowane są wszystkie potwierdzenia PK uzyskane podczas przejazdu przez dany OS, co skutkuje naliczeniem kar jak za brak potwierdzeń PK.

10. W przypadku zablokowania OS lub innego odcinka trasy przez pojazdy zawodników, sędzia ma prawo zażądać od innych zawodników udrożnienia OS lub trasy. Niedopuszczalna jest pomoc ze strony pojazdów lub osób nie biorących udziału w danym etapie edycji Poland Trophy. Akceptacja pomocy ze strony osób trzecich dyskwalifikuje daną załogę z etapu. W wyjątkowej sytuacji sędzia może zezwolić innej załodze biorącej udział w rajdzie na wyjechanie poza taśmy ograniczające OS w celu usunięcia zatoru. Po usunięciu zatoru załoga musi powrócić na miejsce, do którego dojechała przed podjęciem przez sędziego decyzji o usunięciu zatoru. Jeżeli załoga nie zastosuje się do tej zasady, naliczana jest jej kara, jak za zjazd z OS. Po usunięciu zatoru na OS lub trasie, rajd jest kontynuowany z zachowaniem kolejności przybycia poszczególnych załóg do miejsca zablokowania OS lub trasy. Załoga usunięta poza OS całkowicie lub częściowo, otrzymuje kary regulaminowe takie, jak załoga, która samodzielnie zerwie taśmę lub opuści trasę OS-u. W wyjątkowej sytuacji sędzia może zadecydować, po konsultacji z Sędzią Głównym i Komandorem Rajdu o skróceniu OS, jego zamknięciu lub częściowym ominięciu OS. W takim wypadku wszystkie potwierdzenia PK uzyskane przez załogi, które przejechały OS przed jego zmianą lub zamknięciem, są anulowane.

11. Wyjazd ze startu etapu musi być samodzielnie (przez załogę) potwierdzony poprzez wymianę danych pomiędzy znacznikiem (ZPK) na starcie a EKD, co powoduje rozpoczęcie naliczania czasu dla załogi i jest równoznaczne z rozpoczęciem etapu; wjazd na metę etapu musi być potwierdzony samodzielnie przez załogę poprzez wymianę danych pomiędzy znacznikiem (ZPK) na mecie a EKD w pojeździe, co powoduje zatrzymanie naliczania czasu i równoznaczne jest z zakończeniem etapu. Po zakończeniu etapu załoga musi uzyskać potwierdzenie Sędziego Technicznego, który sprawdza, czy plomby na EKD nie zostały uszkodzone lub czy nie została zerwana lub uszkodzona linka, którą EKD jest przymocowana do pojazdu oraz czy pojazd spełnia warunki dopuszczające go do startu w danej klasie. Dopiero po uzyskaniu potwierdzenia od Sędziego Technicznego (wymianę danych pomiędzy Znacznikiem Sędziego Technicznego a EKD) można zerwać plomby na EKD. Załoga po każdym etapie osobiście zdaje EKD w biurze rajdu. Brak potwierdzenia Sędziego Technicznego w EKD skutkuje dyskwalifikacją załogi. Nie zdanie EKD do biura rajdu natychmiast po zakończeniu etapu skutkuje dyskwalifikacją załogi oraz nałożeniem opłaty za nie zdaną EKD w wysokości 150 PLN netto.

PUNKTACJA I KLASYFIKACJA POLAND TROPHY

3. W trakcie jednej edycji organizator nie dopuszcza możliwości zmiany samochodu/quadu. Dopuszcza się wymianę samochodu/quadu lub zmianę pilota w trakcie kolejnych edycji.

4. W klasie Extreme załogi quadów mogą startować w Teamach wieloosobowych, z zachowaniem warunku, że na jednym quadzie jedzie jeden uczestnik rajdu. Uczestnicy rajdu deklarują czy jadą z punktacją indywidualną czy zespołową przed startem do edycji. Nie jest dopuszczalna zmiana Teamu w trakcie trwania jednej edycji. Suma czasu jazdy wszystkich sklasyfikowanych członków zespołu, wraz z karami, dzielona jest przez ilość sklasyfikowanych członków zespołu i ten wynik decyduje o miejscu zajętym przez członków teamu. EKD umieszczane są na wszystkich quadach, i potwierdzenia przejazdu muszą być rejestrowane na wszystkich EKD. Miejsce, jakie zajmują członkowie teamu w klasie Extreme jest wspólne dla wszystkich członków zespołu, a nagroda przewidziana w regulaminie za zajęte miejsce wręczana jest dla zespołu, na ręce kapitana Teamu. O podziale nagrody decydują wyłącznie członkowie zespołu. Punkty zdobyte indywidualnie – niezależnie od tego, czy zawodnik startuje indywidualnie, czy zespołowo – w trakcie poszczególnych edycji liczone są do końcowej indywidualnej punktacji pucharowej.

5. Załogi otrzymują punkty odpowiednie do czasów po zakończeniu etapu. Suma punktów z etapów liczona jest do klasyfikacji generalnej. O zwycięstwie w danej edycji decyduje suma punktów zdobytych przez załogę we wszystkich etapach punktowanych w danej edycji. Do klasyfikacji końcowej liczy się suma punktów uzyskana w czterech edycjach. W przypadku, gdy załoga startuje w różnych klasach, klasyfikowana jest oddzielnie w każdej z klas. Podczas jednej edycji załoga może startować tylko w jednej klasie.

7. Sklasyfikowane zostają załogi, które do czasu zamknięcia mety dotrą do niej, oraz nie będą korzystały z obcej pomocy w trakcie całego etapu, pomocy serwisu poza miejscami do tego wyznaczonymi, lub nie zostaną zdyskwalifikowane z innego powodu. Klasyfikowane będą też załogi, które dotrą do mety po zamknięciu mety, otrzymują jednak Trayfę. Załogi, które nie są w stanie samodzielnie przekroczyć linię mety, są dyskwalifikowane z danego etapu.

9. Kary to ustalony przez organizatora ekwiwalent czasowy za każdorazowy brak potwierdzenia przejazdu znacznikiem PK w karcie EKD. Organizator ma prawo zmienić wysokość kary na poszczególnych PK, na inne niż podane w Regulaminie o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej na odprawie przed startem do danego etapu, a informacja ta zostanie ogłoszona na Tablicy Informacyjnej przy biurze Rajdu.

Kary regulaminowe:

kara w wysokości 60 min. doliczana do całkowitego czasu przejazdu uczestnika/załogi za brak każdego potwierdzenia znacznikiem PK w EKD.

kara 240 min. za ominięcie każdego OS (nie podjęcie próby przejazdu przez OS) doliczana do całkowitego czasu przejazdu;

kara dodatkowych 60 min. za każdorazowe zerwanie pojazdem taśmy ograniczającej OS, doliczana do całkowitego czasu przejazdu;

kara 90 min. za każdorazowe wyjechanie całym pojazdem – 4 kołami – poza trasę OS (zjechanie z OS), doliczana do całkowitego czasu przejazdu;

kara 240 min. za opuszczenie pojazdem trasy OS i nie powrócenie na niego przed jego końcem.

10. Załogi, które do zamknięcia mety nie osiągnęły jej, a równocześnie nie korzystały z obcej pomocy na całej trasie etapu lub serwisu poza miejscami do tego wyznaczonymi lub nie zostały zdyskwalifikowane z innego powodu, są klasyfikowane i otrzymują Taryfę tj. czas najgorszej załogi w klasie (do czasu zamknięcia mety), w której startuje załoga otrzymująca taryfę, liczony łącznie z karami za brak potwierdzeń PK w karcie EKD i dodatkowo powiększony o 50%.

11. O kolejności miejsc załóg z Taryfą decyduje ilość potwierdzeń PK w kartach EKD - im więcej potwierdzeń tym wyższa pozycja w klasyfikacji załóg z taryfą.

13. Jazda bez kasków i zapiętych pasów w klasach Adventure i No Limit karana jest dyskwalifikacją z danego etapu. Jazda bez kasku w klasach Sport i Extreme karana jest dyskwalifikacją z danego etapu.

WARUNKI TECHNICZNE

8. Quady klasy Extreme muszą spełniać następujące wymagania:

Dowolny pojazd quad napędzany na dwie osie , musi posiadać jedną lub dwie wyciągarki , liny oraz bloczki. Dozwolone są dowolne przeróbki w konstrukcji pojazdów . Zalecane jest posiadanie snorkli, organizator przewiduje na trasie brody do głębokości ok. 1,1 metra Kierowca musi posiadać ubranie ochronne i kask. Obowiązkowe jest posiadanie ubezpieczenia OC pojazdu, jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany musi posiadać ubezpieczenie OC jako pojazd wolnobieżny, oraz ubezpieczenie NW . Quady muszą posiadać urządzenie (metromierz) do pomiaru odległości z dokładnością do 10 m, dopuszcza się stosowanie GPSu jako urządzenia pomiarowego, zalecane jest posiadanie roadbook holdera. Załogę w tej klasie stanowi jedna osoba. Dopuszcza się możliwość jazdy w Teamie. Do rajdu zostaną dopuszczone pojazdy całkowicie sprawne technicznie, bez wycieków płynów i ze sprawnie działającymi układami stanowiącymi warunek dopuszczenia do ruchu. Organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pojazdu przed startem. Obowiązkiem załogi jest posiadanie sprawnego telefonu komórkowego oraz taśmy lub linki holowniczej.

11. Elektroniczna Karta Drogowa EKD zaplombowana jest w pojeździe. Zerwanie plomby dyskwalifikuje załogę z danego etapu.

12. Załogi zobowiązane są do przedstawienia zaplombowanej EKD sędziemu technicznemu na mecie etapu natychmiast po dotarciu do niej. Zerwanie lub uszkodzenie plomby lub linki, którym przymocowana jest EKD karane jest dyskwalifikacją załogi z danego etapu – załoga nie jest klasyfikowana i otrzymuje 0 punktów za dany etap.

PRZEPISY KOŃCOWE

8. Protesty wszelkiego rodzaju (dotyczące sędziowania, wyników, pozycji w klasyfikacji) muszą być być składane na piśmie skierowanym do Sędziego Głównego najpóźniej 1 godzinę po zakończeniu etapu. Protest musi być złożony wraz z kaucją 500 PLN w klasach No Limit i Extreme, 300 PLN w klasie Adventure oraz 100 PLN w klasach Tourist i Sport . Protest złożony bez opłaty uznaje sie za nieważny. Protest zostanie rozstrzygnięty przez Organizatora (Komandora Rajdu oraz Sędziego Głównego) po wysłuchaniu zainteresowanych stron. Rozpatrzenie protestu następuje w czasie 2 godzin od wpłynięcia protestu do biura rajdu. Werdykt jest podany do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w biurze rajdu. Jeżeli protest okaże się nieuzasadniony, powyższa kaucja nie zostaje zwrócona. Skargi związane z uszkodzeniem, zagubieniem, stratami osobistymi nie będą rozpatrywane.
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 05 mar, 2007

Trochę zdjęć z okolic I Edycji Poland Trophy
Załączniki
PICT0959.JPG
PICT0959.JPG (24.03 KiB) Przejrzano 5754 razy
PICT0958.JPG
PICT0958.JPG (28.9 KiB) Przejrzano 5751 razy
PICT0954.JPG
PICT0954.JPG (21.19 KiB) Przejrzano 5757 razy
PICT0948.JPG
PICT0948.JPG (16.69 KiB) Przejrzano 5753 razy
JURA17.jpg
JURA17.jpg (38.86 KiB) Przejrzano 5746 razy
JURA12.jpg
JURA12.jpg (26.64 KiB) Przejrzano 5750 razy
JURA9.jpg
JURA9.jpg (36.5 KiB) Przejrzano 5753 razy
JURA8.jpg
JURA8.jpg (38.87 KiB) Przejrzano 5745 razy
3fun - bo quady są naszą pasją

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » pn 05 mar, 2007

Teren jest obiecujący. Przed startem przydałbyby się obowiazkowe lekcje jak pokonywać wzniesienia i nie dac się skotłować do tyłu.... :D

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 05 mar, 2007

Zgłoszenia napływają ...
obok znanych i uznanych teamów pojawiają się Młode Wilcy ;) Które mogą nieźle namieszać ... Prawda Prezi?
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » śr 07 mar, 2007

:D na mieszanie jeszcze trochę za wcześnie ale faktycznie zaczynamy tworzyć team :wink:

ps.w rajdzie można zaistnieć (oczywiście pozytywnie)w rozmaity sposób :D i napewno to zrobimy :mrgreen: taka to już moja natura.
.:GALEON:.

Don Mario
Posty: 16
Rejestracja: czw 08 mar, 2007
Lokalizacja: z małej wsi
Kontakt:

Post autor: Don Mario » czw 08 mar, 2007

2can możesz podać namiary GPS-a na te zdjęcia, bo mieszkam 3km od Villa Verde a tych miejsc nie znam.
A spodobały mi się!!!
Można by pochasać
quadus maniakus

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 13 mar, 2007

Ludzie co z Wami , czemu nikt nie pisze CV teamów do kwartalnika Poland Trophy?
Nie chcecie zaistnieć dla szerszej opinii, tacy skromnisie jesteście? Gazety bedą leżały w Empikach i na Stacjach benzynowych...
Piszcie, mamy 10 stron dla quadów a nikt nie przedstawił się do tej pory...
Wystarczy kilka słów: skąd , kto , jak zaczęła się przygoda z quadami , dotychczasowe osiagnięcia, jakimi sprzetami jexdzicie , kto sponsoruje itp , do tego kilka zdjęć gęby i z terenu i do mnie na maila lub bezpośrednio do biura Poland Trophy .
Piszcie , albo podeślijcie materiały to dla Was zredaguję ...
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » wt 13 mar, 2007

:oops:nie no skromny to na pewno nie jestem tylko czasu i weny mi brak,muszę sie jutro zebrać :?
.:GALEON:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Imprezy przeprawowe”