Pogaduchy o CF Off-Top
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
Łukasz dobrze zgadłeś, w 100% ufam tylko sobie. Może nie tyle, że mam złe doświadczenia, ale znam wiele historii ludzi, którzy się w tym towarzystwie obracają i dam sobie rękę obciąć, że nie są to mity tylko smutna prawda. Polak jak widzi kaskę i łatwy zarobek to choćby się waliło będzie próbował wykonać robotę, jak najszybciej jak najłatwiej byle mieć z głowy. O naciąganiu łatwowiernych nie będę nawet mówił... Smutna prawda, ja w Polsce quada oddałbym do 4 serwisów. Nawet jak mam jechać do Warszawy, czy Legnicy.
Ozo Drapers Squad
- LATAJĄCY ARTEK
- Posty: 374
- Rejestracja: sob 08 gru, 2012
- Quad:: CF MOTO x8
- Imię: ARTEK
- Lokalizacja: KIELCE
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
http://s1.zmniejszacz.pl/115/20131105_001__74498.jpg Koledzy mam pytanie czy tak powinien wyglądać filtr oleju powiedzmy po 700 km ?
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
Ja swojego po wymianie nie widziałem więc nie podpowiem.
Najgorsze w tej całej historii rozsypania się quada i wstawienie do serwisu ASO ATV Sveden jest to, że moje X8 musi tam trafić na duży przegląd z regulacją zaworów, wymianą płynów, olejów itd - strach pomyśleć jak ten człowiek to ogarnie
No i ile będzie mnie to kosztowało
Artur - tu jest taka historia, że warto chłopakom zaufać w ASO Yamaha, widać, że coś robią, tu pośpiech nic nie da bo czekają na części a opiekę nad naprawą silnika sprawuje gość co zna budowę quada jak własną kieszeń. Nawet jak go w nocy obudzisz i pokażesz uszczelkę albo podkładkę to powie Ci skąd ona i co to jest
Elementy, które trzeba wymienić w zatartej maszynie
Uszczelka pod głowicę
o-ring pod cylinder
uszczelka pod cylinder
tłok
zestaw pierścieni
sworzeń tłoka
zabezpieczenie sworznia
uszczelniacz wału
sprzęgło
bęben sprzęgła
uszczelka dekla
łożysko
uszczelniacz
wałek rozrządu
uszczelniacz
uszczelka alternatora
łożysko
pompa oleju
uszczelniacz zaworów
cylinder
korbowód
olej
filtr
płyny
robocizna
No i elementy poboczne.
Naprawa wraz z robocizną - około 7 tys zł
Obrazuje to jakich zniszczeń może dokonać brak sprzęgła, które zostało spalone podczas odśnieżania na piegu H zamiast biegu L.
Radzę dla odśnieżających zwrócić na to uwagę.
Najgorsze w tej całej historii rozsypania się quada i wstawienie do serwisu ASO ATV Sveden jest to, że moje X8 musi tam trafić na duży przegląd z regulacją zaworów, wymianą płynów, olejów itd - strach pomyśleć jak ten człowiek to ogarnie
No i ile będzie mnie to kosztowało
Artur - tu jest taka historia, że warto chłopakom zaufać w ASO Yamaha, widać, że coś robią, tu pośpiech nic nie da bo czekają na części a opiekę nad naprawą silnika sprawuje gość co zna budowę quada jak własną kieszeń. Nawet jak go w nocy obudzisz i pokażesz uszczelkę albo podkładkę to powie Ci skąd ona i co to jest
Elementy, które trzeba wymienić w zatartej maszynie
Uszczelka pod głowicę
o-ring pod cylinder
uszczelka pod cylinder
tłok
zestaw pierścieni
sworzeń tłoka
zabezpieczenie sworznia
uszczelniacz wału
sprzęgło
bęben sprzęgła
uszczelka dekla
łożysko
uszczelniacz
wałek rozrządu
uszczelniacz
uszczelka alternatora
łożysko
pompa oleju
uszczelniacz zaworów
cylinder
korbowód
olej
filtr
płyny
robocizna
No i elementy poboczne.
Naprawa wraz z robocizną - około 7 tys zł
Obrazuje to jakich zniszczeń może dokonać brak sprzęgła, które zostało spalone podczas odśnieżania na piegu H zamiast biegu L.
Radzę dla odśnieżających zwrócić na to uwagę.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- LATAJĄCY ARTEK
- Posty: 374
- Rejestracja: sob 08 gru, 2012
- Quad:: CF MOTO x8
- Imię: ARTEK
- Lokalizacja: KIELCE
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
To po ilu kilometrach jest ta regulacja zaworów i co tam jeszcze bo powiem szczerze że nie jestem w temacie . I ciekawe czy to jest konieczne , trzeba by zadzwonić i popytać .
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
Może Andrzej coś podpowie na temat regulacji zaworów?
Nie wiem co ile jest, podobno warto je regulować co któryś przegląd i akurat teraz wypada ten któryś
Oleje w mostach też chciałbym wymienić - w silniku wiadomo.
Do tego chciałbym zlać płyn z chłodnicy i nalać nowego, ten swoje już przepracował, poza tym widać jego ubytek więc zamiast dolewać chciałbym wymienić.
Nie wiem co ile jest, podobno warto je regulować co któryś przegląd i akurat teraz wypada ten któryś
Oleje w mostach też chciałbym wymienić - w silniku wiadomo.
Do tego chciałbym zlać płyn z chłodnicy i nalać nowego, ten swoje już przepracował, poza tym widać jego ubytek więc zamiast dolewać chciałbym wymienić.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
-
- Posty: 642
- Rejestracja: pt 06 wrz, 2013
- Quad:: renegade 570 xxc , był cf x8 ,cf 500 , lucky star 400shineray 250-9c
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
U mnie też pojawił się wyciek delikatny przy pompie wody i z tego co wygląda to uszczelniacz tylko dziwne gdyż przebieg to 640 km na razie po kilku dniach jak zimny to kilka kropel płynu widać zobaczymy co będzie dalej .
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
U mnie przy wężach wchodzących do chłodnicy delikatnie poleciało, w zbiorniczku w normie między minimum a maximum, mimo to przy przeglądzie powiem, żeby zwrócili na to uwagę.
Ale żeby nie było niespodzianek, wożę ze sobą litr petrygo w razie W.
Ale żeby nie było niespodzianek, wożę ze sobą litr petrygo w razie W.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
Nie ufam ludziom i dzisiaj po raz kolejny miałem przykład porządnego mechanika.
Opiszę w skrócie : wymiana koła dwumasowego w mondeo 2.0 TdCi, cena uzgodniona z mechanikiem tydzień temu - 2200 zł. Dzisiaj 9 rano telefon - części są inne - droższe, więc na dzień dzisiejszy mamy 2700 zł. Co jak co ale ja nie dam się zrobić w bambuko - rozpierducha zrobiona naprawdę ostra, ale cena pozostała stara.
Teraz tak sobie siedzę i myślę ilu ludzi dało się tak zrobić w konia przez tego pseudo mechanika ? Jak tu takim ufać ?
Jak masz pełne zaufanie do serwisu i stosunek jakości do ceny jest OK wtedy spoko, ale naprawdę uważajcie, bo jak ktoś nie jest w temacie to można go łatwo zrobić w konia.
P.S. Regulację zaworów warto wykonywać co 2000 maks 3000 km. Przy nowym silniku obowiązek na pierwszym przeglądzie. Podparte zawory = wypalone gniazda => duże koszta.
Opiszę w skrócie : wymiana koła dwumasowego w mondeo 2.0 TdCi, cena uzgodniona z mechanikiem tydzień temu - 2200 zł. Dzisiaj 9 rano telefon - części są inne - droższe, więc na dzień dzisiejszy mamy 2700 zł. Co jak co ale ja nie dam się zrobić w bambuko - rozpierducha zrobiona naprawdę ostra, ale cena pozostała stara.
Teraz tak sobie siedzę i myślę ilu ludzi dało się tak zrobić w konia przez tego pseudo mechanika ? Jak tu takim ufać ?
Jak masz pełne zaufanie do serwisu i stosunek jakości do ceny jest OK wtedy spoko, ale naprawdę uważajcie, bo jak ktoś nie jest w temacie to można go łatwo zrobić w konia.
P.S. Regulację zaworów warto wykonywać co 2000 maks 3000 km. Przy nowym silniku obowiązek na pierwszym przeglądzie. Podparte zawory = wypalone gniazda => duże koszta.
Ozo Drapers Squad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
Ale tym to powinien zainteresować się serwis gwarancyjny, który wykonuje poszczególne elementy podczas przeglądu w ramach jakiegoś harmonogramu.Ikar pisze: Podparte zawory = wypalone gniazda => duże koszta.
Ja nie wiem co i przy jakim przebiegu trzeba robić w X8 , nie dostałem serwisówki.
O mechanikach samochodowych można książkę napisać to prawda, ale mechaników do quada takich, którzy robią to bo lubią a nie bo muszą jest znacznie mniej, śmiem nawet twierdzić, że prawie wcale ich nie ma
Tu gdzie stoi Grażyna, właśnie pracują tacy ludzie, w serwisie czysto, kady element odpowiednio myty i odtłuszczany przed montażem.
Nie boję się wejść w koszuli na warsztat bo wiem że się nie pobrudzę.
A co zrobił ASO ATV Sveden ?
Wymienił pasek napędowy, zdjął osłonę wariatora gdzie quad był upaprany w błocie !!!!!! Cały ten syf, który był na obudowie znalazł się w wariatorze.
Skąd wiem? - Bo w ASO Yamaha rozebrali to i pokazali, no tak tak można?
Dlaczego po przeglądach zawsze mam pełno oleju na osłonach spodu?
Nie ogarniam tego i nie wiem kto dał im autoryzację.
Mechanik wymienia olej na przepracowany, bo po wlaniu go do silnika, odpaleniu na kilka sekund olej wygląda jakby zrobił kupę kilometrów bo jest czarny jak smoła - co mówią w ASO Yamaha - "Olej nie był wymieniany".
Ja tego nie wiem bo nie widziałem jak wymieniał ale widziałem olej, który został zlany z silnika - dramat !!!
Rozpoczęcie diagnozy zatartego silnika Pan mechanik zaczyna od wymiany paska napędowego i oleju w silniku - po co ?
żal.pl
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Pogaduchy o CF Off-Top
Akurat zmiana oleju w X8 zawsze niesie ze sobą pobrudzenie osłon. Zlew jest niefortunnie umieszczony i leje się po ramie. To nie wina mechaników, a projektanta...
Co do reszty absolutnie się zgadzam, serwisy Cfki do najlepszych nie należą - ale są wyjątki
Co do reszty absolutnie się zgadzam, serwisy Cfki do najlepszych nie należą - ale są wyjątki
Ozo Drapers Squad