płyny eksploatacyjne

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Kawasaki
Awatar użytkownika
areczek1975
Posty: 9
Rejestracja: ndz 09 sty, 2011
Quad:: kawasaki brute force 750
Imię: arek

płyny eksploatacyjne

Post autor: areczek1975 » śr 17 wrz, 2014

Witam zakupiłem bf 750 2010rok i tu moja prośba chce powymieniać oleje w silniku i mostach może poradzicie co tam powlewać żeby było jak najlepiej z góry dziękuje za informację i pozdrawiam

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: oolsztyniak » śr 17 wrz, 2014

Do silnika wlej Motul 5100 bardzo popularny olej.
A w mosty jak koledzy niżej radzą :-)
Ostatnio zmieniony czw 18 wrz, 2014 przez oolsztyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Coby nie wprowadzać w błąd :)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: Ikar » śr 17 wrz, 2014

Nie nie nie Łukaszu absolutnie.

Silnik ok, tylny most tylko i wyłącznie olej do hamulców wewnętrznych. 80w90 rozwalisz cały most !!

Tylko i wyłącznie ten olej do tylnego dyfra : Mobilfluid 424

Dlaczego ?? :)

Są różne hamulce w quadach :

- Honda, CFx8, canamy na g1 - hamulec na tylnym wale
- yamaha, canamy na g2 - hamulec przy tylnym kole
- suzuki, kawasaki - hamulca... brak ???

Ja bardzo cenię kawę kvf 750 za 2 rzeczy-
1) Przednia blokada mostu - moim zdaniem najlepszy patent w quadach
2) tylny hamulec zanurzony w oleju (właśnie dlatego ten olej) - praktycznie bezobsługowy, klocków nie trzeba zmieniać, nic nie piszczy podczas jazdy, hamulec zamsze działa nieważne czy błoto czy śnieg nigdy go nie zapchamy.

System bezobsługowy przynajmniej teoretycznie, w praktyce musimy bardzo dbać o olej w tylnym moście, bo podobno koszty reanimacji tego hamulca w przypadku złego lub braku oleju są co najmniej ... duże :)

Polecam poczytać więcej o tego typu hamulcach.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw 18 wrz, 2014 przez Ikar, łącznie zmieniany 1 raz.
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: DKfan » czw 18 wrz, 2014

Ja dodam swoje 3 grosze bo Ikar się rozpisał i sam się pogubiłem jak to jest z przednim mostem, w Kawie w przednim moście ten sam olej co w silniku bo blokada mostu działa na zasadzie sprzęgła lepkościowego, z tyłu oczywiście Mobilfluid lub odpowiednik, ja teraz będę zalewał Motulem TRH 97.

Niewątpliwie hamulec płytkowy w kąpieli olejowej jest genialnym rozwiązaniem, nie wymienia się klocków, nie konserwuje zacisków, nie spada skuteczność po usyfieniu w błocie itd, jest zawsze. Przedni siada po długim taplaniu się w błocie, tył zawsze nas wyhamuje. Żałuję że tak niewielu producentów z niego korzysta.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: Ikar » czw 18 wrz, 2014

O proszę czyli dopiero ostatni komentarz jest prawdziwy :)

Fajnie każdego dnia można się czegoś nowego nauczyć, a ja przez cały ten okres żyłem w błogiej nieświadomości że do mostu przedniego w kawie lejemy 80w90 :)

Dobra robota :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: oolsztyniak » czw 18 wrz, 2014

Ty żyłeś w nieświadomości ? Zobacz mój wywód :oops:
Dla potomnych użyłem edycji coby wtopy nie było :D

Ogólnie wychodzi na to, że kawa dla typowego laika, który chciałby co nie co podłubać może okazać się niezłym wyzwaniem.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: DKfan » czw 18 wrz, 2014

Łukasz, dla laika który, który nie zajrzy na nasze forum może być sporym zaskoczeniem specyfika płynów. Ale są też ogromne plusy które ułatwiają samodzielne naprawy, np. wymiana uszczelniaczy przedniego wału jest tak przyjazna jak w żadnym innym quadzie, wał ustawia sprężyna, wystarczy zdjąć zabezpieczenia, wcisnąć wał w stronę silnika i wyjąć. W g700 trzeba luzować cały most albo go odkręcać żeby zrobić luz na wyjęcie wału.

Ja z Pawłem robiąc to pierwszy raz w BF wymieniliśmy wszystkie uszczelniacze wału w godzinę.
Jeżeli się nie obrazicie to wkleję takie podsumowanko w sprawie płynów w Kawusi.

Przedni dyfer: olej silnikowy 10W40 (stan - do wysokości dolnej krawędzi otworu wlewowego). Przedni dyfer wyposażony jest w mechanizm zwiększający tarcie, który najskuteczniej pracuje w oleju silnikowym.

Olej silnikowy: 10W40 motocyklowy 4T, np. Motul 5100 4T 10W40 (pólsyntetyk), Motul 7100 4T 10W40 (syntetyk), lub inne markowe o takich samych parametrach. (stan sprawdzamy na WKRĘCONYM bagnecie). filtr oleju: numer katalogowy: K&N 204 , HF-204 (lub inne)

skrzynia biegów: dla tych co pytają i nie wiedzą jaki olej, informuje że BF posiada zintegrowaną przekładnie zębatą która jest smarowana wspólnym olejem razem z silnikiem.

Tylny dyfer: mokry hamulec - Mobilfluid 424 (nie można stosować zwykłych olejów przekładniowych), stan - do wysokości dolnej krawędzi otworu wlewowego.
*oczywiście można stosować zamienniki Mobila takie jak np. Motul TRH97 i inne oleje przeznaczone do przekładni wyposażonych w mokry hamulec.
Ostatnio zmieniony czw 18 wrz, 2014 przez DKfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: oolsztyniak » czw 18 wrz, 2014

Opis git :oklaski: :ok:
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
areczek1975
Posty: 9
Rejestracja: ndz 09 sty, 2011
Quad:: kawasaki brute force 750
Imię: arek

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: areczek1975 » czw 18 wrz, 2014

Na początek dziękuję bardzo za info co do wymiany płynów a może jeszcze któryś z kolegów napisałby jakie ilości mniej więcej lejemy do poszczególnych elementów będę bardzo wdzięczny i potrzebuje jeszcze zakupić pług do bf750 może ktoś się orientuje co kupić żeby to pasowało do gada i było trwałe pozdrawiam

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: płyny eksploatacyjne

Post autor: DKfan » pt 19 wrz, 2014

Arku , który ma bardzo fajnego quada, tutaj masz link do serwisówki BF750
Wystarczy wpisać kod pojawiający się na stronie i pobrać.
Znajdziesz tam info na temat wymiany olejów, ile trzeba nalać itd.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawasaki”