Opinia o marce

Co kupić, na co wymienić, jaki najlepszy na początek...
MajoRreks
Posty: 7
Rejestracja: pt 10 cze, 2011
Imię: Dawid

Opinia o marce

Post autor: MajoRreks » pt 10 cze, 2011

Witam. Jest to mój pierwszy wpis na tym forum więc sorry jak wybrałem zły temat.
Mam pytanie dotyczące firmy "Hensim", ponieważ mam zamiar kupić quada z tej firmy, i bym chciał trochę się dowiedzieć na jej temat.
Z góry dzięki za odpowiedz. ;)

Awatar użytkownika
bawidamek77
Posty: 56
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010
Quad:: Polaris Sportsman 850 xp
Imię: Damian

Re: Opinia o marce

Post autor: bawidamek77 » pt 10 cze, 2011

Mnie przeraża już sama nazwa. Poczytaj na forum opinie o wynalazkach i może wyciagniesz jakieś wnioski o tej firmie.

MajoRreks
Posty: 7
Rejestracja: pt 10 cze, 2011
Imię: Dawid

Re: Opinia o marce

Post autor: MajoRreks » sob 11 cze, 2011

Właśnie moim zdaniem to nie jest żadna chińszczyzna a może i troche ale mój kuzynek ma quada z tej firmy 250 ccm, i jak na nim jeździłem to ogólnie lepiej niż nie jaki bashan, wogóle ma wał cardana. Ale bym chciał zaczerpnąć opinie od użytkownika który go posiadał albo nadal posiada.

A no i dodam że mam zamiar albo kupić tego "hensim"
( podam strone od nich może coś wywnioskujesz z tej strony - http://www.hensimusa.com

przeprawówka lub Yamaha Blaster 200ccm, to jest różnica 700 zl między nimi, a na forum niestety nic nie znalazłem na jego temat.
I w sumie nie wiem czy ten blasterek by mi wystarczył troche w teren i jeszcze lubie poskakać co mi zapewniał jak narazie Bashan, a jak widze w Blasterku jest niskie zawieszenie.

No i podam parametry od Hensim :


UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik - 229.6cc chłodzony powietrzem, 4 suwowy, jednocylindrowy silnik
Średnica cylindra / skok tłoka - 71mm/58mm (2.79in/2.28in)
Stopień sprężania - 8.7:1
Moc silnika - 15 KM @ 7500rpm
Moment obrotowy - 13.5nm @ 6000rpm (9.95Lb-ft)

System paliwowy Gaźnikiem
Smarowanie - Mokra miska olejowa
Zapłon - CDI
Transmisja - Wał napędowy + (tył)
Przełożenie - 5-biegowa

WYMIARY
Długość całkowita - 1940mm (76.4in)
Szerokość całkowita - 1040mm (40.9in)
Wysokość całkowita - 1160mm (45.7in)
Wysokość siedzenia - 820mm (32.3in)
Prześwit 170mm (6.7in)
Rozstaw osi - 1168mm (46in)
Masa - 220 kg (485 funtów)

PODWOZIE
Zawieszenie przednie-Kolumny MacPhersona
Podróże z przodu N / A
Zawieszenie tylne - Jednostka centralna Schock zawieszenie amortyzator
Skok tylnego - N / A
Przednie hamulce Przód bęben z tyłu płyty
Tylne hamulce - Bęben hamulcowy
Opony przednie - 23x7-10
Tylne opony - 22x10-10

INNE
Pojemność zbiornika paliwa - 12L (3.1Gal)

Awatar użytkownika
bawidamek77
Posty: 56
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010
Quad:: Polaris Sportsman 850 xp
Imię: Damian

Re: Opinia o marce

Post autor: bawidamek77 » sob 11 cze, 2011

Wynalazek nie zawsze = chińszczyzna, samo to że nic o tym quadzie nie wiadomo, mało o nim artykułów, jakiś konkretnych danych czyli co będzie np. z serwisem jak sie rozkraczy lub dostępnością części. Ja przekonałem się na własnej skórze że Honda to honda, polaris to polaris a podany przez ciebie quad to wielka niewiadoma.
Ps. Jeżeli chcesz sie trochę powściekać skoncentruj się na jakiejś konkretnej znanej marce.

MajoRreks
Posty: 7
Rejestracja: pt 10 cze, 2011
Imię: Dawid

Re: Opinia o marce

Post autor: MajoRreks » sob 11 cze, 2011

a co byś polecił do 5-6 tyś ?

Awatar użytkownika
JACHAŚ
Posty: 133
Rejestracja: śr 04 maja, 2011
Quad:: yamaha big bear 350

Re: Opinia o marce

Post autor: JACHAŚ » sob 11 cze, 2011

W tych pieniążkach napewno wychaczysz blastera 200 lub LS'a 300. Jeśli to ja miałbm kupować to skoncentrował bym sie właśnie na tych dwóch modelach, ponieważ są to już konkretniejsze markowe sprzęty, większa dostępność części i serwisów, napewno lepsze materiały użyte do wykonania quada i nie będzie problemów ze sprzedażą.
Moim skromnym zdaniem (oczywiście nie urażając nikogo) "Hensim" to następny wynalazek typu linhai i bashan. Udało mi się znaleźć tylo dwa ogłoszenia sprzedaży

http://gielda.scigacz.pl/HENSIM,B56941.html

http://moto.allegro.pl/hensim-2007-malo ... 12881.html

Nie zrozum nas źle ale chcemy abyś dobrze wydał te pieniądze i był zadowolony z quada którego kupiłeś. Naprawdę poważnie zastanów się nad tymi quadami, a najlepiej by było jakbyś się nimi przejechał i wtedy wyciągnął wnioski.

Pozdrawiam
OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

MajoRreks
Posty: 7
Rejestracja: pt 10 cze, 2011
Imię: Dawid

Re: Opinia o marce

Post autor: MajoRreks » sob 11 cze, 2011

A jak byś napisał jakieś parametry od LS'a 300 ? I co byś wybrał jak byś miał do wyboru LS 300 i Blaster ?
Cena tego LS'a wynosi 6500 zl a mi troszku brakuje do niego ^^ bym musiał jeszcze dozbierać ;]
:I love QUADZIK:

Awatar użytkownika
JACHAŚ
Posty: 133
Rejestracja: śr 04 maja, 2011
Quad:: yamaha big bear 350

Re: Opinia o marce

Post autor: JACHAŚ » sob 11 cze, 2011

LS 300
Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: Jednocylindrowy, SOHC
Pojemność silnika: 300 cm3
Stopień sprężania: 11:1
Moc maksymalna: 22 KM przy 6500 obr/min
Moment obrotowy: 20 Nm przy 4500 obr/min
Zasilanie: gaźnik
Rozruch: elektryczny
Akumulator: 12V
Zapłon: CDI
Przeniesienie napędu: Automatyczne bezstopniowe pasowe CVT, Łańcuch

Hamulec przedni: Na obu kołach tarczowe hydrauliczne
Hamulec tylni: tarczowy hydrauliczny

WYMIARY I MASY:
Długość: 1850mm
Szerokość: 1173mm
Wysokość: 1215mm
Wysokość siedzenia: 800mm
Rozstaw osi: 1290mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 190kg

Blaster 200
Wymiary:
Długość całkowita 1735 mm
Szerokość całkowita 1035 mm
Wysokość całkowita 1040 mm
Rozstaw kół 1100 mm
Minimalny prześwit 120 mm
Minimalny promień skrętu 3000mm
Masa:
Z pełnym zbiornikiem paliwa i oleju 153 kg

Silnik:
Typ chłodzony powietrzem 2-suw
Układ cylindrów pojedynczy cylinder pochylony do przodu
Pojemność 195 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 66x547 mm
Stopień sprężania 6,6 : 1
Rozruch rozrusznik nożny
Układ smarowania smarowanie oddzielne (pompa dozująca)

Olej silnikowy:
Typ silnik chłodzony powietrzem, 2-suw
Pojemność 1,3 l
Olej przekładniowy:
Typ SAE10W-30
Specyfikacja API Service SE, SF, SG (olej nie zawierający modyfikatorów anty-ciernych, co mogłoby spowodować ślizganie sprzęgła, gorsze osiągi i słabą wydajność silnika)
Wielkość napełnienia:
Wymiana okresowa 0,65 l
Całkowita pojemność 0,7 l

Filtr powietrza: wkład mokry

Paliwo:
Rodzaj benzyna bezołowiowa
Pojemność zbiornika paliwa 9 l
W tym rezerwa 2 l

Gaźnik:
Typ x ilość VM26SS/1
Producent Mikuni
Świeca zapłonowa:
Typ BR8ES/NGK
Odstęp międzyelektrodowy 0,7~0,8 mm

Sprzęgło:
Typ mokre, wielotarczowe
Włączanie lewa strona (ręczne)
Przekładnia:
Napęd pierwotny koło zębate śrubowe
Przełożenie napędu pierwotnego 71/22 (3,227)
Napęd wtórny łańcuch napędowy
Przełożenie napędu wtórnego 40/13 (3,077)
Typ skrzyni biegów 6 biegów
Sterowanie skrzynią biegów nożne (lewa strona)

Rama:
Konstrukcja ramy z rur stalowych

Ogumienie:
Rodzaj bezdętkowe
Wielkość przód AT21 x 7 - 10
Tył AT20 x 10 - 8

Dużo zależy od twoich wymiarów (wysokość i waga). Jeśli bardziej turystycznie i troszkę sportowo będziesz jeździł to LS 300 jeśli typowo sportowo to blaster 200 ( blaster ma 27KM :!: ) .

Pozdrawiam
OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

MajoRreks
Posty: 7
Rejestracja: pt 10 cze, 2011
Imię: Dawid

Re: Opinia o marce

Post autor: MajoRreks » sob 11 cze, 2011

Turystycznie i sportowo ;] A mam 170 cm i 55 kg ^^ Dużo patrzałem na tego LS'a no i tam jest automatyczna skrzynia biegów ? Czy jak to jest ? I czy na tej aukcji http://motoallegro.pl/lucky-star-sp-300 ... 61185.html warto było by go kupić ? I w napisanych przez Cb parametrach LS'a pisze że ma 22 km a na aukcji 19 :P

Awatar użytkownika
JACHAŚ
Posty: 133
Rejestracja: śr 04 maja, 2011
Quad:: yamaha big bear 350

Re: Opinia o marce

Post autor: JACHAŚ » sob 11 cze, 2011

Wiesz z tą mocą może być plus minys parę koni. Jeśli masz do tego LS'a niedaleko to możesz tam podjechać zobaczyć jak to wogóle wszystko wygląda (na aukcji ma tylko takie ogółne zdjęcia żadnych zdjęć silnika a więć ciężko powiedzieć czy jest w dobrym stanie a tym bardziej czy warto go kupić), przejechać się nim (zobaczyć czy moc, zawieszenie, pozycja za kierownicą pasuje). Jeśli już byś się przejechał jakimś LS'em to potem mógłbyś wychaczyć jakiegoś blasterka z okolicy w niezłym stanie i zrobić to samo co z LS'em czyli poprostu się przejechać.

PS. Wydaje mi się że LS jest w automacie ale nie jestem pewien.

Pozdrawiam
OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jakiego quada wybrać...”