Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
- Dimi
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
- Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Chłopaki, szybka pomoc
Podczas ostatniej imprezy (wożąc dzieci) plastiki "prawie" się topiły. Temperatura była tak nie znośna, że musiałem stosować przerwy by dzieciaków nie poparzyć.
Proszę Was o pomysły co mogło nawalić.
W sobotę chcę ze znajomym zerknąć do silnika, a nie wiem czy słusznie.
Co było robione ostatnimi czasy:
Dyfry - raczej nie mają nic wspólnego z temperaturą silnika
Łożysko jednokierunkowe - też wątpię
Wymiana płynu chłodzącego
Zatkanie jednego z wolnego z wężyków, który oryginalnie ma być zatkany
Wymiana na łączniku kolektor - wydech uszczelki - zastosowałem wewnętrzną obudowę z łożyska koła - przelot jest
Wymiana kryzy w wydechu - zastosowałem watę stalową
Bardzo was proszę o w miarę szybkie propozycje bo w sobotę chcę otwierać silnik a nie wiem czy słusznie.
Dodatkowe diagnozy:
Wzmożony apetyt na olej - dymku raczej brak - raczej bo nie są to tak ciemno niebieskie kopty żebym widział siedząc na quadzie, a odpalając odczekuję kilka minutek zanim pogonię maszynę i dymku też nie zauważyłem, plam na zolu brak
Wzmożony apatyt na paliwo - robię mniej km na baku przeciętnie robiłem do 150 teraz 100-110 teren ten sam tylko temperatura powietrza inna
Częste załączanie wentylatora po mimo czystej chłodnicy
No i temperatura odczuwalna na kolektorze-wydech
Podczas ostatniej imprezy (wożąc dzieci) plastiki "prawie" się topiły. Temperatura była tak nie znośna, że musiałem stosować przerwy by dzieciaków nie poparzyć.
Proszę Was o pomysły co mogło nawalić.
W sobotę chcę ze znajomym zerknąć do silnika, a nie wiem czy słusznie.
Co było robione ostatnimi czasy:
Dyfry - raczej nie mają nic wspólnego z temperaturą silnika
Łożysko jednokierunkowe - też wątpię
Wymiana płynu chłodzącego
Zatkanie jednego z wolnego z wężyków, który oryginalnie ma być zatkany
Wymiana na łączniku kolektor - wydech uszczelki - zastosowałem wewnętrzną obudowę z łożyska koła - przelot jest
Wymiana kryzy w wydechu - zastosowałem watę stalową
Bardzo was proszę o w miarę szybkie propozycje bo w sobotę chcę otwierać silnik a nie wiem czy słusznie.
Dodatkowe diagnozy:
Wzmożony apetyt na olej - dymku raczej brak - raczej bo nie są to tak ciemno niebieskie kopty żebym widział siedząc na quadzie, a odpalając odczekuję kilka minutek zanim pogonię maszynę i dymku też nie zauważyłem, plam na zolu brak
Wzmożony apatyt na paliwo - robię mniej km na baku przeciętnie robiłem do 150 teraz 100-110 teren ten sam tylko temperatura powietrza inna
Częste załączanie wentylatora po mimo czystej chłodnicy
No i temperatura odczuwalna na kolektorze-wydech
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...


Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
A ta chłodnica to napewno czysta bo idę o zakład ze nie
gdzieś tam beton sie chowa to jest przyczyna 95% problemów z grzaniem quada ...

Ozo Drapers Squad
- Dimi
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
- Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Wiem, Artek, ale na bank czysta. Ale jest też różnica między zatkaną chłodnicą a grzaniem się na kolektor-wydech
Jak się zatka chłodnica to kiedyś wyskoczyła mi kontrolka od płynu i wylewało nad lewym kołem.
Teraz ani kontrolka się nie grzeje ani nie wywala zagotowany płyn, więc coś gdzieś jest innego
Jak się zatka chłodnica to kiedyś wyskoczyła mi kontrolka od płynu i wylewało nad lewym kołem.
Teraz ani kontrolka się nie grzeje ani nie wywala zagotowany płyn, więc coś gdzieś jest innego
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...


Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
No to po kolei do czyszczenia zbiornik zalej inne paliwo sprawdzenie dolotu filtr powietrza coś musi być nie tak z mieszanka jak na moje
Ozo Drapers Squad
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Też tak mi się wydaje, 2 wymienione problemy z wymienionych wskazują na mieszankę mocne grzanie się +powiększone spalanie. Sprawdź kolor świecy może coś powie
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- Dimi
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
- Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
A moje takie pytanie, nie to żebym się upierał, ale co by musiało się stać żeby silnik generował takie ciepło? Może jakieś uszczelniacze? Albo pompa źle działa? A gdyby za bardzo przytłumić przelot w tłumiku (bo nie powiedziałem, ale strzela), zmieniło się ciśnienie i "gotuje się" w tłumiku? Nie ma przelotu i za mało jest wyrzucane na zewnątrz?
Przypomniało mi się jeszcze: miałem taką sytuację:
Misiek mi gaśnie - samoczynnie. Wjechałem do błotka, ugrzązłem to dawaj różne akrobacje się wykonuje. Po pozostawieniu go na wolnych obrotach zdycha... Potem podczas jazdy przy lekkim ruszaniu czy już całkowitym wychamowaniu też potrafił zdechnąć. Jak jest "zimny" to wszystko jest OK.
Jakieś jeszcze porady i sugestie?
W sobotę planuję dobrać się do quada i auta - ba jak pech to pech na całej linii. W aucie zaś mi przegub wewnętrzny padł, oryginalny przegub kosztuje 1000PLN a zamienników nie ma - dziwne, bo auto nie jest nowe tylko 2009
Przypomniało mi się jeszcze: miałem taką sytuację:
Misiek mi gaśnie - samoczynnie. Wjechałem do błotka, ugrzązłem to dawaj różne akrobacje się wykonuje. Po pozostawieniu go na wolnych obrotach zdycha... Potem podczas jazdy przy lekkim ruszaniu czy już całkowitym wychamowaniu też potrafił zdechnąć. Jak jest "zimny" to wszystko jest OK.
Jakieś jeszcze porady i sugestie?
W sobotę planuję dobrać się do quada i auta - ba jak pech to pech na całej linii. W aucie zaś mi przegub wewnętrzny padł, oryginalny przegub kosztuje 1000PLN a zamienników nie ma - dziwne, bo auto nie jest nowe tylko 2009
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...


Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Co to za auto ze taki drogi przegub ?:)
Moim zdaniem strzela bo dostaje za duzo paliwa paliwo spała sie dopiero w wydechu i dlatego strzela. Innymi słowy zbyt bogata mieszanka a komputer dopasowuje mieszankę do ilości powietrza a co jak łapie lewe powietrze ? Komputer wtedy głupieje - zrób test odpal zatkaj dolot jak nie zgaśnie masz przyczynę
Moim zdaniem strzela bo dostaje za duzo paliwa paliwo spała sie dopiero w wydechu i dlatego strzela. Innymi słowy zbyt bogata mieszanka a komputer dopasowuje mieszankę do ilości powietrza a co jak łapie lewe powietrze ? Komputer wtedy głupieje - zrób test odpal zatkaj dolot jak nie zgaśnie masz przyczynę
Ozo Drapers Squad
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Paweł miał podobnie w Kawasaki, czerwone kolanko czyli przegrzewanie się, czarna świeca i strzały z wydechu. Okazało się że zbyt bogata mieszanka. Sprawdz tak jak Ikar pisze skąd ci się bierze fałszywe powietrze.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- Dimi
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
- Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Przypuszczam, że może to być przy końcówce tłumika. No ale czemu kolektor gorący i jaki to ma wpływ na silnik, taka temperatura? Bo skoro w silniku następuje spalanie paliwa i wydalane jest to przez kolektor i tłumik, więc jeżeli coś by było nieszczelne na tym odcinku to przecież nie dostaje lewego powietrza, tylko zmniejsza się ciśnienie i "wygwizduje" dzziurami - nieszczelnościamiIkar pisze:Co to za auto ze taki drogi przegub ?:)
Moim zdaniem strzela bo dostaje za duzo paliwa paliwo spała sie dopiero w wydechu i dlatego strzela. Innymi słowy zbyt bogata mieszanka a komputer dopasowuje mieszankę do ilości powietrza a co jak łapie lewe powietrze ? Komputer wtedy głupieje - zrób test odpal zatkaj dolot jak nie zgaśnie masz przyczynę
Co do przegubu w samochodzie to mam
Kia Cee'd 1.6 CRDi 90KM 2009 po lifcie
Są tańsze ale do wersji przed liftem. W sobotę się zajmę samochodem i muszę pomierzyć ten przegub bo 1000PLN na pewno nie dam, drożej niż w miśku
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...


Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi
Nie sądzę żeby go blokowało na tłumiku bo co tam może się stać ? Tłumik może się wypalić i będzie jeszcze lepszy przepływ niż na początku... Chyba że coś robiłeś z tłumikiem ??
Ja obstawiam że to wygląda tak u Ciebie - pękł któryś z króćców ssących najprawdopodobniej ten ZA wtryskiem. Komputer podaje normalną dawkę paliwa, dostaje info z sondy labmda że podał za mało, podaje więc więcej, całe paliwo nie spala się w cylindrze bo jest go za dużo, nadmiar przedostaje się do wydechu wtedy gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą i tam spala - to powoduje z kolei mocniejsze nagrzewanie cylindra bo niespalone paliwo spala się tuż za silnikiem w kolanku i ma wpływ na temperaturę otoczenia a więc i temperaturę pobieranego przez silnik powietrza...
Podobny temat mieliśmy kiedyś w Kawasaki KFX 450, jutro pogadam z kolegą o tym. Ale szczerze to od małego mnie dziadek uczył że ustawiając mieszankę w gaźniku malucha nie może być ona zbyt bogata bo będzie tłumik czerwony i będzie strzelał
Nie rozumiem więc do końca Twojej hipotezy o zatkanym wydechu ...
Ja obstawiam że to wygląda tak u Ciebie - pękł któryś z króćców ssących najprawdopodobniej ten ZA wtryskiem. Komputer podaje normalną dawkę paliwa, dostaje info z sondy labmda że podał za mało, podaje więc więcej, całe paliwo nie spala się w cylindrze bo jest go za dużo, nadmiar przedostaje się do wydechu wtedy gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą i tam spala - to powoduje z kolei mocniejsze nagrzewanie cylindra bo niespalone paliwo spala się tuż za silnikiem w kolanku i ma wpływ na temperaturę otoczenia a więc i temperaturę pobieranego przez silnik powietrza...
Podobny temat mieliśmy kiedyś w Kawasaki KFX 450, jutro pogadam z kolegą o tym. Ale szczerze to od małego mnie dziadek uczył że ustawiając mieszankę w gaźniku malucha nie może być ona zbyt bogata bo będzie tłumik czerwony i będzie strzelał

Ozo Drapers Squad