Lampy Wesem - zrób to sam z Pingwinem

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Lampy Wesem - zrób to sam z Pingwinem

Post autor: Pingwin Legnica » śr 27 kwie, 2011

Witam. Zbliża się zima, dużo wolnego czasu, częściej jazda "po ciemku". Po za tym czasem trzeba coś zmienić, żeby nudno nie było. Co prawda rozważałem zakup Ledów ale cena jest zaporowa.

Założyłem sobie xenonki.



potrzebne materiały :

lampy wesem koszt 32 zł x 2 plus koszt wysyłki link :



http://sklep.wesem.pl/5/6648/Halogenowe ... atowe_LKR5



zestaw hid koszt (allegro) ok 150 zł

otwornica z Castoramy o śr. 22-26 mm ok 5 zł

silikon uszczelniający RTV sklep motoryzacyjny ok 10 zł

2 uchwyty na bumper do montowania rur z castoramy cena ok 13 zł

2 śruby 6-tki krótkie do ww zestawu montażowego

2 pojemniki "średnio hermetyczne" z castoramy pod wymiar przetwornicy, mieszczące się pod przednim bagażnikiem koszt ok 6 zł komplet

przekanik samochodow, stopka i zakończenia sklep motoryzacyjny ok 30 zł

bezpiecznik plus stopa na kablu gotowa do zarobienia sklep motoryzacyjny

uchwyty-oczka do akumulatora 3 szt

kostki elektryczne,

trytki





1. kupujemy lampy robocze wesem oraz zestaw hid xenonowy z żarnikami H3, barwa najlepiej moim zdaniem to 4300 K ale kupiłem 6000 k żeby wszyscy widzieli, że mam xenonki :)

Obrazek



2. montujemy żarniki do odblasków lamp

Obrazek



3. skracamy nożykiem ile się da izolację przy żarówce tak aby gumowa dławica która jest na kablu od żarówki maksymalnie się do niej zbliżyła (inaczej nie zmieści się w obudowie lampy)

Obrazek

Obrazek



4. w obudowie lampy z tyłu zaznaczamy sobie centralnie kółko o średnicy 22 mm

Obrazek



5. otwornicą o średnicy 23-26 mm wiercimy z tyłu lampy otwór

Obrazek



6. wkładamy szkoła do obudowy, jednocześnie uszczelniając na gumowej dławicy oraz silikonem zaklejamy dwa otwory w dławicy, które są wolne, Szkła zakładamy do góry nogami czyli napis Wesem musi być do góry nogami

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



7. Do przełącznika na kierownicę przyczepiamy dłuższy kabel a następnie montujemy go na kierownicy, kabel przeciągamy w okolice przekaźnika.

Obrazek

Obrazek



8. Do pojemnika na przetwornice wkładamy przetwornicę wg załączonego obrazka. Skracamy maksymalnie kabel wysokiego napięcia do takiej długości aby zawinąć do w pojemniku i założyć kostkę. Bardzo ważne : kostkę należy zaizolować, najlepiej wstawić jakąś gumę (grubą pomiędzy nią a przetwornicę bo będzie przebicie i lampa nie wystartuje). Kabelki przeciągamy przez zaślepione plastikowe dławice, każdy osobno, żeby woda się nie dostawała.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



9. montujemy przekaźnik w quadzie pod osłoną przy liczniku, z prawej strony jest trochę wolnego miejsca

schemat podłączenia przewodów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



(uwaga : plus ze stacyjki daje nam to, że możemy włączyć lampy dopiero po przekręceniu stacyjki, u mnie podłączone na sztywno czyli plus ze stacyjki jest podłączony od akumulatora)





10. zakładamy lampy, przetwornice pod zderzak, lampy na uchwytach.

Obrazek

Obrazek





11. efekt końcowy

Obrazek



Wrażenia nie do opisania, oryginalne lampy to przy xenonach jakaś totalna porażka !

Lampy są zamontowane w bumperze, więc całkowicie odporne na uszkodzenia mechaniczne. Należy pamiętać, że im wyżej je zamontujemy tym lepiej.



Próbowałem też umieścić przetwornice w przednim schowku, tym zakręcanym. Prace byłe już bardzo zaawansowane. Zdjęcia poniżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Okazało się jednak, że nie można bez końca przedłużać kabla wysokiego napięcia od przetwornicy i cały pomysł powędrował do śmietnika.





A teraz mały teścik. Zrobiony przed chwilą. Trochę było mokro. Niestety zdjęcia nie oddają ogromu światła z xenona ale doskonale oddają różnicę pomiędzy fabrycznymi a dodatkowymi. Fabryczne mają zrobione zdjęcie w dwóch pozycjach krótkie i długie. Aparat ustawiony dokładnie tak samo, żadnych manipulacji. W rzeczywistości wszystkie światła świeciły mocniej niż na zdjęciach ale różnica pomiędzy nimi jest widoczna. Lampa xenonowa daje totalnie białe światło a oryginały wyglądają jak by miały żółte żarówki.



xenon:

Obrazek

krótkie i długie:

Obrazek

Obrazek





xenon:

Obrazek

krótkie i długie:

Obrazek

Obrazek



i dalej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



i następne:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



i ostatni:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”