Lać paliwo 98??

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
przemaspover
Posty: 21
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Ostrowo

Lać paliwo 98??

Post autor: przemaspover » sob 29 maja, 2010

Witam wszystkich :mrgreen: mam pytanko czy do mojego Quada BASHAN 200cc. mogę lać paliwko 98?? :I love QUADZIK:

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Re: Lać paliwo 98??

Post autor: Ruszko » sob 29 maja, 2010

Lej ale nic Ci to nie zmieni.
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

przemaspover
Posty: 21
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Ostrowo

Re: Lać paliwo 98??

Post autor: przemaspover » ndz 30 maja, 2010

dzięki :beczy: nie będzie trochę szybszy (więcej oktanów)????? :cwaniak:

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Re: Lać paliwo 98??

Post autor: Ruszko » ndz 30 maja, 2010

Nie.
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
marcin82m
Posty: 92
Rejestracja: pn 08 lut, 2010
Lokalizacja: Pruszków

Re: Lać paliwo 98??

Post autor: marcin82m » pn 31 maja, 2010

:) ale zalej V-Power moze sie uda ;)

Ndmkr
Posty: 7
Rejestracja: ndz 25 kwie, 2010

Re: Lać paliwo 98??

Post autor: Ndmkr » sob 12 cze, 2010

LOL, im więcej oktanów ma paliwo tym jest mniej palne (tak w uproszczeniu). Paliwo z małą ilością oktanów może się samo zapalić pod dużym ciśnieniem, na przykład gdy zostanie przyciśnięte, sprężone tłokiem. Nazywa się to spalaniem stukowym czy detonacyjnym.

Paliwo z większą ilością oktanów jest mniej podatne na zapłon poprzez sprężanie, przez co można zwiększyć kompresję i tym samym moc silnika.

Jeśli więc zamierzasz splanować głowicę, wymienić zawory, wymienić tłoki na specjalne itd., to wtedy Pb98 ma rację bytu. Jednak jeśli masz standardowy silnik to i Pb95 to za dużo, gdyż quady często pracują od 89 oktanów (takie paliwo jest w USA). A więc czy wlejesz 98, 120 czy 679 oktanów, to nic to nie da.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”