Kupię Outlandera 650 lub 800

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Bombardier / Can-am
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Cj_cezar
Posty: 311
Rejestracja: pt 09 sty, 2015
Quad:: CF Moto 550, Outlander 800
Imię: Cezary

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Cj_cezar » śr 08 lip, 2015

DKfan pisze: U mnie w ogóle jest dziwnie. Zmieniam opony na felgach z beadlockami (oryginalne) i miałem okazje porównać je z DWT Quattrosport.
Felgi oiryginał: Przód felga 6x12 offset 5+1, zmierzone suwmiarką wystaje 3,5cm.Tył 7,5x12 offset 6+1,5 zmierzone suwmiarką wystaje 4,5 cm
Felgi DWT 7x12 offset nie wiadomo jaki, podobno 4+3 zmierzone suwmiarką na zewnątrz wystaje 9cm czyli +/- 3 cale. Czyli felgi poszerzają przód o 11cm!! a tył o 9cm.
Jakiś dziwny offset masz na tych felgach. Z reguły jest 2+5, 5+2, lub 4+3. Pomiar offsetu może być różny dla różnych felg. Teoretycznie powinno się mierzyć od punktu mocowania śruby do piasty. Jak oglądałem felgi to żeby uzyskać dany offset musiałem obierać inne punkty odniesienia dla zew. i wew. offsetu.

Po tej całej zabawie z felgami u mnie wyszło tak:
przód - opona szer. 9, a tył 10 i okazało się jak wjeżdżał do auta, że przód jest szerszy od tyłu o ok. 2cm. Nie ruszam już tego.

Awatar użytkownika
Cj_cezar
Posty: 311
Rejestracja: pt 09 sty, 2015
Quad:: CF Moto 550, Outlander 800
Imię: Cezary

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Cj_cezar » śr 08 lip, 2015

oolsztyniak pisze:Na zimę dobra sprawa :)
To zrobię mu ściągane ubranko na siedzenie :D

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: DKfan » śr 08 lip, 2015

Cj_cezar pisze:=

Teraz rozumiem.
Faktycznie. Przy mojej jeździe (prędkości) temperatura od wydechu nie ulatnia się do tyłu tylko rozchodzi po quadzie. Racja. Chyba też nakleję takie coś.

Ja chciałem dodatkowo wykleić ekranem zagrzejnikowym siedzenie od spodu, bo w d... daje czasami ostro :D
Wykleiłem siedzenie i część elementów pod błotnikiem taką samą matą antytermiczną. Można ją kupić przez internet służy do izolowania układów dolotowych w pojazdach.
Załączniki
Wycinanka.JPG
siedzenie XXC.JPG
Osłona.JPG
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: DKfan » śr 08 lip, 2015

Cj_cezar pisze: Jakiś dziwny offset masz na tych felgach. Z reguły jest 2+5, 5+2, lub 4+3. Pomiar offsetu może być różny dla różnych felg. Teoretycznie powinno się mierzyć od punktu mocowania śruby do piasty. Jak oglądałem felgi to żeby uzyskać dany offset musiałem obierać inne punkty odniesienia dla zew. i wew. offsetu.

Po tej całej zabawie z felgami u mnie wyszło tak:
przód - opona szer. 9, a tył 10 i okazało się jak wjeżdżał do auta, że przód jest szerszy od tyłu o ok. 2cm. Nie ruszam już tego.
Dziwny bo to oryginalne felgi xxc z beadlockami. Na zdjęciu widać jaki jest offsecik bo offsetem trudno to nazwac.
Załączniki
DSC_0174.JPG
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Robsson » śr 08 lip, 2015

Co do izolacji to polecam taśmę aluminiową z obi 10m długą i 5 cm szeroką za coś koło 30 zeta na kleju. Jest do 200 stopni i można wykleić co się chce.
Robi robotę zwłaszcza na plastikach w sąsiedztwie wydechu.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
Paulus71
Posty: 402
Rejestracja: śr 04 lip, 2007
Quad:: Renia 1000 XXC
Imię: Paweł
Lokalizacja: wawka

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Paulus71 » śr 08 lip, 2015

ta taśma z obi jest słaba, odkleja się od karchera , dwa razy oklejałem kawę tym

to co zakupił jacek jest grube , nie za sztywne i bardzo mocne
mods in progress :-)

Awatar użytkownika
Cj_cezar
Posty: 311
Rejestracja: pt 09 sty, 2015
Quad:: CF Moto 550, Outlander 800
Imię: Cezary

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Cj_cezar » śr 08 lip, 2015

DKfan pisze:
Dziwny bo to oryginalne felgi xxc z beadlockami. Na zdjęciu widać jaki jest offsecik bo offsetem trudno to nazwac.
DWT ( firma ta sama co moje felgi) są jak najbardziej znormalizowane w Ameryce, gdzie wartość podawana jest w calach. Wiadomo Felga 7 cali = 3+4, lub 5+2, więc albo więcej schowana, albo bardziej wystaje.

Niemcy zrobili to inaczej ( moim zdaniem gorzej do ogarnięcia zwykłą miarą z założoną oponą) Dla nich istnieje środek felgi i tzw. ET czyli odległość od środka do punktu mocowania felgi do piasty. Wtedy to ich ET może wynosić np. 30mm, 15mm lub wartości ujemne.

Paradoksalnie im większe ET, tym felga bardziej schowana, a ET ujemne to felga wysunięta
Większość felg do quadów ma podawany offset po amerykańsku (i do tego się przyzwyczaiłem)
Kupując felgę 7 cali z ET = 30 wiesz, że od piasty będzie odstawała 3,5 cala (mierzone wewnątrz felgi) - 30mm + grubość felgi = ok. 7cm

Dlatego też nie można określić w tej feldze na zdjęciu offsetu.

A może lepiej tego nie czytaj :)

Po zmianie felg i opon u mnie prowadzi się dużo lepiej.

Co do patentu z osłonami termicznymi, to wyszedł Ci znakomicie. :oklaski:

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Robsson » śr 08 lip, 2015

Paulus71 zgadza sie, ale gdzie nie pochodzisz myjką ciśnieniową to działa.
Z drugiej strony patrząc myjka nie tylko to potrafi zerwać.
Ja wykleiłem tym wnętrza boczków, błotnika i tam gdzie karcherem nie myje działa.
Ale nie namawiam na siłę.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: DKfan » śr 08 lip, 2015

Czarek, generalnie pomierzyłem sobie wczoraj felgi, jak to nazwałeś, systemem amerykańskim. Oryginalna przednia od mocowania do piasty do rantu felgi ma ok 35mm, tylna 45mm. Natomiast tak samo mierzone DWT mają ok 95mm. Ot taka ciekawostka.

Robsson ta folia o której piszesz nadaje się rzeczywiście na wnętrze boczku koło kolektora. On jednak jest fabrycznie izolowany i raczej się nie grzeje. Temperatura doskwiera obudowie CVT, lewemu tylnemu błotnikowi w okolicach tłumika i lewej części siedzenia.
Można by ją próbować naklejać na siedzenie.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Kupię Outlandera 650 lub 800

Post autor: Robsson » śr 08 lip, 2015

Jacek to po prostu sugestia.
W Cf-ce nie ma nic z izolacji tak naprawdę na plastikach. Założyłem to i sie sprawdza w moim wynalazku.
Tylko tyle .
Zdrów.
V2.....sound of madness :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bombardier / Can-am”