Kask do jazdy enduro z szybką? Porownanie modeli.

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Kask do jazdy enduro z szybką? Porownanie modeli.

Post autor: Krzysztof Wronowski » pt 15 sty, 2010

Obrazek



Shoei Hornet DS vs Uvex Enduro - czy warto tyle wydać?





Wielu ludzi reaguje zdziwieniem na widok kasku enduro z szybą. Jak się to sprawuje, czy wytrzymuje złe traktowanie, czy szybka nie paruje na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w tekście poniżej.



Spośród sporej gamy kasków enduro do porównania wybraliśmy dwa – znakomity kask produkcji japońskiej SHOEI HORNET DS i nie pozostający w tyle niemiecki UVEX ENDURO.

Kaski w ofercie obu tych producentów określane są jako kaski Dual Sport. Oznacza to w praktyce przystosowanie do jazdy drogowej, przy zachowaniu walorów kasku off-roadowego. Taka kombinacja cech czyni te dwa modele wymarzonym produktem dla podróżników, obieżyświatów oraz quadowców.

I tu nasuwa się nam pytanie – „jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma modelami?”

A różnica jest znacząca i to nie tylko w cenie…



Obrazek



Przewagą Shoei’a jest fakt, że budowa zewnętrzna kasku to nic innego jak AIM+ (Advanced Integrated Matrix Plus). Jest to wytrzymała, elastyczna i lekka konstrukcja kompozytowa zbudowana z wielu warstw włókna szklanego i włókien organicznych. Przez to kask jest bardziej wytrzymały i odporny na uszkodzenia. Rozmiar zewnętrznej skorupy zależy od rozmiaru kasku. W Hornecie występują 4 rozmiary skorup i aż 7 rozmiarów (XXS-XXL). Waga to średnio 1430g (+/-50g) dla rozmiaru M.



Obrazek



Natomiast skorupa wewnętrzna wypełniona jest EPS liner system czyli dwie warstwy styporowe o zróżnicowanej gęstości, które zapewniają lepsze pochłanianie energii uderzenia.

Wnętrze jest wykonane z antyalergicznych, komfortowych materiałów.



Obrazek



Dużą wygodą i innowacyjnym rozwiązaniem jest fakt, że Shoei jako jedna z nielicznych firm posiada w swojej ofercie możliwość doboru odpowiedniej grubości poduszek policzkowych.

Wnętrze kasku można z łatwością wypiąć i wyprać– zarówno wkładki policzkowe jak i wkładkę centralną i poszycie paska.



Obrazek



Aerodynamikę zapewnia bardzo dobrze opracowana konstrukcja skorupy kasku. Możliwość zdjęcia daszku znacząco polepsza aerodynamikę kasku przy wysokich prędkościach na drogach utwardzonych, sam daszek został zaprojektowany w sposób redukujący ciśnienie powietrza pod nim podczas jazdy off-road’owej - gdzie daszek jest niezbędnym dodatkiem.

Kask posiada wielofunkcyjny system wentylacji z wlotami w części szczękowej, czołowej i potylicznej kasku, a także wyloty wentylacji na karku z systemem podciśnieniowo wysysający powietrze z kasku.



Obrazek



Wizjer jasny, odporny na zarysowania, wyposażony w dodatkową szybkę Pinlock zapobiegającą parowaniu.

Dodatkowo kask wyposażony jest w bezpieczne zapięcie typu DD.

W komplecie pokrowiec na kask, szybka pinlock, osłona podbródka.

Atest ECE 22.05

Sugerowana cena detaliczna: 1999zł – 2349 zł (w zależności od malowania/grafiki)





Plusy:

• waga

• sportowe zapięcie typu podwójne D

• pinlock

• osłona podbródka w zestawie

• szeroki wybór kolorystyki/grafiki

• budowa kompozytowa kasku

• 4 rozmiary skorup

• 7 rozmiarów z uwzględnieniem r. XXS

• możliwość doboru odpowiedniego rozmiaru wkładek policzkowych

• możliwość wypięcia i wyprania wyściółki wewnętrznej

• bardzo dobra wentylacja

• niski poziom hałasu i wibracji



Minusy:

• cena

• demontaż szybki i daszku wymagający użycia śrubokręta lub monety







Niemiecki konkurent Shoei Uvex dzięki łatwemu systemowi szybkiego wypinania wizjera i daszka kask znajduje zastosowanie zarówno na drodze jak i w terenie. Wzmocnienia konstrukcyjne, doskonała wentylacja oraz agresywny design powinien zadowolić najbardziej wymagających.



Obrazek



Skorupa zewnętrzna wykonana jest z wytrzymałego, odpornego na uderzenia włókna węglowego, potocznie nazywanego policarbonem. Skorupa występuje w dwóch rozmiarach w zależności od wewnętrznego rozmiaru kasku, których wyróżniamy tutaj 6 (XS-XXL).

Waga kasku dla rozmiaru M to 1470g (+/-50g).



Obrazek



Wnętrze kasku wykonane z komfortowego antyalergicznego, wymiennego materiału Coolmax z możliwością wyjęcia i wyprania, a także z wymiennych poduszek policzkowych. Kask jest rekomendowany dla osób noszących okulary.



Obrazek



Kask posiada bardzo dobrą wentylację w postaci wlotów powietrza w przedniej części kasku posiadające możliwość zamknięcia, wyloty powietrza w okolicy potylicy.

Wizjer lekko przyciemniany, odporny na zarysowania, łatwo wymienialny, opcjonalnie wypinany. Dzięki zastosowaniu technologii Supravision wizjer nie przywiera wody i brudu, nie paruje oraz posiada filtr UV.

Dodatkowo kask posiada wygodne i szybkie zapięcie zatrzaskowe.

Atest: ECE 22.05

Sugerowana cena detaliczna: 900zł – 1035zł (w zależności od malowania/grafiki)





Plusy:

• cena

• waga

• łatwość szybkiego demontażu szyby i daszku

• możliwość wypięcia i wyprania wyściółki wewnętrznej



Minusy:

• zapięcie zatrzaskowe (bardziej awaryjne)

• brak możliwości dopasowania odpowiedniego rozmiaru wkładek policzkowych

• tylko 2 rozmiary skorup

• brak pinlock’a



Jak widać, każdy produkt ma zawsze swoje plusy i minusy.

Design to nie wszystko. Nie wystarczy, że coś jest ładne. Przede wszystkim liczy się nasze bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Żadne pieniądze nie zrekompensują nam utraconego zdrowia, dlatego myśląc obiektywnie szanujmy naszą głowę, ciało i zainwestujmy w porządną ochronę, wybierając porządne i spełniające normy bezpieczeństwa produkty.



Kilka słów o tym kasku od strony praktycznej:



W lecie mniej się w nim kurzy

W zimę jest cieplej i nie paruje szyba

Przy dużych prędkościach jest ciszej - lepiej słychać interkom

Przy jeździe trialowej - otwieramy szybę i nie gubimy gogli

Jak sie uprzemy na gogle - wystarczy zdjąć szybę



Cały nasz team używa takich kasków:



Obrazek



Obrazek



Jeździliśmy podczas rajdu Enduromania w warunkach dużego zapylenia:



Obrazek



Obrazek



Odcinki dzienne miały od 200 do ponad 350 km , trzeci miał najgorzej



Obrazek



Mimo tego po dłuższych odcinkach kurzowych miał o dziwo czystą twarz , przy zamkniętej szybie i otworach wentylacyjnych jest komfort. dużym problemem natomiast okazał się w takich warunkach pin lock czyli podwójna szybka zapobiegająca parowaniu, drobiny kurzu dostawały się pomiędzy warstwy szybek i powodowały zmniejszenie widoczności. Koniecznym było wyjęcie pin locka.
3fun - bo quady są naszą pasją

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”