Jak zarejestrować Raptorka kupionego w Salonie...

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
ODPOWIEDZ
Quadowiec:)
Posty: 28
Rejestracja: śr 24 sie, 2005

Post autor: Quadowiec:) » czw 25 sie, 2005

Ja jak kupowałem swoją Yamahę, to również nie miała homologacji. Ale za 2000 zł Yamaha zarejestrowała mi tego quada jako pojazd samochodowy inny z podkategorią L7e - czyli czterokołowiec. Mimo że quad jest zarejestrowany to nadal nie posiada ani lusterek, ani licznika, ani migaczy, a i mocy ma chyba zbyt dużo jak na L7e.
Quad został mi sprzedany już jako zarejestrowany, więc ja go tylko przerejestrowałem na siebie.

Zadzwoń może do salonu Yamahy i zapytaj się czy mogą go ci zarejestrować...

shelton
Posty: 625
Rejestracja: śr 31 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shelton » pn 05 wrz, 2005

Znaczy salon yamahy zarobil na tobie +-1000PLN. Sprawa jest prosta idziesz do urzedu i prosisz o skierowane pojazdu na rozszerzone badania w celu ustalenia danych technicznych. Jak przejdzie staje sie pojazdem samochodowym innym. Koszt badania legalnie: 120PLN, + 600PLN oplat.

jacek
Posty: 4
Rejestracja: pn 10 paź, 2005
Lokalizacja: wawa

Post autor: jacek » pn 10 paź, 2005

z tego co sie orientuje do rejestracji (a tym samym do poruszania sie po drogach publicznych) potrzeba lusterek, kierunkowskazów, lampy musza spelniac wymogi Uni Europejskiej + uklad hamulcowy!

w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)

Ja rejestrowalem swojego POLARISA Phoenixa i poza 4godzinami oczekiwania az kobiety w urzedzie zidentyfikuja co wlasciwie maja zarejestrowac udalo sie:)

z tego co wiem w PL tylko polarisy maja w ofercie FABRYCZNIE homologowane ATV, w przypadku pozostalych producentow oferuja czesto dokupienie specjalengo kitu homologacyjnego itp

jacek
Posty: 4
Rejestracja: pn 10 paź, 2005
Lokalizacja: wawa

Post autor: jacek » pn 10 paź, 2005

ponadto zeby atv moglbyc homologowany jego moc NIE MOZE przekraczac 15KM (tak ja ze skuterami)

wiem ze polarisy (maja 5 z homologacja w ofercie) sa blokowane fabrycznie, ale odblokowanie nie powoduje utraty gwarancji

ale zawsze jest ryzyko jesli sie trafi na patrol albo stacje kontroli pojazdow (oczywiscie najpierw musza sie znac na ATV i przepisach) gdie moga sie przyczepic i wtedy moze byc problem

a jesli chodzi o polarisy - narazie roznica miedzy tylki homologowanymi z normalnymi jest duza to tez fakt, z tego co wiem wkrotce to sie zmieni i roznica np z 6000tys (scrambler 500 to 36900 / 42900 pln) bedzie wynosci ok 500.

polaris laczy sie z ktm i prawdopodobnie przeniesie czesc produkcji do włoch

Jacku, pozwoliłem sobie połączyć Twoją wiadomość, gdyż użyłeś górnego apostrofu i temat się nie chciał wyświetlać. Grzegorz

shelton
Posty: 625
Rejestracja: śr 31 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shelton » pn 10 paź, 2005

Tak kit homologacyjny moze kosztowac to fakt, ale ceny sa czesto wyssane z palca.

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Głowienka » wt 11 paź, 2005

Jacek napisał:
w ATV z homologacja uklad hamulcowy rozni sie od tych bez (na pierwszy rzut oka te bez maja na kierownicy 2 hamulce + nozny) w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny - pozatym sa one zintegrowane - tzn nacisniecie hamulca (obojetnie ktorego)musi powodowac blokade wszystkich hamulcy)
Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny. Poza tym mam homologowanego quada (Kymco KXR 250 posiadający fabryczną homologację) posiada dwa hamulce na kierownicy + hamulec nożny, który blokuje tylko tylne koła.

Co miałeś na myśli pisząc, że hamulce są zintegrowane - czy miało to oznaczać że naciśnięcie dźwigni odpowiadającej za koła przednie ma zatrzymać wszystkie koła? czy tylko obydwa koła przednie...

Pozdrawiam Grzegorz

jacek
Posty: 4
Rejestracja: pn 10 paź, 2005
Lokalizacja: wawa

Post autor: jacek » pt 14 paź, 2005

Nie wiem Jacku, czy do końca zrozumiałem to co napisałeś, ale z mojej wiedzy wynika, że quady z przekładniami automatycznymi mają 2 hamulce na kierownicy + hamulec nożny, natomiast z manualną skrzynią tylką jedną dźwignię hamulca na kierownicy (gdyż druga to sprzęgło) + hamulec nożny

moje wypowiedzi w glownej mierze dotycza atv polarisa,
w atv bez homologacji na kierownicy sa 2 hamulce + nozny (przekladnia automatyczna), w atv z homologacja jest 1 hamulec na kierownicy + nozny (przekladnia automatyczna)

jesli chodzi o hamulce - wymogiem jest aby atv homologowany posiadal"zintegrowany" uklad hamulcowy
tzn. nasisniecie jednego hamulca musi blokowa hamulce na dwoch osiach!!! (tak jak w samochodzie)!!!!
z tego co wiem niedopuszczalny jest układ hamulcowy (w atv z homologacja) gdzie nasisniecie ktoregokolwiek hamulca blokuje TYLKO hamulce z przodu lub z tyłu.

tak wyglada homologacja zgodna z przepisami w100%, ale kto to bedzie sprawdzal:)

shelton
Posty: 625
Rejestracja: śr 31 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shelton » pt 14 paź, 2005

No tak tylko integralny uklad hamulcowy to ma niewiele modeli, co by nie rzec mniejszosc. I pasuje to do definicji pojazd samochodowy, wiec jest tak jak kolega mowi. Coz jest to pewna niesciclosc, z drugiej strony mysle ze takich uchybien jest znacznie wiecej. Eh.

oro
Posty: 2
Rejestracja: wt 05 mar, 2019
Quad:: POLARIS SPORTSMAN 500 x2
Imię: Artur

Re: Jak zarejestrować Raptorka kupionego w Salonie...

Post autor: oro » śr 22 maja, 2019

Panowie. Czy ma ktoś fizycznie homologacje od polarisa i mógłby zrobić zdjęcie i wysłać na PW żeby zobaczyć jak to wygląda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”