Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
-
- Posty: 28
- Rejestracja: czw 16 cze, 2011
Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Witajcie, w niedalekiej przyszłości wracam do quadowania. Przeglądając różne fora (także te zagraniczne), biorąc pod uwagę moje ciągoty do jazdy stricte przeprawowej, bazując także na zasobie portfela skupiam się na tych dwóch modelach i chciałbym żebyście podzielili się własnymi doświadczeniami z tymi quadami. Ich cena na rynku jest do siebie bardzo zbliżona.
Dlaczego akurat te pojazdy? Dotychczas ujeżdżałem Kymco MXU 400 i o tym modelu mógłbym rozpisywać się niemal w samych superlatywach (największa wada to trochę za mało mocy – 25 KM).
Moje wspomnienie z jazdy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ogg-biYIUbQ[/youtube]
Moja ocena porównywanych quadów:
Polaris:
- plusy: napęd AWD (prawdziwy 4x4 i możliwość włączania napędów w trakcie jazdy), wysoka wygoda jazdy, bezpieczne zawieszenie, sprawdzony silnik, bardzo dobre osiągi jak na silnik 500 cm3 i wagę quada, wysoki prześwit;
- minus: niska trwałość podzespołów, waga;
- legendy: ponoć nie do zatrzymania w błocie i wodzie, najlepszy quad na śnieg.
Honda:
- plusy: trwałość, napęd (bezpieczny system włączania napędów nawet w trakcie jazdy, system zmiany napędzanego koła w przednim moście), skrzynia biegów i mnogość biegów, niska masa, bardzo dobre wyważenie pojazdu i jego zachowanie na zjazdach, podjazdach i trawersach;
- minus: niski prześwit – 19 cm;
- legendy: ponoć dobry quad nawet do rajdów, świetny do błota i wody, quad wykorzystywany do wyznaczania tras rajdowych.
Powyższą ocenę opieram na zdaniach innych osób, zdania te zebrałem z różnych forów itd. Mimo to czuję jakiś taki niedosyt, stąd zacząłem nowy temat.
Dla zobrazowania możliwości maszyn podrzucam filmiki.
Polaris:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ecN5pkyc6Tc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gwD_19w--Bo[/youtube]
Honda:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v00l72oyk2w[/youtube]
Podkreślam, zależy mi na opiniach osób z doświadczeniem, którzy ujeżdżali ten sprzęt.
Znalazłem jeszcze taki test:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1GlkFv2EvJM[/youtube]
Dlaczego akurat te pojazdy? Dotychczas ujeżdżałem Kymco MXU 400 i o tym modelu mógłbym rozpisywać się niemal w samych superlatywach (największa wada to trochę za mało mocy – 25 KM).
Moje wspomnienie z jazdy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ogg-biYIUbQ[/youtube]
Moja ocena porównywanych quadów:
Polaris:
- plusy: napęd AWD (prawdziwy 4x4 i możliwość włączania napędów w trakcie jazdy), wysoka wygoda jazdy, bezpieczne zawieszenie, sprawdzony silnik, bardzo dobre osiągi jak na silnik 500 cm3 i wagę quada, wysoki prześwit;
- minus: niska trwałość podzespołów, waga;
- legendy: ponoć nie do zatrzymania w błocie i wodzie, najlepszy quad na śnieg.
Honda:
- plusy: trwałość, napęd (bezpieczny system włączania napędów nawet w trakcie jazdy, system zmiany napędzanego koła w przednim moście), skrzynia biegów i mnogość biegów, niska masa, bardzo dobre wyważenie pojazdu i jego zachowanie na zjazdach, podjazdach i trawersach;
- minus: niski prześwit – 19 cm;
- legendy: ponoć dobry quad nawet do rajdów, świetny do błota i wody, quad wykorzystywany do wyznaczania tras rajdowych.
Powyższą ocenę opieram na zdaniach innych osób, zdania te zebrałem z różnych forów itd. Mimo to czuję jakiś taki niedosyt, stąd zacząłem nowy temat.
Dla zobrazowania możliwości maszyn podrzucam filmiki.
Polaris:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ecN5pkyc6Tc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gwD_19w--Bo[/youtube]
Honda:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v00l72oyk2w[/youtube]
Podkreślam, zależy mi na opiniach osób z doświadczeniem, którzy ujeżdżali ten sprzęt.
Znalazłem jeszcze taki test:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1GlkFv2EvJM[/youtube]
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
jezdziłem oboma
foreman jest o niebo lepszy
foreman jest o niebo lepszy
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
-
- Posty: 28
- Rejestracja: czw 16 cze, 2011
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Pingwin Legnica gdybyś mógł rozwinąć swoje zdanie, ja zagadując temat specjalnie powrzucałem filmiki żeby rozbudzić wyobraźnię. Stąd fajnie by było poprzeć swoje opinie z trochę bardziej wysilonym uzasadnieniem. Myślę, że ogólnie sprawa wcale nie jest taka prosta, przeglądając fora zagraniczne opinie są bardzo podzielone. Zacznę może inaczej:
- Honda: czy budowa tylnego zawieszenia przeszkadza mocno w terenie? Zdaję sobie sprawę, że ratunkiem dla Hondy jest jej niska masa. Ale, z doświadczenia z jazdy terenowej powiem, że wcale tak być nie musi i zawieszenie na sztywnej belce w terenie może bardzo ograniczać pozostałe właściwości quada. Jeżdżąc w terenie z Yamahą W 450, na swoim Kymco bez problemu pokonywałem teren, gdzie Yamaha wisiała na zawiasie. Można teraz powiedzieć: to jak masz takie doświadczenie to od razu odpuść sobie Hondę. Ale ja tak uczepiłem się tego quada bo na jego temat stworzono legendy jego poprawnego zachowania się w terenie. Pamiętam wpis 2can'a, który wynosił ponad konkurencję markę Polaris, zwłaszcza w porównaniu z Rinconem, ale z "szacunkiem" odnosił się do Rubicona. Dlatego pytam, co jest w tym quadzie tak wyjątkowego, że zbiera takie noty. A może macie odmienne zdanie?
- Honda: czy budowa tylnego zawieszenia przeszkadza mocno w terenie? Zdaję sobie sprawę, że ratunkiem dla Hondy jest jej niska masa. Ale, z doświadczenia z jazdy terenowej powiem, że wcale tak być nie musi i zawieszenie na sztywnej belce w terenie może bardzo ograniczać pozostałe właściwości quada. Jeżdżąc w terenie z Yamahą W 450, na swoim Kymco bez problemu pokonywałem teren, gdzie Yamaha wisiała na zawiasie. Można teraz powiedzieć: to jak masz takie doświadczenie to od razu odpuść sobie Hondę. Ale ja tak uczepiłem się tego quada bo na jego temat stworzono legendy jego poprawnego zachowania się w terenie. Pamiętam wpis 2can'a, który wynosił ponad konkurencję markę Polaris, zwłaszcza w porównaniu z Rinconem, ale z "szacunkiem" odnosił się do Rubicona. Dlatego pytam, co jest w tym quadzie tak wyjątkowego, że zbiera takie noty. A może macie odmienne zdanie?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz 14 kwie, 2013
- Quad:: kawasaki kvf 650
- Lokalizacja: Zakopane, Kościelisko
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Ja bym wybrał Polarisa gdyż ma lepszy napęd i lepiej amortyzuje nierówności. Ja jestem posiadaczem kawy kvf 650 a mój kolega ma właśnie Polarisa to w terenie Polaris zdecydowanie był lepszy. Hondy nie widziałem w akcji na żywo ale też nie jest zła. Wybór należy do ciebie
-
- Posty: 28
- Rejestracja: czw 16 cze, 2011
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Fafer1998 napęd Polarisa jest doskonałym rozwiązaniem, także zawieszenie daje wielką wygodę użytkowania. Jednak przyczepiam się coraz bardziej do Hondy. W filmiku pokazanym wyżej "Polaris vs Honda" widać jak Polaris mimo napędów nie daje rady przejechać rzeki/breji a Honda przemyka po wierzchu. W Polarisie przeszkadza waga! Jest jeszcze jedno coś co dzieli oba quady - jakość wykonania. Miałem do tej pory Kymco i Polaris właściwie nie odbiega wykonaniem od tego quada. Natomiast Honda ... hm, to tak jak porównać kolcki Lego do pozostałych klocków. No i ta jej bezawaryjność. Już sam nie wiem co będzie dla mnie dobre (chyba Honda ). Dzięki Ci za opinię, czekam na więcej, najlepiej popartego zdjęciami czy filmami.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz 14 kwie, 2013
- Quad:: kawasaki kvf 650
- Lokalizacja: Zakopane, Kościelisko
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
http://www.youtube.com/watch?v=7v1CBpIlSqk
ten filmik potwierdza przewage polarisa w terenie typowo leśnym. Z tego co napisałeś wynika, że będziesz jeżdził przeprawowo, czyli może jednak honda ze względu na jej niezawodność, ale nie wiem bo nie widzałem nigdy hondy. Jeśli uważasz że honda będzie lepszym rozwiązaniem to wybór należy do cb. Może poczekajmy na opinie innych
ten filmik potwierdza przewage polarisa w terenie typowo leśnym. Z tego co napisałeś wynika, że będziesz jeżdził przeprawowo, czyli może jednak honda ze względu na jej niezawodność, ale nie wiem bo nie widzałem nigdy hondy. Jeśli uważasz że honda będzie lepszym rozwiązaniem to wybór należy do cb. Może poczekajmy na opinie innych
-
- Posty: 28
- Rejestracja: czw 16 cze, 2011
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
... poprawiłem odnośnik do filmu:
[youtube]www.youtube.com/watch?v=7v1CBpIlSqk[/youtube]
Fafer1998 ten film jest zrobiony dla "propagandy" Polarisa, ta firma wypuściła całą serię takich filmów porównawczych.
[youtube]www.youtube.com/watch?v=7v1CBpIlSqk[/youtube]
Fafer1998 ten film jest zrobiony dla "propagandy" Polarisa, ta firma wypuściła całą serię takich filmów porównawczych.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: czw 16 cze, 2011
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Kolejny film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8QpCGw4_X_8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8QpCGw4_X_8[/youtube]
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Niemniej jednak test - "3 koła na rolkach" jest prawdziwy. Honda nie posiada blokady mostu, kręcą się tylko 3 koła, niemniej jednak da się to lekko oszukać używając przedniego hamulca
Ozo Drapers Squad
-
- Posty: 28
- Rejestracja: czw 16 cze, 2011
Re: Honda TRX 500 FA vs Polaris Sportsman 500
Ikar jak dokładnie działają te Hondowskie pateny? Czytałem od dwóch tematach: SureTrac i TraxLok, ponoć służą one do włączania napędu i jego przekazywania z jednego koła na drugie. Ciekawi mnie co dają w praktyce, tzn. jak bardzo są skuteczne?