GPS na quada

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AtvKamin
Posty: 57
Rejestracja: śr 13 cze, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AtvKamin » wt 01 sty, 2008

MaciekP

marzy mi się możliwość przeniesienia przycisków in-out do przeskalowywania mapy na przyciski przy rączkach kierownicy....
Takie rozwiązanie zapewnia ZUMO 550 wersja dla HONDY:

Obrazek



Przyciskami można regulować poziom dźwięku, zoom dla mapy, przechodzić do innego podmenu itd...
Ostatnio zmieniony śr 02 sty, 2008 przez AtvKamin, łącznie zmieniany 1 raz.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » śr 02 sty, 2008

to bardzo powazna zaleta, bo to cholernie przydatna cecha.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » śr 02 sty, 2008

poczytalem torche o zumo i nawet do motorów raczej polaca sie 276C niz Zumo, ze wzgledu na zdecydowanie lepszy ekran w ostrym swietle i jego znacznie wyzsza rozdzielczosc+bogatsze i bardziej eleastyczne oprogramowanie.

Awatar użytkownika
AtvKamin
Posty: 57
Rejestracja: śr 13 cze, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AtvKamin » śr 02 sty, 2008

Ok,
ale jak odbiornik nie złapie satelity w gęstym lesie to nawet najlepszy ekran na nic się nie przyda.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » śr 02 sty, 2008

za grosze kupuje się zewnetrzna antene i masz czulosc maksymalna (np firmy Proscan).
Szukam caly czas mozliwosci wyciagniecia sterowania in-out na zewnatrz. Teoretycznie powinno dac sie to zrobic.

Awatar użytkownika
AtvKamin
Posty: 57
Rejestracja: śr 13 cze, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AtvKamin » śr 02 sty, 2008

MaciekP Szukam caly czas mozliwosci wyciagniecia sterowania in-out na zewnatrz
W zumo 550 Honda jest wgrany specjalny firmware do obsługi zewnętrznego pilota kablowego, ale tam jest to przewidziane choćby w ilości styków w złączu wyjściowym. Samo podłączenie pilota jest możliwe, np. podłączyć się równolegle do istniejących przycisków w obudowie 276C. Ale to wymaga już pracy elektronika i odpowiednio zabezpieczonego przed wilgocią wyjścia dodatkowego kabelka. Sam pilot można zaadoptować z innego urządzenia np. sterowanie lusterkiem elektrycznym. Kwestia wyobraźni i odwagi :wink:
Poza tym pozbawiamy się gwarancji na sprzęt.
W Zumo jest fajne to, że cokolwiek jest podłączone kablem, to jest to przez złącze w firmowym statywie, zawsze jest możliwość bezproblemowego demontażu GPSa .
Ostatnio zmieniony śr 02 sty, 2008 przez AtvKamin, łącznie zmieniany 1 raz.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » śr 02 sty, 2008

GPS ma zlacze szeregowe i USB, wiec powinna być możliwosc dostania sie do niego w sposób bezinwazyjny.

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » śr 02 sty, 2008

Moim zdaniem każdy z tych odbiorników (zumo , 276 , 60csx) ma swoje zady i walety i ciężko jest wybrać właściwy.

60 CSX (którą używam od kilku lat) zalety : mała, zwarta konstrukcja (ważne gdy używasz go na motocyklu enduro) , SIRF (duża czułość i dokładność nawet w wąwozach czy gęstym lesie), możliwość pracy na bateriach paluszkowych (ważne np na wyprawie gdy nie mam możliwośći ładowania), pamięć wymienna- karty micro SD, przejrzystość menu i funkcje typowo offroadowe, całkowita odporność na wstrząsy (przeżył kilka groźnych wypadków) i wodoodporność (leżał pod wodą kilkadziesiąt minut), cena

wady: mały ekran (choć są też i mniejsze) , wolniejszy procesor od większych braci, kłopotliwe wyszukiwanie adresów, ograniczone do podstawowych funkcji menu.

276 C zalety: duży , przejrzysty ekran, solidna , ergonomiczna konstrukcja, wodoodporność

wady: duże gabaryty , ciężar (dyskwalifikuje ten sprzęt do motocykli enduro), brak SIRF, karta pamięci dedykowana, zasilanie wbudowane.

ZUMO : zalety: ekran dotykowy , mała zwarta konstrukcja , dodatkowe funkcje (zdjęcia , muzyka) , możliwość obsługi bez odrywania rąk , łatwy demontaż (stacja dokująca)

wady: sprzęt przeznaczony do nawigacji po drogach , brak funkcji offroadowych , wbudowane, niewymienne baterie, cena.
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
AtvKamin
Posty: 57
Rejestracja: śr 13 cze, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AtvKamin » śr 02 sty, 2008

Co do Zumo to bateria jest wymienna, ma funkcje offroad jak każdy garmin z odpowiednim oprogramowaniem, zapisuje ślad, własne POI i waypointy no i można wgrać tony własnych map na kartę SD.
Co do ceny to nie jest wcale większa od 276C, powiedziałbym że kupując Zumo ma się już wszystko w zestawie do pracy na quadzie i w samochodzie.

Awatar użytkownika
Strugal
Posty: 1037
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Post autor: Strugal » śr 02 sty, 2008

a co sądzicie o 76csx?? bo wogóle sie na tym nie znam dopiero raczkuje hehe
[size=75]Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada.Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.[/size]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”