Polska to dziwny kraj, jak nie ktoś komuś zagląda do kieszeni, to nienawidzi go za wykonywany zawód, to zaś przepisy są tak "precyzyjne" jak ser szwajcarski. Oczywiście samemu ich interpretować nie wolno bo można się ładnie przejechać. Wiem, że w świetle prawa i tak quadowcy są najgorsi, nawet jak jadą drogą publiczną to zrywają asfalt
![Razz :P](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_razz.gif)
Policjant jak złapie to musisz mieć niezbite dowody na nie popełnienie zarzucanego czynu. Więc Ty/My jako quadowcy chyba powinniśmy spisać przepisy dotyczące poruszania się quadem i wozić je ze sobą, traktować ją jak Biblie (najlepiej żeby była wodoodporna
![Razz :P](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_razz.gif)
)
Dobra do sedna, Sławek znalazł artykuł i ja też na niego natrafiłem
Kategoria B1 upoważnia do prowadzenia pojazdów mechanicznych czterokołowych, których masa bez obciążenia nie przekracza 400kg gdy msz zamiar przewozić osoby, oraz 550 dla "dostawczaków. Moc silnika nie może przekraczać 15 kW/20,4 KM
Pojazdy na kategorię B1: wszystkie, które mają "wbite" - patrz wyżej - i nie są "przeróbkami" tzn nie są pojazdami, które mogłeś prowadzić na kat.B, a doprowadzone do stanu "odchudzenia" jak i masy taki i mocy to i tak ich konstrukcja/bryła nie została dostosowana do wymogów przypisanej kategorii. Tę kat. przwa jazdy można uzyskać od dnia 16 urodzin. Kat. B1 umożliwia poruszanie się pojazdami
kat. AM czyli motorowery o pojemności silnika do 50 ccm i czterokołowce lekkie, o masie własnej do 350 kg, jednostce napędowej do 50 ccm i prędkości maksymalnej 45 km/h.
I tu nasuwa się kolejne pytanie co to jest czterokołowiec lekki?
czterokołowiec lekki - czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h.
Według parwa
§43 4a. Pojazd czterokołowy w zakresie prawa jazdy kat. B1 powinien:
a) Mieć masę własną przekraczającą 350 kg.
b) Osiągać prędkość co najmniej 60 km/h.