Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
- jarecki13
- Posty: 627
- Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
- Quad:: TraktoReX 680 :)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Ja wymianę zawsze robię do 1000 km , ale chodzi mi o coś lepszego od motula 5100 10w40 aby pod koniec interwału nie było czuć różnicy w pracy skrzyni biegów , ale jak już powiedziałem rincon ma inną zasadę przekazywania mocy i pod koniec już czuć ,że nie jedzie tak jak przy nowo zalanym nie ma tego startu z pierwszego biegu tzn. ciężej go postawić na koła niż przy świeżym oleju , dlatego szukam czegoś co przy 1000 km nie zmieni swoich właściwości tak jak motul 10w40
- DIABLO_W
- DIABLO TEAM ZGIERZ
- Posty: 1539
- Rejestracja: sob 23 maja, 2009
- Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gdzieś w centrum
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Ja osobiście uważam że MOTUL 5100 jest najlepszym rozwiązaniem lania go do naszych silników ,lałem i leje go do wszystkich quadówRobsson pisze:Diablo mi nie do końca o to jak często bo robię to często. Tylko czy warto przy częstej wymianie dokładać do lepszego oleju niż średni markowy półsyntetyk np w miśku. Pytanie nie z tych - jak przyoszczędzić, tylko czy lanie w tym przypadku co 1 tys km czegoś extra ma po prostu sens. Wielu powie - to silnikowi nie zaszkodzi ale tym samym po co kupujemy zamienniki skoro części z aso są co najmniej tak samo dobre albo lepsze. Bo często są tańsze I nie widzimy sensu przepłacać. Chodzi o racjonalne podejście do tematu.
Dlaczego :
po 1. cena jego jest umiarkowana
po 2. właściwości ma dobre
co prawda były momenty wahania się nad innymi lecz po przeanalizowaniu :
po1- często się go zmienia to po co kombinować
po2- znajomi stosowali inne ( drogie ,lepsze ) i nie było widać, słychać , czy czuć różnicy
więc postanowiłem nie kombinować
Nie znam się aż tak na olejach lecz myślę że takiego nie ma co nie zmieni swoich właściwościjarecki13 pisze: dlatego szukam czegoś co przy 1000 km nie zmieni swoich właściwości tak jak motul 10w40
DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts
- jarecki13
- Posty: 627
- Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
- Quad:: TraktoReX 680 :)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Głównie mi chodzi o dodatek ma-2 w motulu bo jak już wspomniałem właśnie to odpowiada za uślizg sprzęgła (tarczek) a pod koniec interwału czuć delikatna różnicę w przyśpieszeniu w dolnym zakresie obrotów trudniej jest go postawić na tylne koła , reszta jest jak najbardziej oki tzn biegi wchodzą cicho i nic nie zgrzyta . Co do jakości i ceny to uważam ,że motul 10w40 jest jak najbardziej ok , ale zawsze można zalać cos lepszego w tym samym przedziale cenowym no chyba ,że się mylę
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Przestań latać na kole i po problemie
Właśnie o tym jest rozmowa co jest dla kogo lepsze , co gorsze i czy faktycznie jest lepsze lub gorsze....
Właśnie o tym jest rozmowa co jest dla kogo lepsze , co gorsze i czy faktycznie jest lepsze lub gorsze....
V2.....sound of madness
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Andrzej częsta wymiana to pojęcie względne. Dla jednego Bedzie to co pół roku , dla innego co 1000 km a jeszcze dla innego 1000 km to jazda w dwa miechy.
I tu nie chodzi o oszczędność tylko postawione pytanie czy jest taka potrzeba i czy ma to sens. No i co stanie się z olejem po 2-3 tyś km skoro te same w motocyklu jeżdżą po 10 tyś km
I tu nie chodzi o oszczędność tylko postawione pytanie czy jest taka potrzeba i czy ma to sens. No i co stanie się z olejem po 2-3 tyś km skoro te same w motocyklu jeżdżą po 10 tyś km
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Rownie dobrze możnaby w samochodzie wymieniać co 3000km zamiast co 15000km bo będzie lepiej. Oczywiście że będzie lepiej tylko czy aby to na pewno potrzebne
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- DIABLO_W
- DIABLO TEAM ZGIERZ
- Posty: 1539
- Rejestracja: sob 23 maja, 2009
- Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gdzieś w centrum
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
oolsztyniak pisze: I tu nie chodzi o oszczędność tylko postawione pytanie czy jest taka potrzeba i czy ma to sens.
To takie moje dumanieDKfan pisze:Rownie dobrze możnaby w samochodzie wymieniać co 3000km zamiast co 15000km bo będzie lepiej. Oczywiście że będzie lepiej tylko czy aby to na pewno potrzebne
Kiedyś miałem auto z vw 2000 r i wymiana była co 10tys i jeździł 500 tys km i dalej jeździ , potem ta sama marka i wymiana co 20tys i już tyle nie przelatał motor się skończył przy 300tys teraz też mam vw i wymiana jest co 30tyś lecz wymiane robię co 15tys .
I teraz pada pytanie czemu producenci wydłużają te limity km bo co lepsze oleje teraz są niż kiedyś były
Czy dobrze robię że wymianę oleju robię częściej w aucie teraz niż jest zalecana
Więc moje przemyślenia mnie przekonują do częstej zmiany oleju w silniku bo moim zdaniem ma to sens i jest potrzebne
Np: Quad często i gęsto pracuje pod max. obroty i samo to świadczy że temp. w silniku jest wysoka bo wentylator w lato to się kręci prawie cały czas a w zimę też często a wysoka temp. powoduje że olej traci swoje właściwości .
Ot to takie moje wypociny
DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Jeżeli chodzi o auta to trochę inaczej to wygląda. Po pierwsze Vw 1.9tdi robił 500kkm na luzie, później gdy weszło 2.0 tdi zaczęły sie problemy ze smarowaniem bo stawała pompa oleju inawet wymiana oleju przy każdym tanowaniu by nie pomogła.
Natomiast jeżeli chodzi o resursy w autach wygląda to tak że są wydłużone by obniżyć koszty obsługowe pojazdu i zachęcić klienta do wykonywania przeglądów w ASO bo powiedzmy sobie 800zł co 30tys to jednak nie to samo co 1600zł. Natomiast zaleca się by jednak zmieniać olej co 15kkm. Ponadto duży wpływ na strzaenie sie oleju ma smarowanie turbiny.
Ale to olej do aut które kręcą się do 6500obr, my uzywamy oleju dla motocykli które kręcą się do 12000obr podczas gdy nasze silniki (i to nie wszystkie) kręca do 8500obr. Więc już na samym punkcie wyjścia używamy olei przewyższajacych parametrami nasze potrzeby.
Natomiast jeżeli chodzi o resursy w autach wygląda to tak że są wydłużone by obniżyć koszty obsługowe pojazdu i zachęcić klienta do wykonywania przeglądów w ASO bo powiedzmy sobie 800zł co 30tys to jednak nie to samo co 1600zł. Natomiast zaleca się by jednak zmieniać olej co 15kkm. Ponadto duży wpływ na strzaenie sie oleju ma smarowanie turbiny.
Ale to olej do aut które kręcą się do 6500obr, my uzywamy oleju dla motocykli które kręcą się do 12000obr podczas gdy nasze silniki (i to nie wszystkie) kręca do 8500obr. Więc już na samym punkcie wyjścia używamy olei przewyższajacych parametrami nasze potrzeby.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
W aucie masz 2-3x więcej oleju.
W moto czy quadzie olej jest brudzony ścieranym sprzęgłem.
Przy przebiegu załóżmy 300kkm wg mnie większe znaczenie ma sposób eksploatacji auta ( częste starty, krótkie odcinki itp) niż to czy olej zmienie co 10 czy co 20 tyś. Co 30 tyś to juz zabójstwo dla motorowni.
Nie wspomnę o jeździe na rozrzedzonym ropą oleju bo zaczął wypalać dpf-a i go sie zgasiło bo cwana fabryka celewo nie daje kontrolki/komunikatu w aucie że proces ma miejsce, potem za 10/15 tyś km ktoś łaskawie spojrzy "że sie dolało" i rozrzedziło.
No i celowe postarzanie produktu czyli robienie wszystkiego z g**** plus coraz większe moce/momenty wyciskane z litra przy coraz gorszych materiałach powodują że porównywanie starego 1,9 do obecnych 2,0 wg mnie nie ma sensu. Łączy je tylko znaczek TDI.
W quadach jak Diablo pisze plus kurz, woda itd czyli konkretna dla danej maszyny eksploatacja wg mnie powoduje że to właścicel sam powinien świadom być znaczenia smarowania i sam powinien decydować kiedy zmieniać olej. I to nie musi być sztywny interwał tylko płynne zależnie od potrzeb tzn jednemu 5 tyś będzie OK innemu 1 tyś w danym czasie i miejscu będzie max albo i za dużo.
Stąd czy wleje przeciętniaka ale o zalecanej specyfikacji czy hi-tech, extra-super-hiper najnowszy produkt "testowany w bolidach F1" ma dla mnie drugorzędne znaczenie.
Stawiam na zdrowy rozsądek i własny ogląd sprawy.
W moto czy quadzie olej jest brudzony ścieranym sprzęgłem.
Przy przebiegu załóżmy 300kkm wg mnie większe znaczenie ma sposób eksploatacji auta ( częste starty, krótkie odcinki itp) niż to czy olej zmienie co 10 czy co 20 tyś. Co 30 tyś to juz zabójstwo dla motorowni.
Nie wspomnę o jeździe na rozrzedzonym ropą oleju bo zaczął wypalać dpf-a i go sie zgasiło bo cwana fabryka celewo nie daje kontrolki/komunikatu w aucie że proces ma miejsce, potem za 10/15 tyś km ktoś łaskawie spojrzy "że sie dolało" i rozrzedziło.
No i celowe postarzanie produktu czyli robienie wszystkiego z g**** plus coraz większe moce/momenty wyciskane z litra przy coraz gorszych materiałach powodują że porównywanie starego 1,9 do obecnych 2,0 wg mnie nie ma sensu. Łączy je tylko znaczek TDI.
W quadach jak Diablo pisze plus kurz, woda itd czyli konkretna dla danej maszyny eksploatacja wg mnie powoduje że to właścicel sam powinien świadom być znaczenia smarowania i sam powinien decydować kiedy zmieniać olej. I to nie musi być sztywny interwał tylko płynne zależnie od potrzeb tzn jednemu 5 tyś będzie OK innemu 1 tyś w danym czasie i miejscu będzie max albo i za dużo.
Stąd czy wleje przeciętniaka ale o zalecanej specyfikacji czy hi-tech, extra-super-hiper najnowszy produkt "testowany w bolidach F1" ma dla mnie drugorzędne znaczenie.
Stawiam na zdrowy rozsądek i własny ogląd sprawy.
V2.....sound of madness
- Robson102
- Posty: 339
- Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
- Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Wołów
Re: Can Am Outlander XTP 1000 czas zacząć przygodę :)
Jestem już po kolejnym przeglądzie serwisowym i trochę odchudzonym portfelem.
Poza wszystkimi olejami wymienione zostały klocki hamulcowe, które zużyły się trochę dziwnie.
W kole lewym przednim i prawym tylnym praktycznie do blachy, a w prawym przednim było jeszcze połowę klocków. Zaciski, prowadnice bez zarzutów.
Olej w tylnym moście był w dużo lepszym stanie wizualnym, niż przy ostatniej wymianie. Wtedy była trochę rzeźnia.
W ostatnim czasie przestał piszczeć pasek przy ruszaniu, ale stuki pozostały.
Jak na razie wszystko działa jak należy, zero wycieków i jak tak dalej będzie, to następny serwis sam sobie zrobię i olać gwarancję.
Poza wszystkimi olejami wymienione zostały klocki hamulcowe, które zużyły się trochę dziwnie.
W kole lewym przednim i prawym tylnym praktycznie do blachy, a w prawym przednim było jeszcze połowę klocków. Zaciski, prowadnice bez zarzutów.
Olej w tylnym moście był w dużo lepszym stanie wizualnym, niż przy ostatniej wymianie. Wtedy była trochę rzeźnia.
W ostatnim czasie przestał piszczeć pasek przy ruszaniu, ale stuki pozostały.
Jak na razie wszystko działa jak należy, zero wycieków i jak tak dalej będzie, to następny serwis sam sobie zrobię i olać gwarancję.
Robert